Isnin, 7 Februari 2011

Hari Jadiku di Melaka

Alhamdulillah selamat sudah umoku masuk 31thn pada 3rd February yg lepas...hari yg sungguh bermakna kerana aku berkongsi hari dgn masyarakat cina tionghua iaitu Chinese New Year...

coti kali ni mmg non ado persediaan...baik dari segi hotel maupun tempat makan2...totally no booking! no reservation! main terjah jer...keh keh keh...jenis brani mati namanya :D

kalau dah namanya suka cari pasal kuar time org cina beraya...so sendiri buat, sendiri tanggung la yer...kami ke mana tau? ke Melaka...kahhhhhhhhh

kuar seawal 8pagi...breakfast kat R&R Dengkil...tp sampai je simpang ke Ayer Keroh Melaka...jem punyelah terok! mmg betul jangkaan aku...ramai gilos manusia....beratur tersusun elok jer dari tol Ayer Keroh Melaka sampailah membawak ke Banda Hilir tuh....mmg sangap!

moh layan gambo...mmg byk la gambo...sbb aku ni malas nak citer ber'part-part'...ekeke...so layankan jer...

selepas entry nih...ada byk kisah aku nak story...

to all family especially en somi, kwn2, my bff, kepada kwn dari kecik, kawan baik, sedara mara, kazen, boss2, super boss, ex boss, dan sewaktu dgnnya...aku nak ucapkan jutaan terima kasih kepada semua kerana sudi wish besday kat sms, mms, blog & fb ...aku betul2 terharu....sebak rasanya...thank u so much! mmg aku sayang korang sesangat! muahhhhhh!!!!

ni aku tempek special wish from my hubby thru fb (ini untuk tatapan aku sendiri yer...ye arrr manalah tau kot2 fb xde esok, leh gak aku jenguk baca kat blog sendiri...ya ampun! ekekeke)

"happy birthday my beloved wife. Thank u for always be there for me. You are just like a shooting star and 1 in a million. I am so happy that you are my companion and wish that our love will never ends. Love u honey!"


aleesya yg dah mula borink dlm keta


muka control walhal dah sangap giler


bayangkan kami boleh layan 3 dvd dlm keta akibat dari traffic jam...haih!


x silap aku, kami sampai ayer keroh kul 12pm kot...adoiyai!!!


menara taming sari yg terletak di Dataran Pahlawan...x naik pun...giler arrr...nak beratur panjang tuh...


sebelah menara tanming sari, ada rumah ala2 muzium nih...cantek!


korang leh nampak ke penumpang dlm beca tuh? aku x bape nak nampak la..yg aku nampak bunga dan bunga dan bunga...eh pakcik, bape kilo bunga da ko letak kat beca? wakakakaka....


sempat jalan kejap kat dataran pahlawan...

singgah kat Mall berhadapan dgn Mahkota Parade..byk kedai tutup...


jom pose!

kami sefamily!...gambar diamik oleh bibik

citer psl bibik nih...alhamdulillah bibik aku sambung keje dgn aku...now aku sibuk nak uruskan fomema dan imegresen tuk beliau...so lega disitu!


lepas dah jalan2, perot lapo...maka en somi surprisekan kami ke suatu tempat istimewa...istimewa la sgt yer! :D


masa ni kami di atas buggy menuju ke jeti melaka...ke suatu tempat yg sempoi dan bersifat santai


inilah tempatnya...ke GOGO KTV BOX...sambil karaoke sambil makan tengahari...jauh tol aku berkaroke yer....ni semua en somi punya plan...aku? ikut aja...


bibik cam biasalah...masuk je bilik karok...terus capai mic...yg kelakarnya...tv gelap lg tuh...nampak sgt ko berlakon bik...kahhhhhhhhhhh


aku mmg kebulur time nih...so order je la yer...best karok kat sini...rege sempoi...makanan boleh diterima tekak, mic best, lagu2 layan, suasana nyaman, bilik besar, atas laut...mmg super best la! mmg aku suggest korang gi tempat nih...senang je nak cari...korang tau kan Mahkota Hotel...belakang tu kan ada jeti laut...so korang ke situ jer...nnt ada buggy dtg amik...


kami lagi :D


leesya pun nak nyanyi gak


aku order chicken chop, kentang goreng, nasi lemak & spagetti



en somi tgh layanzzzz

konon2 nak buat ala2 dancing..tp x jadik...sbb leesya kaco...kahhhhhhhh....


