Selasa, 16 Ogos 2011

Berbuka Puasa di Istana Hotel

Semalam 15 Ramadhan aku somi isteri dijemput berbuka bersama2 di Istana Hotel...client kami dari Boilermaster baek hati nak membelanja kami...lebey kurang 30 org la yg dtg semalam

Keadaan kat dlm hotel Istana mmg pack...makanan tak yah ckp la...byk ya amat! Meriah! semuanya sedap belaka! Kemeriahannya ditambah dengan koleksi lagu2 raya, dgn deko ala2 open house..huissshhh!!! terasa cam besok nak raya :D

Balik je umah, aku laki bini pengsan...mmg kenyang terduduk dibuatnya...blurrppp!!!

Arini en somi ada bukak dgn bebudak DiGi, aku lak ada bukak posa dgn semua warga FVSB kat Impiana Hotel..ate jumaat lepas kan ditunda..so kali ni wajib pegi...no elak-mengelak yer (^_^)


kat sinilah tempat kami berbuka semalam...Taman Sari Istana Hotel



papahal duduk dulu sebelum sesi amik2 makanan...time ni baru sampai..



sebelum amik makanan, wajib pose sekeping dua dulu :D



mimik muka tak hengat sebelum waktu berbuka...haih! macam2...ekekeke...




muka aku yg tak boleh blah...tak sabar menunggu waktu berbuka...



fara dan suami beliau




antara khemah2 yg dipasang...dlm khemah2 tu byk sgt makanan berkumpul




berbual tak hengat dunia adalah aktiviti yg menyihatkan...tup2 dah nak berbuka...time ni tak pasan en somi candid gambo kami...



bile dah terperasan org amik gambo, wajib aku cepat2 pandang camera...aku mmg cenggitu...pantang nampak flash camera...kdg2 kilat pun aku hengat cahaya camera...kui kui kui




hah amik ko!!!...meja lain makanan kurang jer...tp meja kitaorg...sampai tak muat tempat...kahhhhhhhhh...mari kita close up sket food2 yg ada smlm...



kebab yg sedap nak mam bersama2 satay...dua2 sedap!



pekedil peberet aku pun ada...maka wajiblah amik byk yer...sebelah pekedil tu adalah kambing golek...nyummehhh!!!




spagetti bersama jagung...ni kwn aku punya...



ada buah la, ada pulut inti kelapa la, salad kentang la...macam2 ada!




so far inilah yg sgt sedap dan terbaek dihidangkan kat Istana hotel...mmg sedap ya amat char kue tiaw yg derang masak nih...aku top up sayur mayur dan of kos pekedil...cili api plak harus menimbun...seyes licin aku sebat!




antara seafood yg digoreng...sedap gak cuma kemasinan sket



dah abis makan makanan utama...masing2 dah terduduk kenyang...pasni nak rembat dessert plak



mereka yg seronok berbuka smlm...



antara dessert2 yg kami sebat...mcm2 ada...mmg byk giler...juling mata aku menengoknya...kalau diikutkan semuanya nak..tp pewot dah sendat...




nyummeh!!!




ini mmg terbaek la! bubur durian dgn kacang ijo...pure tuh!

2 ulasan:

Mrs. Simplicity berkata...

terbaek la me food dia. berjaya ko snap semua. mmg penuh semeja tuh. char kuey teow dia mak oi, meleleh air liur beb!

nome berkata...

alya: aku paling tak tahan dgn char kuey teow dia la...sedap ya amat!