Isnin, 1 Ogos 2011

Makan Malam Sempena Birthday Aleesya

Sebelum aku memulakan entry nih, papahal aku nak ucapkan selamat berpuasa bagi semua umat Islam di seluruh Malaysia…kepada mereka yang mengenali diri ini, sudilah kiranya kalian memaafkan segala kesilapan yang telah aku lakukan sepanjang perkenalan kita…marilah kita bersama2 meningkatkan amal Ibadah kita di dalam bulan yang mulia ini :D

Sekali lagi aku memohon maaf sebab entry aku arini berkisarkan tentang makanan….sebenarnya ia adalah jamuan makan malam sempena Birthday Anak aku Aleesya yg aku buat khas untuk ahli family aku dan family mertua di Flaming Steamboat, Sunway pada hari Sabtu Malam (30 July) selepas Maghrib…aku menjemput seramai 11 org dewasa termasuk 3 orang kanak2 yg terdiri dari anak2 buah aku yg terchenta…

Alhamdulillah segalanya berjalan lancar dan semua orang happy sangat sebab dapat makan puas2…seronok tak terkira sebab aku dan suami dapat menunaikan hajat kami untuk belanja mereka semua makan…mmg dah lama sgt berhasrat nak kumpulkan dua buah family begini…terasa kemeriahannya ditambah plak dengan suara riuh rendah anak aku dan anak sedara aku…mmg tak boleh nak digambarkan la kemeriahannya :D

Kali ni aku order kek ice-cream bukan dari Baskin Robbin yer tapi dari kedai tetap aku kat Kampung Melayu Subang tuh, kek ice-cream ni berperasaan vanilla dan choc chip, Mmg sedap yo! Dah abis dah pun! Ekeke…kek kali ni bertemakan Princess sbb leesya skrg ni kemaruk nak jadi princess since dia dah start jatuh cinta dengan Filem Tangled lakonan Rapunzel tuh…malam tu aku siap pakaikan crown untuk leesya…sbb beliau teringin sgt nak jadi princess…layankan je la…besday girl la katakan (^_^)

kami sampai lebey kurang kul 8mlm...mak mertua aku sampai2 jer terus culik anak adik aku, mmg anak sedara aku jd tumpuan mlm tu sbb dia yg paling bongsu berbanding kakak aleesya dan kakak anis :D




baik ooo ini budak...dok diam je dlm stroller sampailah mak apak dia abis makan...then baru la dia merengek nak susu...cayaklah Qistina!




inilah kek ice cream yg aku beli kat kedai peberet aku tuh....sgt sedap okeh...besar pun besar gak...dah selamat licin...sket pun tak tinggal...next time wajib repeat beli lagi...



budak berdua ni yg memeriahkan keadaan..dahla tempat tu sempit...boleh pulak derang berlari2...haih! mulalah sore tarzan aku memekik kat dalam tuh, sib baik aku booking dalam bilik, so takdelah dengar sgt sore aku yg high pitch tuh :D



anak aku sgt2 sygkan adik Qistina...sampaikan org lain nak pegang pun dia tak bagi...sket2 sound org "Dont Touch!" ewahhhh...bukan main lagi ko ye nak...kedekut tol...harap esok bile dah jadi kakak untuk adik sendiri, pandailah jaga adik yer...jgn ko wrestlingkan adik ko udah la yer nak




mari kita menyanyi lagu besday beramai2



dah besar dah anak aku yer...dah 3 thn dah! sob sob sob...tetiba feeling sedih plak :(



mak dan adik iparku terchenta



aleesya yg tak sabar2 nak mkn kek



beginilah rupe isi dlm kek tuh...ice creamnya sgt melimpah ruah....skrg ni pun dah terliur balik...sib baik posa...sabar ye kawan2....kang batal plak posa kalian...ni dugaan untuk kita nih..ya ampun ya!



lepas dah potong2 kek, so apalagi...mulakanla edisi melantak sampai lebam :D




macam2 ada...senang je tempat nih...restoran ni betul2 sebelah Sunway piramid...kalau korang nampak hotel Sun Inns, kat celah2 situ lah restoran ni terletak...rege utk bulan posa aku tak sure la



cam tsunami ko! kekecohan melanda...ate memasing lapar kan...



my family terchenta



mak mertua aku yg vouge! tgh nak senduk makanan pun sempat lagi tu bg pose...sporting tol :D



inilah Charlie Angels kami...dari kecik aku kenalkan...Qistina Qaisara, Aleesya Azzalea & Anis Batrisya (^_^)



pasangan somi isteri sedondon merah...abg dan kakak ipar aku




adik dan abah aku dlm usaha memujuk anaknya yang dok merengek2...cian dia...tak biasa kot dgn suasana bising...lagipun dia ngantuk sgt dah tuh..



sebelum balik, marilah pose beramai2...tak cukup korum nampaknya sbb adik aku dah bergegas bawak anaknya masuk dlm kereta...



sayang sgt kat budak berdua nih..cam kembar kekdahnya...tak leh berenggang langsung! :D



hadiah khas dari Ibu dan Ayah untuk anakanda terchenta ...ibu ayah sgt2 sayangkan Aleesya....be a good girl ye nak :D

15 ulasan:

nome berkata...

ladybird: thanks babe!

flaming terbaek! now ada bukak cawangan baru kat Kota Kemuning...moh kita terjah nak! :D

Ryn berkata...

HAPPY BIRTHDAY ALEESYA!

nome berkata...

ryn: Thanks auntie (ckp bagi pihak aleesya sambil aku buat sore halus cam budak2....kahhhhhh)

Jue @ atanayuiman berkata...

happy besday princes.. jom kita pecah kek sesama,, hehehe

nome berkata...

jue: thanks jue! alolololo..sama tarikh dgn jue yer? happy birthday jue...

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ tinieƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ berkata...

ha alesy dh 3 tahun bila ko nk menambah???? hehehehehe
birthday yg vough!!!

Mrs. Simplicity berkata...

nome lapaaaaaaaa!!!!!!! steamboat & BR kek tu buat aku kecur beb! aleesya, nanti kita jumpa aunty pass hadiah eh. :D

nome berkata...

tinie: insyAllah beb...dlm proses la nih...ada la tu sok2 :D

thanks beb!

nome berkata...

alya: ya ampun beb..ni dugaan di bulan posa..entry aku tak boleh lari dari makanan...haru tol...sorry beb...sila terjah flaming yer...tp kena book awal2 tau...

rusna wana berkata...

happy birthday aleesya - smoga jd anak yg baik dn wish smoga cepat2 dapat adik - nanti ada kawan main..hehee

Mummy NA berkata...

HAPPY BDAY Aleesya

nome berkata...

rusna: thanks dik! doa dpt adik tu...akak aminkan ribu2 kali yer..fuh fuh fuh :D

nome berkata...

k.noor: thanks sis :D

Mummy NA berkata...

makan2 ko mmg sgt lazat...adoiii kurang pahala aku harinih

nome berkata...

noor soadah: adoiyai..ko jgnlah terliur sgt...jap je lagi nak berbuka...