Isnin, 11 Julai 2011

BALIK KAMPUNG!!!

Dah abis tajuk ‘doyan’, now kepada tajuk lain plak…

Walaupun kempen BERSIH dibuat disana sini…tapi kami masih tetap seronok bersukaria di kampong semenyih

Rasa damai dan tenang sgt di kampong....yg jauh dari kesesakan kota dan kesesakan fikiran

Mcm2 aktiviti kami buat kat kampung, selain mkn doyan dan rambutan, kami layan DVD KL GANGSTER (sanggup redah pekan semenyih cari dvd) :D

Kami semua sibuk main masak2 sementara atok dan wan sibuk layan cucu2...

Mmg best!


tersenyum lebar en somi sbb tgk jalan BERSIH sesangat! kahhhhhh



line clear! tapi kojap je la yer :(




leesya yg sentiasa seronok sbb tak sabar nak jumpa Atok dan Wan nya



sampai je kat Jambatan Pulau Pinang, terus jem mendadak sampai ke KL nun...sib baik aku tak lalu KL...jenoh ooo!!!



kami berdua yg mulanya ok



bibik pun ok gak



arah dari Puchong nak masuk ke Subang jem giler...sbb byk buat roadblock



leesya dah mula sangap



terus bukak dvd citer Princess..now dia minat sgt tgk citer Tangled (Rapunzel)...mickey mouse dah tak layan sgt




aku plak dah ulang alik kol mak, ckp kami stuck dlm jem..



masa ni jem kat Kinrara...leh tahan sengal la nak menunggu...



panjang kan? aku dok terbayang2 kalau ada pompuan nak banak dlm keta..dgn keadaan jem camtu...camne la yer! giler tol org yg over nak buat BERSIH 2.0 tuh! tak pikir lgsg kesusahan org....nak jalan berjimba2 pun payah!



akhirnya lepas jugak dari roadblock...



setelah bersusah payah meredah jem dan roadblocks...akhirnya sampai jugak kami anak banak ke umah mak di semenyih...lega disitu...sampai je terus tolong mak masak2 kat dapo :D



mak ku yg terchenta...rindu bangat sama masakan mak (^_^)




mak belikan boyan utk cucu beliau yg kedua...time ni anak sedara aku lom sampai lagi...so leesya amik peluang main boyan..leesya yg x penah berboyan sedari baby..so jakun la jugak...dia main boyan tu ala2 boyan kat padang....ekeke...


aku masukkan leesya dlm boyan...leesya takut ooo...dia suspen bile aku buat camtu...sib baik boyan tu tak roboh...muat2 badan dia jer...kahhhhhhhh



sila abaikan keseksian dan ketembunan anak daraku ini :D



inilah tuan punya buaian....anak kepada adik aku...nama Nur Qistina Qaisara....berusia baru 2 bulan setengah...berat sudah mencecah 6kg



dagu pun double...ekeke...geram aku kat anak sedara aku nih...rindu nak peluk2 baby...sepanjang 2 hari kat kampung, aku asik peluk anak sedara aku ni jer....



ada iras2 muka aleesya masa baby....alolololo...geramnya mak long dgn kamu Qis....



pak long dan anak buahnya...sedap bau baby kan bang? ehem...ehem...lalalalalala....



walaupun umo baru 2 bulan lebey...tp gaya cam umo dah 5-6 bulan, badan tegap...kepala tak lentok2 pun...pastu kuat borak...dgn semua org dia ajak berbual...peramah tol :D



bergambo bersama stroller baru (aku beli biasa2 jer)...inilah family adik aku...alhamdulillah bertambah lagi cucu mak aku...itupun mak aku dah hint2 suh aku banak cecepat...baik mak...akan saya lakukan! keh keh keh



aku apa lagi...memanjang dok agah2 dak kecik nih...comel :D



baik je dia dok dlm stroller....dia sukalah tu



jgn harap aku dpt pegang baby kalau leesya dah bangun...dia manyak jeles oooo...atok pegang baby pun tak bagi...ish3x...camne nak jadi kakak ni leesya ooooiiiii :D



sama2 keletihan..comel tol tgk aksi atok dan cucunya (^_^)



anak sedara aku ni sgt suka mandi...kalau boleh nak mandi jer kejenya...x nangis lgsg kalau time mandi...dia ni dulu lahir 2.5kg jer...now alhamdulillah dah 6kg lebey...apa taknya...kuat nyusu...nyusu badan sampai melecet susu kantung ibunya, arini ibunya dah start bekerja..sib baik dah ajar anak sedara aku ni minum susu botol...kalau tak, mak aku plak pening kat umah nnt



waduh! montoknya!



leesya yg nampak kekok bile ada baby kat umah atoknya...tp bile dah lama2 dok dgn baby, setiap masa nak cium baby...nak pegang baby...sampai tak bg org pegang baby...



nak tdokan baby pun, dia yg buat...sayang betol dia kat adik Qistina :D



disebabkan baby masih kecik lagi, so leesya mandi kolam sorang2 dulu...esok bile baby dah besar, baru main dgn baby yer...



seronok sampai tak mo kuar kolam





tol tak aku ckp...berkepit je dgn baby...baby plak pandai layan kakak..ajak kakak berborak...makin seronok la leesya



apa la yg best sgt tuh sampai pejam mata nih



ni bukan aksi menampar yer...ekeke...ni aksi membelai manja...



walau camne sekalipun...atok tamat tu hanya milik aleesya seorang....org lain mmg tak boleh pegang atok...even aku nak salam abah pun dia marah....sgt tol aleesya kat atoknya...mana taknya, dulu masa dia baru lahir, atok tamat ni la yg jaganya sampai umo 7bln (sampai bibik start keje dgn kami) so hbgn mereka berdua sgtlah akrab



tak tahan tol tgk anak dara aku nih...dah pandai nak melawa....spek itam tu dia yg amik dari dalam keta...



babai atok...nanti kita datang lagi yer...

4 ulasan:

Ryn berkata...

chubby baby qistina...geram aku tgk...

nome berkata...

ryn: montok qistina nih...aku lagilah ryn...geram sesangat...rasa nak geget2 je badan dia :D

Mrs. Simplicity berkata...

mak aih 2 bulan dah dekat 6kg? mesti kuat minum susu. mmg comey. meriah la umah mak ayah ko kan anak cucu semua ada. adoi me, baru balik semenyih tuh, kalau balik perak, mau kematu bontot aku! huhu...

nome berkata...

alya: berat anak sedara aku nih adalah dlm lingkungan 5kg lebey :D

mak aku ckp, anak sedara aku ni boleh dikatakan setiap 1 jam nak susu....susu badan leh tahan sampai tengahari jer...then abis stok dah...pastu bile time petang, minum susu cap lembu plak...ekeke...tp mmg kuat menyusu la...bile sedut puting botol tuh, mmg laju giler...sbb leesya dulu sedut susu tak cam dia nih, leesya dulu minum susu mmg irama mesia...lambat jer..

alya, moh ke umah mak aku...jalan2 semenyih nak :D