Sabtu, 29 Ogos 2009

wiken di rumah sendiri

aku sonok bangat dpt balik umah sendiri kat subang..dah 3mgu aku x balik sini sbb byk sgt plan ngan family dan mertua mgu2 lepas..akhirnyer bile ada kat sini...terus aku mulakan aktiviti aku..kemas2 umah...basuh kain, tukar cadar, tukar langsir, kemas apa yg ptt...pastu masak sup ayam ngan kentang tuk leesya, then kuar anak banak gi bank nak settlekan utang dan byr bil2...sambil tu nak gi beli brg keperluan leesya tuk sebulan...smlm aku dah settlekan pampers 3 pack tuk sebulan..aku pakai huggies ultra size L amik hat 34 keping...senang beli 3 pack terus...harga dah menjunam smlm kat speedmart...aku soker sopping pampers ngan susu kat sini sbb rege murah dr tmpt lain...dulu huggies ultra size L 34 keping RM28.80...tp bulan ni RM26.50...mmg berbaloi..kalau kat tesco, giant atau care4...rege huggies ultra bleh buat aku sawan....

then, td ptg lepas je settle byr utang dan bil2...terus je aku ajak asben gi ke MANJAKU sg buloh nak beli pencuci botol..aku mmg beli sebulan 2botol pencuci jenama pureen kaler oren...kat manjaku murah sket dari jusco atau tmpt lain..rege dia RM18.90 sebotol..then beli minyak yuyi botol besar sejibik, pastu mmg plan nak gantikan botol minum jenis telinga jenama nuby...dulu punyer dah spoil..punting dah rosak...itu pun kwn yg hadiahkan masa banakkan leesya...pastu ada diskaun lak tu botol nuby ni 20%..so rembatlah satu...senang pakai botol ni tuk isi air masak..sbb leesya suka tol minum air masak..berbotol2 satu hari..pakai botol telinga ni senang dia nak pegang...

then bile sampai kat kaunter nak bayar, ternampak plak baju dan jeans sepasang...rege runtuh...mmg nak belikan leesya jeans tuk jln kuar dan ari raya..so rembatlah sepasang td, pastu amik selipar basahan leesya sbb selipar dulu dah x muat...tu jer lah yg aku sopping pun..simple2 ajer...

sibuk jer kaco ayah dia nak startkan enjin keta


ikut je montot ayah dia...


mula melasak dlm keta...leesya ni suka bangat main stering..





muka cebik bile kena marah ngan aku sbb lasak sgt dlm keta...bahaya wooo...takut dia terantuk


antara posing aku ngan leesya dlm keta...susah tol leesya ni nak pandang camera..






leesya suka muncungkan idung dia..mana ntah dia belajar..tp cute ler muncung tuh...


antara brg2 yg aku rembat kat MANJAKU td...



3 ulasan:

Mrs. Simplicity berkata...

setuju me! sesekali weekend lepak je kat umah sendiri rasa lebih tenang. kalau tak, ujung minggu ade je hal. kenduri la, balik kampung la, itu la ini la. best kan?

banyak nye shopping tuk leesya. :D

AieZa berkata...

nak pulak leesya minum kut botol tu eh.. tu jenis tonggeng kn?? kena sedut kn?? klu tertonggeng tumpah tak air dr botol tu?? aku ada beli utk hana cap mothercare.. tp hana xmo minum la plak.. sudahnye tersimpan je botol tuh.. dh la xsuka air kosong..

nome berkata...

alya: mmg aku suka bangat dok umah sendiri...tp terpaksa korbankan dulu sbb aku amik bibik, jd haruslah dok kat umah parents tuk pantaukan bibik tuh..aku x caya sgt bibik2 nih melainkan ada org tgk2kan...mmg heaven la dok umah sendiri...bebas nak buat apa saje...syokkkknyerrr...bile la lg cuti panjang ek????

aiza: botol nuby yg aku rembat nih bukan jenis sedut..jenis cam botol biasa yg berpunting tuh..bukan straw...sbb hadiah yg kwn aku bg dulu brand yg sama, punting dah koyak...memandangkan leesya ni suka sgt minum air masak, jd kena gak ada botol nih supaya senang dia nak gogok..mmg x tumpah guna botol nih..