Rabu, 12 Januari 2011

Dinner Bersama Family Di Hari Ahad

aku namakan ari ahad adalah ari family day sedonia...sebab....aku jemput semua parents aku dan parents in law pegi mkn malam secara berjemaah ...dah lama pasang niat nak belanja mereka semua, cuma masa selalu tak kena...so bile dah dpt green light 'ok' dari mereka...aku terus reserve tempat makan....

niat aku utk merapatkan lg ikatan 'besan' sesama mereka...plan asal nak belanja makan2 kat Muara Port Klang tp mak apak mertua aku ada hal urgent di Bangsar...maka kami dinner steamboat di Plaza Alam Sentral jer...sedap gak steamboat kat situ..ala2 Johnny's...nnt tgk gambo ek!

dlm byk2 aktiviti ari ahad tu, aktiviti kokak doyan fresh dari kebun aku kat Semenyih adalah yg paling klimaks...super power rangers! wa ckp lu beb...meleleh tol mkn doyan kebun aku nih...tgh musim...umah mak aku kat semenyih mmg buat betul2 dlm kebun doyan...maka gugurlah beribu2 doyan di umah mak aku nih...pergghhhh!!! nikmat!!! gambo2 ni juz nak share keseronokan aku yg dah lama x mkn doyan..tu jer...xde motip lain pun...so jgn sentap la yer! (amaran awal2 nih....keh keh keh)

antara doyan2 yg sempat mak apak aku bawak dari kg...mak aku ckp, kalau nak lebey, kena balik kg....ayat pancing baek punya!!!


jom kokak doyan...susah gak nak bukak sbb doyan baru runtuh



ha kau! berkilat! berkilau! memukau! biji nipis tp isi tebal...sedap nak mampos! kalau beli kat luar, mau gegel2 nak bayar nih...lama sungguh aku tak mkn doyan...nak beli syg duit sbb mahal...maka tgu je la kebun mak berbuah baru dpt mkn berkoyan2

hat ni baru kopak sebijik...dah penoh sepinggan...

tgk jer la aksi en somi ni mkn...x pandang kiri kanan dah


kat sinilah aku booking utk 8 org...mak apak aku dan mak apak mertua aku...kami ramai2 mkn kat sini...lokasi kejadian adalah di Plaza Alam Sentral, Shah Alam

mereka yg dah lama x berjumpa...maka bagilah mereka peluang beramah mesra...aku? tukang sampuk2 jer...ekeke...

mak apak terchenta

awat leesya tutup mata nih...bukan main manja dia malam tuh...semua dok fokus kat dia..


makanan dah sampai...aku amik sup berperasaan tomyam

ada udang, sotong, sayur mayur, segala mee, bihun, ayam, sosej dan mcm2 lg la...mmg sedap..ala2 Johnnys...bg aku, tempat ni sedap sket dari Johnnys...x caya? moh cuba...


blur sbb pakai secondary camera...me and my hubby


borak dan borak dan borak

leesya main pejam2 mata...dia pun mkn sup tomyam tuh...suka tol dia

sekejapan semuanya licin..alhamdulillah...

keluarga mertuaku

lepas makan, aku order 2 set dessert...aku amik icecream with soursoup (doyan belanda)...sedap!!!!

sapa plak si kecik nih? inilah dia buah hati pengarang jantung, anak kepada kwn baik aku Aieza..beliau telah selamat melahirkan anakanda terchenta yg diberi nama Arissa Qaisarah pada hari Ahad, 9th January 2011...berat baby 3.05kg secara czer...alhamdulillah kedua2 mereka sehat dan selamat...selamat berpantang to u fren! mmg comel tol anak ko nih...muka ada iras2 cina la...mesti ko selalu tgk citer cina masa peknen dulu ek...apa2pun mmg comel...


jom lunch di Kenny Rogers...berita menarek ini disampaikan oleh Bed pg td...so kompom lunch arini aku mkn Kenny Rogers...itupun kalau tak ramai la...kalau ramai, aku ke tempat lain..malam kang baru singgah....insyAllah

14 ulasan:

Alyn Aellynn berkata...

tedapnyerrr duriannnnnnnnnnn!!!

