Isnin, 10 Januari 2011

SAKIT

aku bajet nak buat entry psl leesya sakit balik dari genting ari jumaat lepas...tp ditakdirkan aku terpaksa amik EL ari jumaat tuh sbb leesya jatuh terpeleot dan tgn dia bengkak belah kiri...aku cuak! aku dpt tau pun lambat walhal leesya kena kul 5ptg ari kamis lepas....ate bibik takut nak gitau aku sbb takut aku bertukar jd hulk...tp psl nak tukar jd hulk ke, tukar jd otomen ker...menda tu kena ketepikan dulu...papahal dahulukan hal2 kecemasan camni, spttnyer dgn kadar segera kena gitau aku atau en somi...kalaulah ada perkara buruk dan tak elok berlaku, camne? sapa nak jawab? aku dah basuh bibik balik keje kamis aritu...tolonglah jgn dilengah2kan hal2 camni

aku tau bibik aku jaga anak mmg elok, mmg dia syg tol kat anak aku...mgkn aritu dia x sempat nak sambut leesya masa jatuh, sbb tu dia takut nak gitau aku...dia rasa serba salah sbb x dpt selamatkan leesya..tp nak wat camne kan...dah benda nak jadi...lain la kalau dia dera anak aku...mmg dia akan jd mangsa penderaan aku pastu, keh keh keh pelawok pelawok (ayat2 hantu kak limah) ok, ni kes mgu lepas...psl kes yg baru balik genting arituh, leesya kena demam berkahak..aku bawak gi kinik peberet aku kat sg buloh..doc ckp leesya kena amik gas utk kurangkan kahak yg berkelodak dlm dada tuh, gas tu kena amik 3 ari berturut2, sib baik leesya rilek jer...sket pun x nangis..alhamdulillah..pastu mkn antibiotik, ubat cair kahak dan adik badik ubat demam...dlm masa 3 ari leesya sembuh dan cargas spt sediakala...selera mkn dan minum pun dah semakin baik..lega disitu...aku sbg ibu sentiasa mendoakan kesehatan anak aku berkekalan sampai bile2...amin...

masa last day kat kinik, aku terjumpa ryn mama kepada adam dan aishy...ryn bawak bb aishy ke kinik sbb kuning..alhamdulillah skrg ni dah xde kuning...semoga baby Aishy sentiasa sehat sampai bile2...


ari pertama ke klinik...masa utk amik gas kurangkan kahak...doctor pancing leesya dgn gula2...

sepanjang 10-15minit amik gas, leesya lgsg x menangis....alhamdulillah

ari kedua amik gas...gambar ari ketiga x sempat snap sbb sibuk tgk baby ryn...

ryn pangku anaknya Aishy dan jemur di bawah lampu...alhamdulillah baby Aishy dah bebas dari kuning...

hat ni kejadian minggu lepas...malam kamis..aku laki bini bergegas bawak leesya utk buat xray di Shah Alam Medical Center and now dikenali sbg Hospital KPJ shah alam...


inilah tempatnya...servis cantek, doctor baek, semuanya best! rege pun sgtlah best yer...

masa menunjukkan pukul 11.40malam...selesai semua xray dan jumpa doc dlm kul 12.30mlm...sangap tol...esok pagi (jumaat) sambung balik jumpa pakar di hospital yg sama


lenggang! x ramai pesakit time nih...ada la dlm 4-5 org...

leesya x cam org sakit pun...selamba main2 kat situ sbb tempat lapang


sib baik bawak bekal air, pringles & roti sbb tau leesya sure lapo lepas main

keeseokannya (jumaat) aku amik EL dan ajak bibik temankan aku ke sepital...en somi keje

leesya dalam lift...cam nak ke sekolah plak..ekeke...

kat sepital, leesya spt biasa..akan gi rak2 buku dulu..pastu baru la dia main2 kat tempat lain

tgu turn nak jumpa doc


dah abis jumpa doc kul 2ptg....aku, bibik and leesya gi melencong ke Jusco Bukit Raja...gi makan2 and beli brg2 sket...

sambil jalan2...sambil2 layan wayang...ekeke...mmg melencong sungguh!

sementara nak tgu wayang sotat, layan leesya main keta...dulu pakai remote..skrg tidak lagi, dia dah bleh tekan dan handle stereng keta...so biarkan dia main sendiri...x nampak pun cam tgn org sakit...ish3x...

8 ulasan:

Jue @ atanayuiman berkata...

owwhh.. itu kisahnya.. Alhamdulillah leesay pun dah sihat daa....
biasanya pas amik nub, mmg budak cepat baik... DAH AKTIF SEMULA DAA..

ayien78 berkata...

nome....mmg nmpk tk mcm sakit jek si leesya tu... hehehehe tapi tulah...budak2 dia bukan pk apa pun...yg dia tau dia nk main n berada dlm dunia dia ...
lately cuaca kan agak lembab...asyik ujan jek so budak2 mmg mudah sakit esspecially batuk n selsema...my twins si jaff tu mlm 2 dia akan batuk bunyik mcm org kena asthma... kena standby ubat kahak tu 24/7 kan????

nome berkata...

jue: alhamdulillah jue...dah sehat cam biasa...lega sesangat...tp tu la pas je leesya amik nub nih, melepek je kat umah...doc ckp lalok kesan dari ubat nub tuh...

nome berkata...

ayien: tol yien..dia sakit tp nampak cam x sakit sbb leka dek main2 kat sepital tuh...layankan jer..nama pun bebudak...

aku pun dah kena selsema skrg sbb efek dari cuaca mendong nih yien...ko camne lak? hope ko sehat...jgn la demam2...bukan apa, takut kang jangkit kat anak2 plak..cian kat derang...

masa leesya kena kahak tuh, mmg kena standby ubat kahak tu 24/7...cian la tgk dia time tdo...susah nak tdo..nak mkn pun susah...nak minum susu pun susah sbb kahak tu kaco...

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ tinieƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ berkata...

comel betul anak ko.. rambut pun dah panjang kan. lasak betul hihihi

nome berkata...

tinie: thanks beb...mmg panjang rambut leesya...sayang plak nak gunting...hanya gunting part depan jer...hat belakang lom penah gunting pas dia cukur botak dulu...budak2...biasalah...mana tak lasak..layankan jer...

CRAZYBEAUTIFUL88 berkata...

Apapaun, leesya tetap comel lote

nome berkata...

kak rose: thanks kak :)