Rabu, 17 Ogos 2011

Berbuka Puasa FVSB di Impiana Hotel

Salam semua bloggers dan kawan2 aku sekalian…eh eh tinggal 12-13hari jer nak menyambut bulan syawal kan? kojap je ek! Pejam celik pejam celik dah nak raya…sayangnya nak tinggalkan bulan ramadhan nih…dulu2 masa kekecik mungkin aku suka sgt ari raya…tp bile dah besar nih, aku lagi suka bulan puasa…rasa seronok sgt…aura bulan posa ni mmg lain…tak sama dgn bulan raya…

Persiapan korang camne ek? Aku, Faizal dan Aleesya masing2 ada baju raya 2 pasang setiap sorang…lom sempat nak bersopping lagi…kueh plak, aku baru order 2 jenis, Kueh Tart dan Semperit…tp setiap satu jenis aku order 4 balang…ingat minggu nih nak buat kueh raya sendiri…tp tgklah camne…tak kopiden nak buat…almaklumlah tak terer..setakat cuba2 bolehlah…korang mesti bykkan? Bagus! Bagus! Nnt senang aku serbu umah korang, mkn kueh byk2…kui kui kui :D

Oklah, semalam 16 Ramadhan, ada majlis berbuka puasa opis aku di Impiana Hotel…tapi bukan buat kat Tonka Bean Cafeteria, Dato buat dlm private room di 2nd Floor…tapi kalau sesapa nak mkn doyan kena turun bawah kat cafeteria tuh…ye ar, giler la kan nak mkn doyan dlm bilik…mau Dato pengsan kang! Bukan main lagi Dato sakat aku & the gang mlm tadi...xpe xpe...janji vitamin B masyuk tapi bila la tu ek? tetttttt!!! :D

2 hari aku berbuka kat luar…en somi pun cenggitu…dia pun ada gak mkn dgn budak2 opis dia smlm...so arini dan seterusnya aku laki bini bukak posa kat umah...cian Aleesya dan bibik...jgn korang ingat aku tak hengat org kat umah, setiap 30 minit aku call tau...rasa tak best bile tinggalkan derang...bulan posa nih tak baik mengata yer tanpa tau citer sebenar...aiyok!!! kui kui kui :D

Oklah, jom tgk gambo aku yg tak seberapa nih...


masuk2 je kat lobby hotel, terus nampak nih...so tak perlu tanya kaunter...proceed je ke Level 2




keluar je lift, terus nampak signboard ni pulak..sonang baitu




for those yg nak mkn doyan...bolehlah proceed ke Lobby Cafeteria




sampai2 jer, umat manusia sudah memenuhi dewan...wahhhhh ramainya!!!




suasana di dalam hall yg meriah...time ni tgh menunggu azan maghrib berkumandang



deco di atas pentas...tp sayangnnya tak sempat bergambo lgsg kat atas tuh...masing2 lupa diri bile berbuka...kui kui kui



anak2 dara gebus sedang menanti waktu berbuka ;p




tiga dara pingitan...ewahhhh!!!




azan dah masuk, jadi ustaz Akram membaca doa berbuka



tu dia! makan tak hengat...kui kui kui




di antara juadah berbuka semalam....




antara dessert yg aku amik...x larat nak amik semua...hat ni pun x abis...kenyang bangat



Group2 finance dan Senior Manager Procurement



ni pun group finance gak



meja vvip...tapi Dato xde dalam gambar sebab balik awal...




Group HR




hat ni plak group harmoni...ada group IT, HR and Admin




anak2 dara jelitawan :D




group operations



aku dan org offshore...



ikan, ketam, sotong dan udang bakar pun ada...tp aku tak sempat mkn pun...




dah abis mkn kat hall, tibalah masanya merembat doyan kat cafeteria bawah....sedap seh! fresh giler!




nyummeh!!!




bukan main hebat aku mkn doyan semalam, sampai skrg kepala aku ting tong :(




selingan gambo aku sebelum pegi berbuka posa...syok tidak terkira sbb boleh sarung balik kebaya aku tahun 1997 (masa aku tingkatan 5) start ari isnin aritu, aku mula pakai PB balik (^_^)

8 ulasan:

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ tinieƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ berkata...

wah puasa belum sebulan ko dah kurus seh

nome berkata...

tinie: idaklah kurus sgt sebenarnya...masih lagi tembun di sana sini...mgkn cara aku amik sudut gambar tu yg membuatkan aku nampak kecik sket...nway thanks beb :D

-:- Zafran BabyAndKidsCollections Enterprise -:- berkata...

waaaaaaaaaaahh!! kurus u... hehe

nome berkata...

jue: thank you u :D

Mrs. Simplicity berkata...

wah bila nome pasang badan, mula la kua baju lama. :D mantap2 food kat situ. ramai betul staff korang. part doyan tu dah mcm attraction baru kat hotel lak kan time buka. utk korg2 yg hantu doyan, mmg meroyan la ye. cm macam laki aku :D

nome berkata...

alya: pasang badan? kui kui kui...
baju2 lama tu aku rembat kat serdang baru nih...try bleh muat ke tak sarung kat badan, alih2 boleh plak...harus la bawak balik subang...leh la guna jalan2 raya nnt...jimat seh!

staff yg ko nampak dlm gambo tu hanya separuh je beb...ramai lg tak dpt join...kalau kumpul semua, mmg kena double hall kot...

penggemar tegar cam aku dan wan mmg suka benar la kalau hotel buat makan2 doyan camni...nikmat sungguh! :D

NeenaAnuar berkata...

wahh! serious ko pun maintain gorjes beb! PB sangat berkesan kan! hehehe..

kiteorg baru last tuesday gie sheraton utk bukak puasa gak... semputtt makan buffet! tapi buffet korang lagi best ler.. ade doyann! uhuhuhu...

nome berkata...

neena: thanks beb! aku baru pakai PB 3 ari...tak tau camne keberkesanannya lagi..tgu esok2 camne :D

oh ye ker? sedap ooo mkn kat sheraton...suka sgt dgn world of dessert dia...impiana mkn kureng sket...cuma yg sedapnya doyan la...kita berdua kan peminat doyan...ekekeke...