Khamis, 27 Ogos 2009

Aksi Leesya bersama kucing

rumah aku sblm ni xde bela kucing...tp semenjak bibik ni ada kat umah..dah ada 2-3 ekor kucing...tp x tdo umah la..juz bg mkn dan minum ajer..sbb bibik aku ni sgt sukakan kucing...so aku bg syarat kat dia...kalau suka kucing bleh tp jgn bg tdo dlm umah...bukan apa sbb apak aku x suka kucing dok dlm umah..takut kucing ni kencing merata..x kosa nak bersihkan...

so semenjak ada kucing ni, anak aku leesya memberanikan diri main ngan kucing..sblm ni punyelah penakut..tp sbb kucing ni manja..last2 baru leesya berani nak main...kucing ni plak...sgtlah comel..putih gebu giler...geram je nengok..

tgk je lah aksi2 derang berdua nih...

inilah kucing tu, nama dia putih...budak lg...keje nak main jer..suka kaco leesya lak tu..melompat2 anak aku bile kena kejar ngan putih nih...pandai lak pose bile nak tgkp gambar




4 ulasan:

Ryn berkata...

bagus leesya...suka kucing gak eh...sama mcm adam gak but aku tk bg pegang sebab bulu kucing sgt tidak elok utk dia...memandangkan dia penah kena bronchitis...so aku sgt tkt ank aku kena lgi...

p/s: ko tgk2 laa...jgn dicium2 udahler kucing tuh...bahyer bulu tuh..

nome berkata...

ryn..betul tuh..aku mmg x kasi leesya pegang kucing memandangkan dia dulu pun penah kena suction dan nebulizer...bulu, taik dan kencing kucing leh mendatangkan penyakit...setakat main jauh2 aku bg..tp pegang aku x kasik...masa aku xde kat umah, aku dah pesan kat mak jgn bg leesya pegang kucing...bukan apa, amik langkah precaution...

Mrs. Simplicity berkata...

amboi, mesra nye leesya dgn kucing. nia kita buat bunyi meow, dia da buat muka ketat, takut. kalau tgk, meraung terus. takut kucing cam mama dia. hehe..

AieZa berkata...

kucing bahaya wehh.. jauh2 kan lah dr anak kita.. melainkan klu kucin tu jenis yg kita bwk g klinik.. amik jab.. bulu xgugur merata.. bg mkn vitamin.. yg tu ok laaa if nak pegang2..