Isnin, 25 Julai 2011

HAPPY BIRTHDAY ALEESYA AZZALEA

HAPPY BIRTHDAY SAYANG

HAPPY BIRTHDAY ALEESYA AZZALEA

Arini genap umo anak aku yg terchenta 3 tahun…

Sedikit sejarah kelahiran beliau:

Pada pagi jumaat 25 Julai 2008, aku buat cek CTG…jantung baby agak mendatar...takde lgsg turun naik…graf mmg tak cantek L

Lebey kurang 5 org nurse, tolong gerakkan baby dlm perot, tapi aleesya masih kurang bertindak balas…maka Sister (ketua nurse) decide utk bawak aku jumpa doctor pakar

Dlm keadaan drift, mereka menolak aku menggunakan WILCA ke bilik doctor...dan selepas ujian imbasan dibuat, air ketuban aku disahkan bocor...time ni aku nangis weeiii…nampak aleesya dah lemah dlm perot …terus doctor decide buat operation tang2 tu jugak…

Nurse terus bawak aku ke bilik cukur perot dan tut…sib baik aku dah cukur awal2...ekeke..

Pastu bg baju operation kaler ijo...dan terus tolak ke labor room...ada ramai tgh dok tgu nak kena operate aritu, tapi terpaksa ditangguh sebab bagi laluan kat aku...cuak weiii pestime masuk bilik bedah...selama ni tgk dlm filem jer...now aku sendiri merasa...tp aku sgt soker kedaiman dan ketenangan dlm bilik operate sepital putrajaya nih...semuanya baik2...sampaikan dlm bilik bedah pasang lagu “SEIRING SEJALAN” nyanyian Syarifah Aini…semata2 nak tenangkan aku….kahhhhhhhh

Pung pang..pung pang...akhirnya aleesya selamat dilahirkan secara pembedahan pada pukul 3.08petang sejurus selepas semayang Jumaat...alhamdulillah syukur sgt2...dpt jugak aku merasa melahirkan anak pada Penghulu segala hari..amin

yang paling lawaknya, en somi aku Mohmed Faizal boleh plak tak sengaja terazan anak perempuannya...kahhhhhh...sbb apa korang nak tau...sbb laki aku terkejut dengar suara nyaring leesya menangis...elok2 nak iqamat, boleh plak terazan...wakakkaakaka...gelak guling2 aku bile laki aku citer balik...maka sekali lagi, laki aku iqamat kan anak kat dlm wad....barulah laki aku lega :D

Apapun aku suami isteri amat2 bersyukur dengan kehadiran anak perempuan kami Aleesya Azzaela yg sudah genap 3 tahun harini dlm hidup kami...walaupun payah untuk mendapatkan cahayamata, tapi kami bersyukur kerana aleesya merupakan harta dan anugerah Allah yg terhingga...aleesya seorang anak yg baik, dan semoga aleesya tergolong dlm anak2 yg soleh dan sentiasa membanggakan kami sebagai ibu dan ayah beliau...amin




ibu dan ayah love u very very very much aleesya...be a good girl ye sayang :D

8 ulasan:

~chekuna~ berkata...

selamat hari jadi yg ke-3 Aleesya syg..semoga menjadi anak yg solehah..kebanggaan ibubapa :)

Ryn berkata...

Happy birthday aleesya! Dh 3thn ye..kejap je masa tu berlalu..

Semoga aleesya mmbesar dgn jayanya, menjadi ank yg solehah amin.....rlalu..

Semoga aleesya mmbesar dgn jayanya, menjadi ank yg solehah amin.....

rusna wana berkata...

Happy birthday aleesya - smoga menjadi anak yg baik, solehah dan dpt membesar dngan baik dan sempurna- bila besar nanti - jgn lupa jasa pengorbanan ibu dan ayah...

nome berkata...

chekuna: thanks kak na...amin ya rabbal alamin

nome berkata...

ryn: thanks ryn....aku ckp bagi pihak aleesya...terharu dgn doamu...amin

nome berkata...

rusna wana: thanks beb! :D

Mudd berkata...

eppy bday aleesya :)

nome berkata...

mudd: thanks madihah :D