Selasa, 25 Januari 2011

Aku Marah Ni!

pg2 lagi dah wat darah aku menyirap...mmg make my blood go upstairs yer! luahan perasaan amarah aku ni mmg xde kena mengena dgn keje, family, keturunan, sahabat atau sedara mara...tp berkenaan dgn peel manusia bile memandu kereta...korang kan tau aku ni gi keje merempit naik moto dgn en somi...hazab yer...jgnlah korang igt best sgt merempit nih...naik kematu montot...sampai tegang2 betis kaki aku...

aku agak kesal la dgn sikap driver2 keta yg langsung tak respek kami sbg penunggang motosikal..di manakah kewarasan dan perikemanusiaan anda? apa salahnya gunakan signal kiri dan kanan kalau nak masuk jalan...jgn pakai redah jer sampai mengabaikan kami ni sbg penunggang motosikal yg lalu di tengah2 jalan..haih! fenat la nak tempuh org camni ari2...mula2 leh gak la aku terima...lama2 MIDDLE FINGER NAIK TERCACAK! kahhhhhhhhhh....middle finger adalah jari hantu yg terletak di antara 5 jari...wakakaka!!!!

please la yer...aku dah beberapa kali terkena...selalunya dpt elak..tp pg td kami berdua nyaris jatuh...sbb apa tau?! sbb ada seorg makhluk agak hina telah masuk secara tiba2 ke lane kanan tanpa memberi signal...apakah? kalau beliau angkat tgn tanda x sengaja or mintak maaf..xpe gak..at least sejuk la ati kami laki bini, ini tak yer...drive menonong tanpa angkat tgn..walhal tgn laki aku luka nih sbb tercalar kena besi keta dia...kalau korang jd tempat aku...tak ke middle finger tu naik dgn sendirinya? sempat gak la kami ketuk keta beliau...lenkali please la yer...aku tujukan nasehat ni kepada semua driver2 keta...termasuk aku sendiri sbb aku pun ada gak drive keta ke tempat keje...sian la kepada penunggang motosikal tuh...ish3x

gambar aku dgn keta kesayangan...blur kan? of kos la sbb aku pakai enpon tangkap gambar dari album...kwang kwang kwang...

12 ulasan:

rusna wana berkata...

tak suka org mcm ni...tak sukaa pembuli jalan raya..selalu kena buli...tak sukaaa..

Mummy NA berkata...

sabau sabau

nome berkata...

rusna wana: ha kan....mie pun x suka kalau ada org menonong camtu...at least kenalah ada respek each other...barulah selamat donia akhirat :)

x poyos berkata...

tunjuk BMW tuuuuu!
x baik megah2.. sian orang yg naik basikal macam saya ni.

nome berkata...

noor soadah: ala pg td je aku menyirap...tp skrg ni aku dah ok dah..

nome berkata...

x poyos: biar betik ko ni?! bmw? celah mana weiii...ada je ko ni yer..

naik beskal?! dasat tuh...sure beskal cap mercedes kan? kahhhhhhh..

x poyos berkata...

i punya beskal cap "org' tua jek la
x baik ketawakan org miskin.
kata sama2 muslim..

nome berkata...

x poyos: ok

A.I berkata...

aku penah ketok tingkap kete org bodoh time jem! ada ke dia nyelit kt belah kiri sempit tu nak potong line? abis sume moto terjungkit sbb terkejut tetiba ada 'block'. smp je turn moto aku, aku ketok2 tingkap dia, siap sepak2 pintu kete! geram!

-bukan men vouge oooo gmbr kau tu :)

nome berkata...

k.ai: ha kan?! tol tak...geram seh kalau ada mamat or minah bingai bawak keta cam tuh..x pk lgsg perasaan kita2 yg tunggang moto nih...hebat la ko kak...ko mmg rock! ketok tu adalah adat utk melepaskan geram...kena ajar sket...

gambar tuh? thanks yer..sipu2 siput aku membacanya...ekeke....

Mrs. Simplicity berkata...

kalau sampai nak kua middle finger mmg kuang aja la tu. dpt bayanglkan situasi ko tu. aku penah gak lupe bagi signal pakai masuk lane, tak perasan moto. so tau apa korang rasa. tp tangan ni cepat2 angkat tanda sorry. mulut pun kumat kamit cam ckp sorry kot dia leh dgr ye tak. tp tu la, kadang kita dah berhati2 ada je nak tekena kan. ish!

nome berkata...

alya: aku respek ko! ko di antara pemandu keta yg berhemah dan berbudi bahasa...aku paham situasi ko kumat kamit tu (tgh imagine nih...kahhhh)..sure ko rasa bersalah sgt sbb x sengaja terhimpit moto tuh...at least ko angkat tgn beb...kes aku nih..jgnkan angkat tgn...angkat kepala pun payah! leh plak drive menonong...gampang tak? sabar je la..yg penting kami laki bini selamat...alhamdulillah...semoga esok dan selamanya kami berdua selamat pergi ke tempat keje...amin