Isnin, 15 Ogos 2011

Berbuka Puasa di Rumah Mak Sendiri

Minggu lepas projek berbuka puasa dan bersahur di rumah mak aku kat Serdang sukses :D

Walaupun adik ipar aku keje shift malam sabtu tuh, tp sempat gak la kami memasak dan berbuka puasa bersama2…

Seronok dpt merasa masakan mak…tapi tu la cian kat mak, bersusah payah cari siput sedut kat pasar...mak kata tinggal satu kedai je jual...tu pun tinggal peket yg terakhir...alahai, mak berusaha cari siput utk aku..kalau aku tau lah payah, sure aku tak mintak siput tuh L nway thanks sgt2 kat mak...

Masa aku datang tuh, anak buah aku demam…alahai...merengek je sepanjang masa...demam nak beralih bulan la tuh..yelah dah masuk 3bulan...dah pandai meniarap..sbb tu la demam kot....alhamdulillah arini dah sehat...

So sambil tgk gambo, sambil aku citer yer :D


baru je sampai, aleesya terus dukung adik dia...rindu la tu kot...



ececececehhhh!!! cam ada anak 2 org lak (^_^)




seronok agah budak kecik...Qistina ni asik ketawa jer...suka tgk dia senyum



dah pandai meniarap...good girl Qistina :D



ni pun good girl gak...main boyan adik...amik peluang bile adik tak tdo dlm boyan...



demam tak teruk sgt...alhamdulillah...demam nak besar yer



yang lain2..sibuk kat belakang....macam2 mak masak aritu...Siput Sedut gulai lemak cili api bersama dgn batang keladi, Ikan Cencaru kukus bersama Asam Melecet Tekak, Ikan Keli masak goreng berlada Meletop, kuih2 PARAM dan mcm2 lagi la



dlm proses nak buat air asam



siput sebelum dimasak



Sedapnya...nyummeh!!!




ini mmg terbaek la! mak masak byk tuk berbuka dan sahur....tak penah2 aku tambah nasik, terus tambah menambah aritu...lantak!



adik ipar aku dah bersiap nak gi keje malam...cian Qistina...tp sempat berbuka puasa together2...




masing2 berselera mkn...sedap sgt2! now rindu balik masakan mak...huwaaaaaa!!!!




boleh plak terjumpa balik my PB kat umah serdang nih...dah lama mencarik...now pakai balik...yeeehaaaa!!! sayang tak guna sbb dah abis bayar :D..beli dari adik aku dari tahun 2008 lagik

6 ulasan:

Alyn Aellynn berkata...

wowww... pakai balik PB yuuuuuu.. sure melentik raya ni! chaiyokkk!!

rusna wana berkata...

petang semalam g bazar nk cari siput sedut. pusing 1 bazar, tak jumpa..hari ni tak jual ke..? kelmarin tu ada je siput sedut tu..
kawan kita kat ofis pun, dh start pakai PB tu, dia kata cepat kurus tapi hega dlm 2k kan kak nome..?

nome berkata...

alyn: melentik? ekeke (senyum malu2)

tgklah camne nnt beb? melentik ker? atau melentok? kui kui kui :D

nome berkata...

rusna: skrg ni bukan musim siput sedut kot...mak kita pun payah nak cari kat pasar aritu, tinggal satu kedai dan satu peket terakhir jer yg ada...sian kepada sesapa yg mengidam nak mkn...rusna teringin yer? try cari lagi kat PARAM nnt...

time akak beli PB, rege dlm RM2.5K...now tak taulah bape...dah byk diskaun kot...akak baru skrg ni nak pakai...sbb baru jumpa balik kat umah serdang...tgklah camne nnt...kurus ke? atau makin tembun? kui kui kui :D

Mrs. Simplicity berkata...

aunty, nak masak lemak siput sedut gak!! lama tak makan weh!

nome berkata...

alya: nak masak senang je beb...tp nak mencarik siput tu agak payah yer...mungkin lom musim kot...tp kalau ada rezeki tak kemana, sure ada kat pasar tuh...