Khamis, 13 Januari 2011

Cerita Minyak

skrg ni kalau nak cari minyak masak, mmg payah! geram tol aku! ni kalau kena sawan 44kali, lom tentu jumpa minyak masak...korang ada menghadapi masalah cam aku tak? kat area umah aku Subang U5, mmg xkan jumpa minyak masak..giler kejung! yg ada minyak zaitun bapak mahal tuh dgn minyak jagung...sebotol dlm 20-30 hengget! apakah?!

aku gi Giant Kota Damansara mgu lepas, pun yilek! so aku terpikir nak beli kat Cold Storage KLCC masa on the way naik LRT...sib baik ada...tu pun tinggal 2 botol terakhir...aku amik minyak masak cap Alif...lega disitu!!! Alif pun Alif la..janji berminyak dan bergoreng...ekeke...

minyak yg susah nak cari...cam mencari lubuk emas..haih!


inilah rupe aku kalau kejung cari minyak tak jumpa...fengsan!!! ha..gelak gelak...aku pun nak tergelak gak nih....kahhhhhhhhhh

inilah bekalan sarapan aku pagi nih...bihun goreng cili api meletop! aku kalau mkn kena boh cili api berkoyan2...kalau tak, no feel lah!

4 ulasan:

Jue @ atanayuiman berkata...

selera kita sama hari ini kak.. Jue pun bawa bekal mi hun goreng cili api.. hehehe.. Jue pun tanpa cili api, mmg takder selera.. siap bawa cili api xtra lagi.. heheheh...

nome berkata...

jue: kan jue kan? akak kalau masak ker? mkn ker? kena taruk cili api byk2...spttnyer x elok, tp lidah ni degil nak mkn pedas2...kalau tak pedas, kurang kick la...ate dah terbiasa mkn pedas2 dari kecik...

sure jue pun byk beli cili api kat umah? kan jue kan? ekeke...

Mrs. Simplicity berkata...

cili berkoyan2 me? gimme 5! kahhhhhh aku gi jusco last week pun amik minyak masak cap aliff ko! wan cakap aliff pun aliff la. kalau tak cap buruh, tp nan ado. yg hat zaiton, jagung tu mmg banyak. takde la aku nak amik...

nome berkata...

alya: ha ah alya..aku ni mmg suka mkn cili api...cili kampung yg pedas tu mmg peberet aku...aku soker mkn pedas2...tp cili api tumbuk kurang kick, aku prefer cili api kampung potong2 tuh...yg tu mmg terangkat kalau mkn...perghh!!!

alif pun alif la beb, janji dpt gak masak2...payah tol nak jumpa minyak masak skrg nih..kalau ada pun, sure berebut2...haru2