Jumaat, 19 Ogos 2011

Persiapan Raya v Mercun Raya

Eh eh dah jumaat dah…esok dah wiken…sapa2 yg dah ‘masyuk’ duit raya…bolehlah melapangkan diri bersopping brg2 raya…aku lak? No mood raya sgt thn nih…takde rasa nak bersopping sgt..tgklah mgu depan camne..kot2 dtg balik aura raya..mungkin la sopping kecil-kecilan…errmm...

Tiket bibik balik ke Indon aku dah selamat beli last week, mentang2 la nak raya, harga tiket naik tak hengat ooo! Dulu kalau pegi balik baru RM175 jer, now RM 250 utk pegi balik…dasat tol! Semoga selamat pegi dan balik ye bik! :D

Maknanya tinggal lg 10 hari cenggitu la sebelum menjelmanya syawal...aku rasa cepat sungguh bulan ramadhan berlalu...dan alhamduillah aku masih lagi berpuasa penuh...kagum lak! Semoga niat nak berpuasa penuh termakbul...amin :D

Tak tau nak hapdet apa, tetiba terjumpa lak gambo aku anak banak main mercun pop2 dan bunga api nih...so layankan je la...main pun kat depan pintu apartment kami jer...malas nak turun bawah...keh keh keh (^_^)


leesya yg berani pada mulanya sbb dia tak tau apa itu bunga api...first time main la katakan...




bile dah nampak ayahnya pasang bunga api tu, terus dia melalak2 takut...kui kui kui :D




punyalah penakut anak dara aku nih




siap nak masuk umah tu...takut punya pasal..




bile dah lama sket, then baru lah dia ok




bile dah berani main, dia x mo benti lak..sukalah tu!




dan of kos aku la yang over main bunga api...almaklumlah dah lama tak main...takat main bunga api camni, memang aku beranilah...cuba kalau mercun padi ker, apa2 keturunan mercun sure aku lari jauh2...kahhhh!! bab mercun mmg aku tak rock! sgt penakut ooo!!!

Tiada ulasan: