Jumaat, 12 Ogos 2011

Juadah Berbuka Puasa Hari Ke-11

Alhamdulillah arini dah masuk ari ke-12 Ramadhan…kejap je dah nak masuk 2 minggu puasa (^_^)

Semalam, aku sempat masak sayur bendi pecah telor jer…manakala bibik dah buatkan kami sup tulang…

Kami laki bini sempat gak la singgah bazaar ramadhan kat kg melayu subang, gigih nak membeli Roti John Kebab Daging BerCheese Special (bapak panjang nama roti john nih)…harganya RM6.50…rasanya mmg nikmat dan sedap ya amat :D

Lagi satu yg bestnya juadah berbuka semalam, aku dpt merasa keunikan dan kelazatan Air Katira Original dari Johor…harga sepeket kecik RM2…aku beli 2 paket…mcm2 ada dlm air tuh…mmg fresh rasanya…patutlah cepat abis…kalau nak beli, kena order 2 hari awal…kalau tak, mmg takkan merasa la sbb cepat tol abisnya..

Nota sipi: sepatutnya arini ada majlis berbuka FVSB kat Equatorial Hotel tp ditunda…alhamdulillah…bagus gak sbb mlm ni aku ada urusan yg harus diselesaikan…lega disitu :D

inilah Roti John Kebab Daging BerCheese yg aku beli kat PARAM Kg Melayu Subang semalam



dlm proses nak masak Sayur Bendi Pecah Telor



dah siap! sedap dimakan dengan nasi panas2 :D



Sup Tulang ni bibik yg masakkan...sgt lembut dagingnya...thanks bik (^_^)



inilah Air Katira Johor...rasanya sgt fresh dan sedap...kalau nak resipi...korang leh klik SINI...kredit to Blog Azah



sementara kami berbuka, Aleesya sibuk main di bilik menannya


5 ulasan:

Liza Hashim berkata...

uish.. aku mmg suka air katira ni.. balik johor time bulan pose sure cari punya.. tk sangka kt sini pun ada..kita terjah.. ko bgtau sket kat ner bazaar ramadhan ni..

wdta berkata...

nome,roti john tu cam sedap je....huhu...

nome berkata...

lady: roti john tu mmg menawan kalbu dan tekak ku ini..kaya dgn mayonis, cheese dan daging kebab...perghhh!!! kalau arini tak ramai, nak repeat beli lagi

nome berkata...

ku: aku baru pestime merasa air katira nih...sblm ni asik dengar org ckp kesedapan air nih, so baru smlm baru dpt merasa...mmg sedap beb!

air ni aku order betol2 dekat kawasan apt umah aku nih..dia jual nasi ambeng dgn air nih..

nota sipi: ku, nape aku tak boleh komen blog ko ek? ko hide komen ek? ce ko tgk :D

nome berkata...

sue: mmg sedap roti john tu sue..bile makan rasa nikmat sesangat