Selasa, 11 Januari 2011

Sabtu Yang Syiok!

arini aku nak mula citer xtvt ari sabtu dulu...ari sabtu kami menjalani kehidupan spt family2 lain...gi beli brg2 dapo (tiap2 mgu menapak ke Giant Kota Damansara beli brg2 dapo...aku beli every week)...disebabkan en somi tingin nak mkn ketam....maka gigihla membeli ketam...ketam 2 ekor...besar gak sizenya...selalu aku masak ketam goreng bercili...tp kali ni aku masak ala2 kari rendang yg ku namakan "Ketam Olahan Nome ala2 Jerat Percintaan"..kahhhhhhhhh...apakah?!

selepas berhoye2 beli brg dapo kat Kota Damansara, terus hangkut anak dan bibik ke padang menan...mainlah segala boyan dan kaum kerabat menan kat situ...bile dah lewat petang, berdesup ke umah mulakan sesi masak memasak...tetiba nafsu bergelora nak mkn karipap buatan sendiri...maka berdesuplah kami seluruh anggota yg melibatkan aku, bibik, en somi dan aleesya bekerjasama membuat karipap...jom tgk gambo..

bile lalu lalang selepas beli brg2 dapo kat Giant Kota Damansara, aku ternampak kedai urut org buta nih...aku suggest en somi suh try..x mahal mana pun...harga adalah spt di dalam gambo tuh

en somi yg dok tahan sakit...katanya sakit tp lepas dah urut...rasa lega sesangat! pasni leh repeat gi lagi...org2 buta tu pun baek...peramah..

sambil urut sambil borak..gitulah kekdahnya...

dah penat release stress di tempat urut, gi terjah JCO plak...bukan nak beli donut yer...

sambil tgu, en somi layan paper dulu...

bebudak JCO tu pun dah kenal sgt dgn aku...balik dari beli brg2 dapo...sure singgah sini dulu...abaikan muka aku tanpa make up mata...nampak lebam di sana sini

nampak kan lebam yg bersarat di bawah mata aku? bak kata alya, rupe udah cam kungfu panda...kahhhhhhhhh

ha inilah yg aku sure akan rembat di JCO...beli air percuma donut classic tuh...sssluuurrrppp!!!

air peberet en somi...Mocha

ha, yg ni aku punya...air paling sedap di JCO...berperasaan ChocoForest...cubalah! sedap gilos!

aleesya bukan main soker dpt main boyan kat padang

time ni bibik dah ketap bibir tgk leesya layan boyan..sekali...

dia pun sama layan boyan da...x bleh tahan...dulu masa kekecik x penah main...so dah tua bangka ni baru leh dpt layan...ekeke

"buai laju2 sampai cucur atap, apa dalam baju...." sila sambung lagu ni yer...

bile kala malam menjelma..kami anak beranak menggentel2 tepung utk dibuat karipap..intinya kami buat kentang jer...

segala keturunan acuan karipap yg aku rembat di kedai 2 hengget...daripada sekecik2 kepada sebesar2 alam..

dlm pembikinan..alhamdulillah dpt la dlm 5 tupperware camtu...pastu simpan dlm peti ais...bile nak mkn, goreng jer...wallah!

gentel jgn x gentel!

en somi yg dok sibuk eksperimen wat karipap pusing...aku x reti..so biar dia sorang wat...tgk camne..jadi ke tak? karipap pusing or dia yg terpusing? kahhhhhhh

sedang kami semua sibuk wat karipap, leesya plak sibuk dok susun anak2 patung kesayangan beliau...lantaklah leesya...janji x kaco yer


ketam yg dimasak oleh aku sendiri...2 ekor je ketam nih...tp sbb besar..so nampak cam banyak...sekejap je udah licin...en somi tetiba mengidam...aiyok!

bile aku tgk gambo nih, terasa plak isi ketam tuh kat tengkolok...gemok dan gebus! sodappppp!!!

hat yg aku pegang tuh adalah telor ketam yer...my peberet!!!

en somi tgh melayan dgn penoh nikmat...

8 ulasan:

Mrs. Simplicity berkata...

isk, pepagi udah tunjuk ketam masak ala nome jerat percintaan. ape kah tajuk panajng benau sampai aku lupa. kahhhhhh.... gila marvelous rupa ketam ko me. faizal dah ngidam harus lah ditunaikan.

ko kalau dah datang mood memasak, macam2 ko masak. karipap pun siap homemade. cayala me. ko mmg best la. semua pandai!

jcom lama tak makan. ni kat jusco balakong dah ada bole la pegi.

kahhhhhhh kungfu panda? ko ok lagi, aku ni, mmg ngeri tgk nye.

bibik, ko mmg over lah. hahahaha...

nome berkata...

alya: kahhhhhh...aku sudah melalut...boh nama ntah hapa2...layankan jer...wire hotak ada sangkut sana sini...kejung sbb byk keje...

aku bile sampai mood nak memasak, mcm2 mengidam...nak ketam la, karipap la...hancur xtvt diet kejap...ekeke...ko lg terer masak dari aku...cuma ko x berkesempatan sbb jaga askar2...nnt bile askar2 dah besar sket, sure ko pun akan masak mcm2

cuba ko layan Chocoforest JCO tuh...layan beb...rasa sekali, sure nak berpuloh2 kali...try yer!

bab kungfu panda tuh, mmg aku pantas igt ko...lawak sungguh...ko leh imagine diri ko cam kungfu panda...mau tak tergelak aku...aku pun dah cam kungfu panda...mata byk lebam oooo...

bibik, mcm ko x kenal dia..semuanya dia nak try...ekeke...layankan jer

Jue @ atanayuiman berkata...

sedapnya makanan2 dlm blog kak nome niee.. semuanya nakk... huhuhu.. siap bibik main buaian lagi.. kelasss gitu..

nome berkata...

jue: lahai...sedap ker? biasa2 je la jue...ya ampunnn...

akak masak ketam ni pun sbb terangkat tgk ketam yg jue masak aritu..igt tak? ekeke...(ayat menyelamatkan diri) kahhhhhhhh....

bibik mmg cenggitu...dah tua2 baru nak main boyan...cian la plak..so layankan jer...

Mama Herda berkata...

perhhhhh ketam ko tu...melelehhhh siuttttt.....

nome berkata...

her: perghhhh..sabar beb...ko tu dlm pantang...dah abis pantang sok..ko belasah mkn cukup2...

peah @ peps berkata...

sedapnyer kena urutttt...
ketam tu pun sedappp...
seperti biasa..byk bende sedap kat blog nome ni..

nome..ada contest..kalau ada free time meh la join..
"Love to me is ...." or "Cinta bagi saya adalah..." Contest by Cik Peah

nome berkata...

peps: sblm nak rasa sedap kena urut tuh, kena tahan sakit sket..sbb org buta tu main urat...mmg superb sakit...tp pas urut, terus rasa selesa sgt2...

ketam tu jd sedap sbb isi dia gemok2..mie masak biasa2 je peps...mana terer sgt masak..ekeke..bleh la utk mkn sefamily jer...

insyAllah nnt mie join contest peps yer..thanks invite mie join contest nih...really appreciate