Rabu, 20 Julai 2011

Aleesya & Aktivitinya

Inilah aktiviti harian Aleesya…menjadi satu kewajipan bagi beliau utk melepek di depan tv sambil guling2…ikut pangai sapa la tu ek? Kahhhhhhh

Cian beliau, aku dan en somi selalu balik lambat… demi mencari sesuap rezeki...kami keluar ketika hari masih gelap (subuh buta) dan balik plak ketika matahari sudah terbenam....kadang2 maghrib dan kadang2 selepas isyak...

Rindu tol dgn dia…selalunya sampai2 je aku kat umah, aku terus campak beg dan helmet and terjah dak kecik nih…peluk gomol2 dulu sampai puas, then baru gi mkn...selalunya kalau dah balik lewat, selera nak mkn tu terus tertutup...leh caya ke? Kahhhhhhhhhh aku tipu la…kalau aku tak mkn sure aku kurus melengking…kalau dah tembun camni, maknanya aku mmg kuat makan la yer….waka! waka!

Bile la nak capai berat idaman yer? Ari jumaat ni dahlah wajib pakai kebaya…arrghhhh!!! Malas pikir!

Kesimpulannya, aku sentiasa rindukan Aleesya tak kira di mana2 saja…kerana beliau la Harta Aku Dunia Dan Akhirat…Aleesya membuatkan aku rasa sempurna menjadi seorang ibu…touching plak rasanya…Emo! Emo! Emo! Huwaaaaaaaaa!!!


aku yg rindu setengah mati kat dak kecik nih, tapi dia slumber rock je pakai baju 'I LOVE DAD'....huwaaaaaa!!! ibu jeles nak...gi tukar baju cepat!



camtulah dia kalau dpt tgk kartun pujaan...mmg tak pandang kiri kanan dah...aku yg baru balik keje ni pun dia tak pandang...haih!




hah! baru pasan ibu dan ayah dah balik...ewah2 nak...




kejap je sengih2 kat kami, pastu sambung balik tgk tv



aksi2 beliau di depan tv...mmg tak boleh dok diam




dah abis tgk kartun, wajib simpan balik kerusi yer...dah besar kan?



mcm2 fesyen rambut bibik buatkan utk aleesya...ari2 bertukar gaya rambut...ekeke...

4 ulasan:

Ryn berkata...

pandai leesya...kemas balik sofa bed dia...

tang rambut tu tkleh nak kata apa laa..ini kire ok laa lg drp yg aritu..byk sgt getah...

nome berkata...

ryn: kemas ikut mood dia la ryn...kalau dia ternampak ibu dia angkat kening cam ziana zain, wajib la dia kemas balik...kalau tak nnt kena denda...kahhhhhhh...

kan? kan? abis anak aku....gaya ala2 indon dah...huwaaaaaa!!! sib baik kat umah jer...kalau kat luar, kompom aku tak bg...

Norsi berkata...

sama la anak dara kita normy ooooiii... tengok tv tak retinye dok diam2. hehehe.

tapi kira baik le ti aleesya rajin mengemas balik. anak norsi haruslah mak dia yg jadi tukang kemas. hehe.

nome berkata...

norsi: betol2...ntah2 kita masa kekecik dulu pun cam derang kot...jenis tak dok diam...kahhhhh :D

aleesya tgk mood dia gak norsi...kalau dia rajin, dia simpan...kalau tak, dia biarkan....last2 kita la yg kena kemaskan...ekeke