Isnin, 11 Julai 2011

JOM MAKAN DOYAN!!!

Alhamdulillah dapat gak aku melepaskan gian mkn doyan…sebelum2 ni asik tgk je doyan2 tepi jalan...bukan tak mo beli...tp rasa cam rugi plak...beli mahal2 pastu rasa tak sesedap mana, pastu tgk org mkn doyan kat fb la kat blog la…dlm hati selalu ckp “xpe bro, rilek bro…lu punya time mkn doyan akan sampai, lu pulun kat kampung nanti" (^_^)

kalau nak diikutkan, minggu lepas adalah minggu tak bagus utk keluar ke mana2... tp aku dah janji kat mak nak balik kg tgk anak sedara dan MAKAN DOYAN…maka keluar jugak la kami anak banak…

Jem tak yah ckp la! Merata je ada roadblock! Sapa la yg buat BERSIH ni yer?! MMG MENYUSAHKAN ORG BETOL!!! DIBUATNYA DLM JEM TU ADA ORG NAK BANAK KER? SAKIT PEROT KER? CAMNO? HAIH! Tak sanggup aku tgk masyarakat melayu berpecah belah…emo plak aku psl kes BERSIH nih!

Sib baik doyan ada….ilang stress dan emo aku! kahhhhhhh…


HARI PERTAMA

inilah doyan kat dusun mak aku...pokok doyan ni betul2 sebelah umah mak...agak2 korang doyan spesis apa kah ini? musang king kah? musang berjanggut kah? udang merah kah? atau udang sambal kah? kahhhhhhhhhhhh



puas kami anak banak kokak dan mkn doyan fresh...doyan2 ni baru je runtuh dari pokok...abah simpankan utk kami...thanks mak! thanks abah!


aku yg tak sempat nak duduk, terus mkn doyan secara menyangkung...sila jgn tiru aksi aku nih...keh keh keh



doyan ni mmg sedap sgt! so wajiblah aku makan sambil juling kan? ekeke....berlemak2 dan manis berkrim rasa doyan nih...



bibik aku simpan biji doyan nak bawak balik indon...nak tanam kat indon katanya....



tukang kokak doyan aritu....en somi...susah gak nak bukak doyan mak aku nih...



hampir juling mata en somi menikmati doyan semenyih....mmg terbaek!



isinya kuning merah2....isi tebal! sedap! berlemak! manis berkrim! ish mmg complete la...aku rasa kalau jual nih, mau berpuluh2 hengget sekilo...



yg bestnya doyan nih, isi tebal tp bijinya kecik jer...tu yg puas makan tuh...



utk hari pertama jer, kami mkn hampir 10 biji doyan...tu baru hari pertama...hari ahad tu sebelum nak balik kami mkn lagi...


HARI KEDUA

hari kedua, kami bersarapan doyan :D



tahun ni mak aku ckp, doyan kurang sket berbanding tahun2 lepas...xpelah mak, janji kami puas mkn doyan...



adik aku laki bini pun hantu doyan gak...



mula2 nak buat pengat, tp rasa sayang plak...baik mkn fresh2...ekeke...



isi tebal tp bijik kecik...sedap yo!



sampai pejam mata en somi bile aku suapkan doyan...

nota sipi: selepas ni aku hapdet entry psl anak sedara aku plak (^_^)

8 ulasan:

A.I berkata...

Ya Allah nome!! sedapnya aku tgk doyan mak kau tu. cantek tol isi dia. bila kau nk ajak aku anak branak g terjah umah mak kau ni? (muka x tau malu) ;P

Ryn berkata...

hurmmmm...aku BERSIHkan rumah je mgu lepas..

nome berkata...

k.ai: insyAllah kalau masih ada lagi doyan kat kg..boleh je dtg terjah :D

nome berkata...

ryn: minggu lepas ko BERSIHKAN umah...tp minggu nih...moh kita BERSIHkan mata tgk bunga :D

jom kita!

Tanpa Nama berkata...

best nye ... semenyih ni area mana ya?

nome berkata...

tanpa nama: semenyih ni area atas kajang sket...agak2 tau tak...tp jgn riso...byk papan tanda...kalau ikut SILK highway...cepat je tembus semenyih :D

koto berkata...

bukn Bersih buat jem ler ngok, polis buat jem.

nome berkata...

koto: kahhhhh....KAU MMG KOTO LA BEGOK!!! dengki la tu aku tak marahkan polis tapi marahkan org BERSIH tuh...agak2 ko sekolah dulu...sekolah KERAJAAN ker? atau SEKOLAH INTERNATIONAL?

ko jgnlah hengat aku ni sokong itulah sokong inilah...tp agak2 la kan nak buat perarakan nih...org dah bagi stadium...tp ko bangang sgt nak berarak kat tepi jalan...sapa suruh mangkuk?! mmg nyusahkan org la!!!