Rabu, 5 Januari 2011

Percutian yg tidak dirancang

aku curi2 masa sket hapdet blog...itu pun selepas keje dah 70% hampir siap...alhamdulillah lega...

aku ada bgtau kat entry aku sblm nih, aku amik cuti hanya 29-30th Dec saje...31 Dec adalah cuti free sbb public holiday (new year) jatuh ari sabtu...so bile PM Najib annouce ada cuti khas sempena bola menang...maka office aku bg lagi satu cuti pree pada ari isnin 3 Jan 2011....so puaslah aku melantak cuti 6 hari...ekeke...alhamdulillah...walaupun cuti panjang..tp aku non ado berjalan sgt...aku dan family hanya keluar 29 Dec sehari sblm hubby birthday dan 30 Dec masa besday hubby..tu jer..pastu memasing bersandar kat umah sbb kami kurang sehat...later aku stori mori ya!

cuti yg tak dirancang...camtu la citernya...keh keh keh...plan asalnya nak ke melaka...tp pikir2 balik...tingin plak nak bercoti di tmpt2 dingin (sejuk)...tanpa byk ckp...terus je pecut ke Bukit Tinggi...bawaklah segala bekalan masa depan dan baju2 spare...mana lah tau konon2 nnt tertido kat sana kalau ada hotel2 kosong...tp non ado yer! ate org penoh nak sambut new year...walaupun aku pegi weekdays...tp pelencong2 dah penoh kat atas tuh...

gambo byk...so malas nak citer byk..sambil tgk gambo...sambil aku citer kejadian...senang! mudah! dan jimat masa! ekeke...

leesya yg lalok2 sbb kuar awal2 pagi...on the way nak ke Bukit Tinggi...jalan highway mmg cantek! mana taknya...org sibuk keje...kami sibuk melecong...kahhhhhhh

kami dah sampai di Taman Arnab...murah jer nak masuk sini...3 hengget per adult...kanak2 aku loper plak bape sbb leesya masuk pree...keh keh keh


en somi di depan pintu Taman Arnab

baby arnab baru lahir...korang sure x nampak sbb baby arnab tu ada dlm kotak kertas2 tuh...tp x yahlah tgk...ngeri ooo...merah sesangat...jgnlah korang imagine yer...


ha yg ni baru la korang leh tgk betapa comelnya baby arnab bile berumor 2 mgu...sweet jer!

amboi bukan main lentik si arnab ni tdo....posing x hengat....semua arnab yg ada kat sini dibiarkan bebas berlari ke mana saje...dan semua arnab2 kat sini sgt jinak...


"apa tengok2?! kalau nak tgk meh dtg sini!" ni bukan ayat aku yer..tp ayat si arnab nih..aku jurubahasanya jer...kahhhhhhhh

ayah yg menerangkan pada si anak camne cara2 nak membelai si arnab...eh yer ke laki aku ckp camtu? errmm...

birthday boy

jenuh la si leesya main dgn semua arnab2 kat situ...bile sekor arnab ni loncat..dia pun loncat sama...kahhhhhhhh...yg penting dia sonok tgk binatang2 kat situ, semuanya dia nak pegang...



time ni dia dah agak2 sangap (tdo) tp digagahkan jugak bukak mata tu sebab nak main dgn arnab

bibik pun nak bergambo kenangan...nak dibawa pulang ke indon...lagi sebulan lebey dia abis contract dan bakal pulang ke indon...InsyAllah dia akan sambung contract...


kami di Taman Arnab...moh dtg sini...walaupun cuaca nampak terang...tp angin sepoi2 tu sejuk yer...

berehat jap...igt nak bagi leesya naik donkey...tp dia takut la plak..so cancel..tangkap gambo jer...


leesya yg cuak nak pegang donkey

stim je mata si donkey tuh bile en somi ni pegang...donkey betina lak tu...haih...salah time la! kahhhhhhhh

kami lagi...gambo ni bibik yg amik

dah puas jalan2 kat Bukit Tinggi....kami singgah ke Genting plak...

benti amik gambo di tepi jalan Genting...korang tgk kabus tebal kat belakang tuh...giler tebal! time tu baru pukul 2 lebey...tp sejuk sampai ke tulang yer...weeehaaa!!!


bibik pun nak bergambo gak...layankan jer


kami parking keta kat First World Hotel..jenoh ooo nak parking sbb hampir penoh...penoh dgn pelencong2 asing...awat muka aku ketat ek? apa taknya...kuar je dari keta..masing2 mengegel...sejuk seh!!

aku soker deco ala2 pokok krismas tu...guna botol air cam kat opis2 tuh...kreatip!

kami di Genting

igt nak layan citer Hantu Kak Limah kat atas genting nun...tp hanya beberapa filem je yg derang tayang...citer melayu non ado lgsg...maka terbatal la sudah niat nak tgk wayang...dulu masa bujang2...penah layan wayang kat genting...saje tukar mood...

so layan je la leesya main keta pusing2 nih kat atas genting...apa ek namanya...oohhh "Ride De Paris"...aku suspen gak..igt leesya akan raung2 naik keta tuh...tp dia sempoi jer...alhamdulillah...



sebelah Ride De Paris tuh...ada menan ni plak...so aku bawak leesya naik benda alah nih..nama dia Croussel (salah eja kot...lebey kurang camtu la sebutannya)

leesya x sabar nak naik..so aku temankan...takut terjatuh plak dia naik kuda tu nnt

mula2 leesya cam cuak gak..lama2 baru ok


leesya yg susah nak pandang camera..haih


muka org yg ngantuk..

hampir terlena..kahhhhh


dah puas main, kami mkn kat Burger King...spt biasa...rege makanan kat genting ni semuanya double price...tp kalau perot dah lapo..hentam je la...

elok je pas leesya makan...dia tertdo...then terus kami balik...esoknya akan bersambung hikayat besday en somi...tungguu!!!

