Isnin, 31 Januari 2011

Shopping di IKEA

alhamdulillah en somi dpt bonus jumaat lepas, syukur thn ni bonus beliau byk sedikit berbanding thn2 lepas (thanks DIGI!) tak sangka usaha beliau yg kerap keje time wiken dan public holidays, menaikkan markah appraisal beliau..aku as bini tentunya rasa sonok dan berbunga2 (ayat bodek nih...kot2 mana tau dpt brg idaman..kahhhh)

maka ari sabtu lepas, en somi mengajak kami anak banak gi terjah IKEA...motip? nak cari lampu tdo utk dihadiahkan kepada kazen aku...dia kawen semalam...cian dia...kawen dlm ujan...semalam mmg ujan 24jam...kompang siap berlari2 lg...main kejar2 dgn pengantin dlm ujan...

ok...berbalik pada IKEA...dah lama sbnrnya x menapak ke sini....bertahun gak la...walhal dari umah aku bukan jauh mana pun...15minit je dah sampai...asalnya nak cari adiah kawen...tp melarat sampai beli karpet, lampu tdo bilik aku sbb yg ada skrg ni dah uzur, kemah leesya dan mcm2 lg la termasuk saguhati utk bibik balik indon nnt...geram je tgk brg2 umah ikea nih...ikutkan ati...mmg nak rembat byk...tp kena tahan nafsu sbb bulan ni byk nak pakai $$$...

kami pegi ikea pun dah malam...maka wajib isi pewot dulu..kami amik 2 set prosperity burger ayam dan daging, pastu amik 2 ketol ayam original dan nugget 6 ketol...mkn sampai fitam ;P


besar tol burger prosperity ayam nih....sampai terkeluar isi ayamnya...pedas lak tu...berpeloh2 aku mkn burger nih...kongsi dgn bibik...


tauke besar malam tuh...thanks abang!


antara brg2 yg dirembat


bile dah sampai ujung nak ke kaunter...bleh plak lalu kat bahagian karpet...ati aku terus tertawan...sambil sengih kat en somi...


maka inilah karpet yg selamat dirembat :D


beli 2 set lampu tdo nih...dulu ada beli tp bibik udah pecahkan...now repeat beli lg...satu utk pengantin dan satu kami punya...


bile pasang..suasana jd gelap geli gitew....motip? biarlah aku dan faizal je yg mengetahui ;P


leesya sonok landing2 kat karpet nih...sbb bulu karpet ni gebu2


hat ni plak khemah menan leesya...comel ala2 ladybird...besar gak khemah nih...x caya? cuba tgk gambo seterusnya...kahhhhhhhh..biar aku gelak dulu


tol tak? besar kan? siap bapak pun leh masuk sekali...jgn x caya yer! keh keh keh...


mula2 leesya yg tdo dlm khemah nih...tp ada org tu gian nak merasa...so...tgk gambo next plak


ha amik ko! bapak dia pun nak merasa gak...tp yg bestnya...muat lak tu...lantak korang la yer...janji korang bahagia...


rumah aku kan kecik...so karpet dan khemah tu mmg just nice...yg penting tak sempitkan ruang yg sedia ada


td dari pandangan pintu depan...ni dari pandangan pintu bilik...kira oklah tu....laki aku yg menguncikan anak dia dlm khemah...bukan main suka leesya..abis diangkut segala anak patung dlm khemah tuh...

8 ulasan:

A.I berkata...

bestnyaaaaaaaaaa!! 4 bln bonus tu! isk..murah tol rezeki kowang laki bini.. =)

nome berkata...

k.ai: alhamdulillah...syukur...company laki aku tu, cam tau je bulan ni byk nak pakai $$$...ekeke...

ayien78 berkata...

nome... rezeki di tgh2 bulan... cam aku dpt bonus abis kena byr repair keter ...kekdahnya... smpi la ni keter naza tu tk jalan2 gak..rugi jek abis duit huhuhuhu

nome berkata...

Lahai ye ke beb...cian kat ko. Aku pun sama kekdahnya, cam tau2 je dpt bonus, ada je menda rosak la, ilang la...maka $$ pun melayang. Money comes and money go. Haih! Fening2..dugaan sungguh

Mummy NA berkata...

Mie...karpet tu da lama menjadi idamanku...RM199 kan...huwaaa...aku nak beli gak...:p

Happy Bday adikku Nome...May Allah Bless U ...

nome berkata...

noor soadah: yeeessszzzzaaaa!!! aku minat seh dgn karpet gebus gabas gitu...ekeke...so apa lagi sis...gi lah serbu...tinggal bape kerat je tuh...

thanks sis!

mummy anggun berkata...

yer arr mie.. karpet kita sama.. khekhekhe. wei comel la khemah tu..

nome berkata...

mummy anggun: sama kah? kahhhhhhhhhhh....elok sgtlah kita berdua nih...sehati sejawa betol :D