-:- Zafran BabyAndKidsCollections Enterprise -:- berkata...

seddapnya doyan... sungguh kekuningan yang nampak ranum.... mst meletop sedapnyaa..!! like.. like..

jom ke kenny... hehe

nome berkata...

Aellyn: sedappp oooo!!!! seyes weeeiiii...

nome berkata...

jue: mmg sedap tol doyan tuh...kuning! berkilat bagaikan emas! rasa? of kos tersgtlah sedap...akak jarang mkn, sekali mkn mmg puji x abis la...ya ampun ya...

moh ke kenny moh...

Mummy NA berkata...

aku sentap ni tgk doyannn...marveles..sumpah sedapppp

nome berkata...

kak nor: kat kg ko musim doyan tak skrg nih? kalau takde musim, moh ikut aku balik semenyih...x yah beli kat luar...ko dok melangok je mkn doyan kat kebun aku tuh..sumpah free!!! kahhhhhhhhhh

Lyana Mansor berkata...

haiyoooooooooooo...sgt tergoda ngan itewdoyan...

tomeinye anak kak aieza....

nome berkata...

lyana: kan lyana kan? tergoda ooo dgn roper doyan tuh..sgt superb! rasa pun super power sedap!

comel kan anak dia? secomel namanya Arissa Qaisarah

Mrs. Simplicity berkata...

kalau dapat jemaah dgn laki aku makan durian ni mmg tak pandang kiri kanan dah. tp tu la, dia makan durian kat umah takde gang. kalau balik perak baru pulun sebab stok banyak. hehehe...

me, dah selamat ke berkenny?

eh, sara lahir 10 jan kan? tp anak aieza mmg lain betul dgn hana. mcm papa dia pulak kan? :)

nome berkata...

alya: oh loper...wan mmg penggemar doyan yg tegar....so kena tgu geng baru pulun abis...xpe2..tgu balik kg sok...

kenny? idak pun beb...penoh manusia...aku kuar kul 12...tp dah penoh...malas plak nak menunggu...so kami x gi mkn pun td...next time la gamaknya...

ya ampun za....aku konpius date la..aku mati2 hengat aieza banak time AJL...sekali silap da...wakakaka...mmg betul ckp ko beb, aieza banak 10jan..comel tol muka anak dia...lain dgn kakak hana...

shah-ila-ain berkata...

wahhh sonoknyerr bersama keluarga.... hmm...durian ko memang buat aku melelh lah mie....huhuhu.....

anak aieza len erkk muke dia...hehe...alhamdulillah dah selamat walau kene czer....hope sehat cepat....turn aku lak tak lama lagiii adoiii....tatutnyerrr....

nome berkata...

mel: mmg sonok mel bile abiskan masa dgn family....saat yg terindah tau

mmg tangkap leleh beb kalau mkn doyan...lg2 aku ni ha...berjanggut tgu doyan kebun berbuah, baru dpt makan...nak beli kat luar, syg la plak..takut dpt yg x sedap...sure aku frust tertonggeng...

comel kan anak aieza...baby sara ni mmg berbeza dgn kakak hana...byk ikut muka yazid (suami aieza)...semoga ko dan anak dlm pewot sehat sehingga melahirkan..jgn risaulah beb..insyAllah semuanya berjalan lancar....

peah @ peps berkata...

adoii...durian tu..mmg mencabar keimanan la nome..sedapppp nyer dari sini...myummm..

Don't Sudoku and Drive

nome berkata...

peps: sori peps..mmg doyan tu sgt sedap...bile mie tgk gambo ni balik, mie pun terliur balik..