Selasa, 2 Ogos 2011

Juadah Berbuka Hari Pertama

Inilah juadah berbuka untuk aku sefamily semalam…tahun ni rajin kemain aku ke dapo :D

Sampai umah kul 5 lebey, sempat la aku masak nasi ayam…dah tu je yg senang nak buat…mmg dasar malas nak masak masakan berlauk…kui kui kui (ketawa sambil tutup mulut)

Sebelum tu kami singgah PARAM, kalau org laen sibuk cari murtabak atau sewaktu dengannya untuk berbuka...tp aku sibuk cari doyan...aku mmg beli doyan semata...nampak sgt tekak tingin nak mkn doyan...murah weiii doyan skrg...5 biji 10 hengget jer...sedap2 lak tu..i loikeee!!!

Arini nak masak apa plak ek? Mungkin nak buat Nasi Goreng USA kot...nama je nasi goreng USA...buat sgtlah senang...nasi tu aku goreng jer cam biasa, pastu masak telur mata dan bikin je la ayam masak ala2 padprik...kan dah siap satu set! Sonang baitu :D

Kalau tahun2 sebelum ni aku rancak berbuka puasa di luar, tapi tahun ni aku byk menolak sbb aku nak berbuka bersama2 family....cian derang...asik aku je mkn sedap...tak adil la kan...tp tgk gak la pada pelawaan client nak berbuka di mana...kalau kat Royal Chulan Hotel atau Shangri-La Hotel, susah la aku nak menolak...sedap sgt berbuka disitu...kui kui kui :D

inilah nasi ayam campak2 aku...ayam tu bukan rentung yer...tp tu ayam yg dicelup dengan kicap...tingin la plak..



nasi ayam yg dicampak carrot sket sbg penyeri...ekeke



dah abis berbuka dan solat maghrib...terus ajak en somi bukak doyan...tak tahan seh!




inilah doyan 5 biji 10 hengget tuh...kuning emas dan lemak berkrim...mmg mantop!

4 ulasan:

Jue @ atanayuiman berkata...

bulan posa doyan turun harga sebab tak baper laku..
member siap bagi free lagi sebab katanya bisnes doyan merundum..
tapi, mmg layan juga laa..

Ryn berkata...

huhhuhuhu...doyan...aku mampu tgk je...dulu ye aku minat tp sekrg aku tgk doyan tepi jln mcm angin bayu je...tp kalo tempoyak den layannnnn...

nome berkata...

jue: wahhhh!!! best gilak dpt doyan free! patutlah doyan jual murah bangat, rupenya bisness doyan jatuh ek sempena bulan posa...cian kat derang...tp akak soker la kalau doyan murah2 dan sedap nih...untung badan :D

nome berkata...

ryn: aik...ekeke..tempoyak layan plak ek...xpe beb, aku paham...aku ni plak peminat doyan tegar...x bleh setakat tgk angin bayu jer...wajib benti beli...ekeke...