Isnin, 24 Januari 2011

Wiken - Balik Kampung

bismillah...salam kepada semua kwn2...x byk yg aku nak citer psl wiken aku yg lepas...hanya gi melawat kg terchenta di Semenyih...melawat bersebab sebenarnya...sebab utama nak lepaskan rindu kat mak dan abah, sebab kedua utk menziarah makcik aku yg sakit kanser tuh and of course sebab terakhir adalah nak mkn DOYAN....kahhhhhhhhhhhhhh...byk giler...sib baik sempat lg makan...mak ckp buah tu buah yg ujung2...pasni dah xde dah..kena tgu bulan May atau June baru berbuah balik...alhamdulillah rezeki kami

gi mkn dgn family kat luar...

byk gak order makanan mlm tu...antaranya kerang rebus ni ha

ikan siakap stim

sup cendawan...udang goreng pedas, satay ayam dan daging, fries utk aleesya...eh mcm2 la..


Ya Allah byknya doyan kat luar umah mak aku nih...nyum2!

jom kokak doyan beramai2..doyan tu la sarapan pagi, makan tenghari, minum petang dan mkn malam...mau x fitam dan fengsan?! kahhhhhhhhh


en somi kokak doyan tuk kami...time ni sesi mkn malam...doyan ni la dessert kami anak banak...sedap ooo!!!


lazat dan berkrim...walaupun kaler dia x bape kuning...tp isi doyan ni mmg sempoi...maksudnya mmg sedap tahap olimpik la!


sonok leesya balik kg...ate cucu tunggal...mmg semua fokus kat dia je la


org dah benti mkn...tp bibik tak reti nak benti...sbb doyan peberet dia..pulun la selagi boleh


nikmat!

petang semalam, aku main sikat2 rambut anak aku...kejap je dah panjang sampai ke pinggang...


asik tempek gambo aku dgn make up je kan....so buat julung kalinya...aku tempek gambo aku tanpa secalit make up atau bedak...amacam? ada rasa mau fitam tak? kahhhhhhhhhh...sebarang penyakit or apa saja yg boleh memudaratkan diri anda semua adalah di bawah tanggungan anda sendiri...aku x mo dipersalahkan yer!


ayah dan anak...rindu la pulak kat anak dara aku nih...balik kang siaplah dia...


bersambung esok k!

18 ulasan:

Jue @ atanayuiman berkata...

banyaknya doyaaaaaaaaaannn.. heaven! nak sikit leh?

Mrs. Simplicity berkata...

yaAllah me, besusun doyan! patut soh mak bapak ko jual kat jusco. ater wan cari semalam dah habis ko. sedih tak? huhu.. kempunan laki aku. tunggu balik ry cina sok kot dpt. eh2 panjang nye rambut leesya. tp dia senang nak urus rambut so tak de hal rambut panjang pun. dah besar dah leesya. makin cheeky aku tgk tp maintain sopan. :)

p/s : takde la aku nak pitam tgk gmbr ko w/o make up weh! kahhhh

nome berkata...

jue: tu la dia jue...sekali musim...beratus2 doyan gugur...lahai..jue mengidam ker? bleh je nak mkn....tp ke semenyih la jue...

nome berkata...

alya: lahai ye ke beb? wan nak mkn doyan ek? kalau aku tau la, sure aku roger ko...bukan jauh mana pun umah korang dgn semenyih nun...mgu ni aku balik kg lagi...jom ar follow...mkn doyan kat sane...fresh..x yah beli2....membazir..nnt aku roger ko

kejap je dah panjang...tp aku rimas tgk rambut dia panjang camtu...aku rasa cam nak kerat jer tp faizal x bagi...sayang katanya...aku lak, cian kat leesya...abis rambut dia basah lencun kalau main2...sbb dia ni kuat berpeluh...

x fitam ker tgk gambo aku pucat lesi tu beb? alhamdulillah syukur...riso gak aku kalau ada yg fitam dan fengsan...ekeke....

A.I berkata...

Mak aoiii...sedapnya!! sian anak2 aku smp skang ni pon lom dpt mkn doyan. kt rawang ni doyan dowang jual kilo. mahaiiiiiii! ;P

ala..kau x mekap pon suwit nome oiiii...

mamashasha berkata...

hadoi me doyannnnnnnnnnn banyak tu...nak sikit bole?hehe dessert yg superb!

panjang dah rambut leesya me...tu dari bb ke ko simpan?

part gambo without make up tu 2 kali tenyeh mata tau...ingatkan lampu kat meja aku ni silau...rupenye betul la ko....tak de le pitam me....akhirnya tercapai gak hasrat nk tgk rupa ko tanpa make up....natural beauty u....

hehe....

Nora berkata...

bestnye doghyan.....anyway, salam perkenalan..saya nie silent reader u dah lama...he he he..tetibe bab doghyan nie, saya rasa nak interframe dlm blog u..

nome berkata...

k.ai: seyes kak oooiii...org kat luar nun, jual doyan pakai kilo...tercirit la kalau nak bayar rege mampos tinggi camtu..aku rasa x berbaloi kalau beli doyan rege tinggi tp kualiti x best mana pun...

alolololo suwit ker? aku lak yg fitam skrg ni bile ko ckp camtu...haruslah kan sbb ko kan jurumakeup glamer...sure dah byk muka tanpa make up yg ko tgk...tol tak? pg ni aku dah senyum simpul2 bile ko puji camtu...kahhhhhhhh...ngados tol nome nih

nome berkata...

bed: superb kan bile tgk doyan berlambak kumpul camtu...sapa x geram? aku pun jd geram balik bile tgk gambo tuh...bed, moh la join aku balik semenyih...bleh mkn doyan berkilo2...harap2 ada lagi la sbb buah dah ujung2...

rambut leesya tu dari bb bed...lepas je cukur botak...tu la rambut yg kuar selepas cukur tuh...now dah panjang meleret ke pinggang...tp kan bed...tgu next entry aku psl rambut leesya...nnt ko tgk tau...

kahhhhhh lawak la ko bed...nak sgt tgk muka aku tanpa make up yer...cam mengidam gitew...finally...dpt gak ko tgk..thanks bed...kembang kecut lobang idong aku bile ko puji camtu...baru ada semangat nak keje pg nih...ekeke...

nome berkata...

nora: salam to nora dan salam perkenalan dari mie..awat jd silent reader jer...meh la tinggalkan jejak kat sini...sambil2 tu leh mengeratkan tali persahabatan...x salah kan? mie lg suka berkawan...nway thanks sudi komen dan melawat blog mie nih...

suka doyan? jom la ke semenyih...moh kita...ekeke...

Mummy NA berkata...

woikk banyakknya duriannn

nome berkata...

noor soadah: so apa lagi...moh ke semenyih!

x poyos berkata...

x best pun durian!

nome berkata...

x poyos: eh ye ker? ko bukan spesis doyan lover kot...

x poyos berkata...

huhuhu stawberry lover..
muka x mekap tu kiut miut siuttttt lisuttttt :)

nome berkata...

x poyos: dasat la! bukan main kaya ko yer....ekeke

lisut? igt aku cam bola ek? kwang3x

x poyos berkata...

lisut tu bukan bola la. lisut maksudnya x tegang,layu,kalau di sentuh lembik.

nome berkata...

x poyos: ok