datang naik buggy...balik exercise...sbb apa...sbb kenyang sgt mkn mcm2 td...sambil exercise, sambil layan angin semput2


kami kat Muzium Samudera


tiket murah jer...RM3 per person


welcome!


leesya takut ooo sbb byk patung2...muka cuak giler...


leesya x mo pandang camera sbb takut dgn pepatung tuh...aku pun takut...i can feel my bulu berdiri...


leesya x larat berjalan, maka inilah cara si ayah mendukung anak...fadan muka x bawak stroller!


kat tengah2 banda hilir...ada seorg pakcik ni pegang ular....leh amik gambo dgn ular tu kalau berminat...x mahal pun...RM 10 hengget jer....tp aku? awal2 dah lari dok tepi...akulah penakut ular di muka bumi ini....kahhhhhhhhhh


kalau ko nak amik gambo dgn ular albino tu pun boleh, ular sawa gedabak ni pun boleh, hat binatang ala2 biawak tu pun boleh....ada bran? jom ke Banda Hilir....


en somi lepak2 dgn pakcik beca...sbb apa tau...sbb DIGI tmpt keje en somi sponsor semua persatuan beca2 disana....setiap beca yg pakai payung dan baju DIGI akan dpt duit bulanan (kira cam duit tajaan la)...rezeki utk mereka semua...alhamdulillah...terima kasih DIGI!


bile malam menjelma...makin meriah yer...dgn lampu2 beca berwarna warni...siap lagu techno lagik! giler best!


ni koboi mana lak yg tersesat nih...keh keh keh


cantek betol beca2 nih...penoh gaya dan kreativiti...ada satu beca tu siap ada lambang batman lg...tp dia boh nama beca dia "BECA MAN" kahhhhhhhhhhhh


last but not least...aku dan leesya...sekian...tamat sudah...ooopsss tu nama apak aku....ya ampun abah!

10 ulasan:

Mrs. Simplicity berkata...

1stly happy birthday sekali lagi buat puan nome. mmg hari besar la utk ko. semua pakat makan yisang. hehehe... mmg korang gamble la. tp tak la sangap bila sampai melaka. banyak gak aktiviti yg telah en faizal aturkan. leesya nampak happy. mata melilau sana sini je aku tgk. bibik ko cam biasa. gitu la kekdah nye. ok la dia nak sambung contract. tak la korang pening. dress polkadot leesya itu, harus mama shasha suka! tshirt poney leesya pakai tu kan? aku rasa nia dgn shasha pun ada. ater kita kan sehati sejiwa. kahhhhhh... aku tak tau belakang mahkota hotel tu ada tempat karok tu. menarek instead of pegi masuk mall kan? panjang nye aku komen. ko baca kan me? hehehe..

rusna wana berkata...

`Happy Belated Besday ye Nome - wish u lak n all d best..

nome berkata...

Alya: toce toce mama nia adel...aku nak amik kesempatan utk mengucapkan tahniah dan all the best utk ko. Mudac lg dah berjawatan besar. Murah rezeki ko. So bleh la kta beropen table. Ekeke.
Melaka mmg best w/pun ramai org, x sangka faizal plan mcm2. I loike! Psl bj poney tu, aku pasan gak nia ngan shasha ada. Mmg sehati sejawa kta2 ni. Kahhh...bj polkadot tu sure bed suka sbb shasha byk bj polkadot. Alhamdulillah bibik aku smbg kontrak, so idak la aku susahkan mak aku nnt. Cian kat derang.

nome berkata...

Rusna: thanks beb! :D

Mummy NA berkata...

beshnya jalan jalan cari makan n njoy...waduhhhh....

x poyos berkata...

x meriah pun. KL lagi best

nome berkata...

Noor soadah: manyak syiok ooo! aku jarang dpt jln cmni, so sekali jln mmg layanz :)

nome berkata...

X poyos: ada pun ko, lama menghilang? Igt dah jd antu kak limah pulang ke umah...hua hua hua jgn mare ye dek non :P

Mummy NA berkata...

haah kan...xpa..jalan2 sesekali la besh kan...kalau salu jemus plak..haa...bibik ko mmg sempoi mempoi kan..hehehe ..korang balik hari ke tido mana?

nome berkata...

noor soadah: mana ada tdo sana kak...aku gi pepagi buta...balik memalam buta...mmg satu hari kami melenjan melaka...balik je memasing pitam...ekeke...