Rabu, 3 Ogos 2011

Aku, Aleesya & Baby


aleesya sayang betol kat baby Qistina...sket2 nak pegang...sket2 nak cium



see! tak sah kalau tak cium...setiap seminit mesti nak cium :D



jgn kata aleesya je nak cium baby....aku pun soker gak cium baby..baby wangi...soker sgt2!



alolololo...kakak aleesya suka pangku adik



sgt geram dgn ini budak...mak long dan pak long rindu bangat sama kamoo Qistina...kakak aleesya pun rindu jugak




Apa yang boleh aku katakan...aku soker baby...aku soker bau baby, aku soker bunyi tangisan baby, aku soker cium baby, aku soker dengar baby ketawa...semuanya aku soker! Jgnlah ingat aku tak kepingin nak tambah anak...sapa tak nak kan? Sebab tu bile aku nampak any news berkaitan dengan pembuangan baby, aku jadi emo...sedey sgt2..apalah salah baby tu kan? Dah pandai buat, pandailah tanggung...kalau tak nak tanggung, jgnlah buat..haih!

Bagi aku, Allah s.w.t lebey mengetahui segala-galanya...selagi lom sampai seru untuk aku mengandung lagi, tak yahlah nak melecet or kusutkan pikiran, sesungguhnya rezeki anak dtgnya daripada Allah s.w.t (^_^)

Alhamdulillah dengan kehadiran Aleesya dlm hidup aku laki bini sudah membuatkan kami bahagia....kami bersyukur sebab diberikan peluang menjadi ibu dan ayah kepada zuriat kami...selama 1tahun 9bulan aku menanti Aleesya dlm rahim aku...mcm2 perubatan dan kaedah yg aku buat dulu...sempat gak la aku laki bini daftar ke LPPKN Shah Alam...tp lom sempat kami buat appointment di LPPKN, akhirnya aku berjaya peknen...ketika usia kandungan 5 minggu..LPPKN call untuk temujanji dengan doktor...terus aku bgtau yg aku dah peknen...alhamdulillah syukur :D

Apa yang penting, kena percaya pada rezeki...jgn mengalah dan jangan putus asa! Peringatan kepada diri aku sendiri jugak...setiap kesabaran ada pengajarannya...Allah Maha Besar! Allah Maha Penyanyang! Pohon doa dari kawan2, doakan semoga aku dimurahkan rezeki untuk mengandung kali kedua..insyAllah...dan terima kasih semua! (^_^)

8 ulasan:

Ryn berkata...

jgn pernah menageluh..InsyaAllah rezeki itu akan tiba nnt..Amin..

~chekuna~ berkata...

InsyaAllah...rezki akan tiba nanti.. percayalah pd rezki Allah..k.na menunggu utk anak ke-2..sampai luqman 5thn...

Tanpa Nama berkata...

usaha eskalator kejayaan..rajin2 la naik eskalator..(jgn mare eh mie)..

InsyaAllah ade rezki utk mie nnti.. Amin...

nome berkata...

ryn: yes beb..jgn mengeluh dan jgn berputus asa...aku ok jer...happy seadanya dengan rezeki yg ada...alhamdulillah syukur :D

thanks beb!

nome berkata...

chekuna: thanks kak na...akak mmg tabah dan sabar...good kak...thumbz up! beruntung akak dikurniakan seorang anak bernama luqman yg baik, rajin, hensem dan bijak...syukur apa yg ada kak....mie tak penah kecewa dan putus asa....entry ni khas bagi mereka yg kerap bertanya soklan yg sama...tp tak mengapa, mie tak marah cuma mie harap mereka paham niat mie :D

nome berkata...

ira: kahhh...naik ekskalator? lambat la ira..baik naik lift...ari2 mie gi keje naik lift..mie tak marah la ira...dan tak penah marah pun..mie ok jer....mie paham, sure org tertanya kenapa mie tak peknen2 lagi...mungkin derang ingat mie merancang kot...tp sbnrnya tidak...

thanks ira...semoga ada rezeki mie nnt...thanks for your support fren! :D

ct hajar berkata...

alhamdulilah..sekurang-kurangnya kak mie dpt juga merasa jadi ibu,hajar still lg menunggu sebab usia pkahwinan kami 1tahun 10bulan..masih lg mengharap kehadiran permata hati

nome berkata...

ct: jgn risau yang...cth cam makcik akak..dia menunggu hampir 8thn...untuk mendapatkan cahayamata...akhirnya dapat jugak secara natural...bukan perubatan mana2...alhamdulillah...pastu x leh stop plak...berderet..setahun satu..now dah ada 3 org anak :D