14 ulasan:

Jue @ atanayuiman berkata...

best jalan2 ke bukit tinggi kan.. nyaman jerr.. kak mie tak gie japanese garden ke...? kitorg pun ada nak pi sana last week tapi tak adi.. kalo tak, mst bertembung.. hehe

Mrs. Simplicity berkata...

aku dah petang ni, mula la mengular. alih2 ada update, laju la aku bukak. cantik la cardigan leesya. cap apakah? bukit tinggi kitorg tak penah sampai lg tp aku dgr sejuk panas ikut musim gak sama kat genting kan. kadang dah naik genting pakai tebal2, sekali tak sejuk da... aku la tu. kahhhhh...

tp short breakaway ni sure dapat merehatkan minda dan jauh dari sesak jalan raya kan? tak yah nak pk apa. enjoy saja! korang pun nampak enjoy sgt!

tunggu hikayat bday en faizal hussain pulak. kahhhhhh

nome berkata...

jue: japanese garden dgn umah2 perancis tu ada gak gi...tp gambo tu xde kat camera enpon akak..hat tu ada kat camera en somi...

sure terserempak kalau jue gi time tuh...so bile jue nak gi tuh? jgn gi time ujan...sbb kabus tebal...akak gi aritu..ujan renyai2...

AieZa berkata...

sonok percutian kamu mie.. aku pun suka japanese garden.. ade lg ke eh ikan koi byk2 tu?

errr bibik kemain lg eh.. ko nk renew contract dia?

nome berkata...

alya: kahhhhhh...sama la ngan aku alya..bile dah ptg, wajib ngular..apa lagi...mata aku pun dah naik juling asik fokus kat keje nih...

kardigan tu aku sambar kat isetan klcc...jenama apa ek...errmm...loper la plak..udah berzaman dah aku beli tuh..

aku pun penah kena dulu..pakai tebal2 gi genting...tp tak sejuk mana pun...so bile pakai baju biasa2, sekali kena sejuk tahap beku...ekeke...

syok mmg syok beb kalau cuti tak dirancang nih...tp lg best kalau dpt stay kat atas nun...at least kita rilek la sket nak berjalan...idaklah tergesa2 nak balik...pasni aku kena plan elok2...walaupun tak dirancang, tp kami enjoy :)

tunggu next entry ya!

Faizaharis2 berkata...

besttnyerrr jalan2 coti2....aritu naik genting musim panas... so tak rasa laa kesejukannya...hehehe

nome berkata...

aieza: sonok mmg sonok...balik tu menjawab lar masing2...fenat!

ikan koi ada...gemoks2!!!

bibik la org paling xcited...bukan main lagi dia nak pose mcm2 gaya...contract dia? nnt aku pikirin...kalau boleh nak mak ayah aku jaga...tp makcik aku di bawah penjagaan mak aku..maka last resort aku adalah menrenew contract bibik...last resort lagu papa roach...ekeke...

nome berkata...

faizaharis: kebetulan masa mie pegi tu, cuaca mendung dan hujan renyai2...maka sejuk giler genting time tuh...kabus tebal sampai outdoor games tak bukak...tutup sementara...

xpe2...next time leh gi lagi...tp jgnlah pegi time cuti sekolah or public holiday...semput nak cari parking...seyes mie tobat...

~chekuna~ berkata...

wah..sonotnya nomi..bwk lesya..jalan..tapi taman arnab..mcm best..budak2 mesti sonot..boleh main, pegang, belai arnab yg comei..

nome berkata...

kak na: mmg sonok kak na dpt jalan2...tp kalau dirancang elok2, sure double seronok...insyAllah pasni mie nak rancang cuti elok2...yg penting jgn gi time school holiday maupun public holiday...leh kejung dibuatnya...ate ramai tol umat manusia...ekeke...

shah-ila-ain berkata...

sonoknyerr bercutiiii...aku tingin gak nak p genting nunn,belum penah bawak ain p sana....skang nie tak larat nak p jalan jauh2...sakit pingang dok lame2....hope ade rezki kami nnt berkunjung ke sana...memang nmpk dingin jerr dr raut gambar2 korang....kalau dating berduaan memang syiokkk tuuu...haha....angan2....

nome berkata...

mel: apa lagi...pas ko dah banak sok...then tgu anak kedua ko dah besar sket...ko hangkut je semua org gi genting...sejuk kalau ko gi time2 cenggini..tgk keadaan gak..kdg2 x bape sejuk, kdg2 sejuk tahap olimpik...

dating berdua? tak best la...sbb masa dating tu sure akal aku asik dok tingat kan leesya...senang angkut je semua..baru syiok...

Yu'xan Lee berkata...

Mmg nmpk sgt hepi, so hepi family.....tingin nk bawak bb yu'xan g genting, dia blom penah g lagik, hehehe.....

nome berkata...

yu'xan lee: zura...apa lagi? bleh dah bawak gi sana...tp make sure cuaca bg cantek sket...kalau sejuk sgt, takut efek nnt...kami semua kena demam balik dari Genting...demam terkejut sbb pertukaran cuaca...huhuhu