Khamis, 20 Ogos 2009

Sesi Luahan Rasa

inilah jalan yg aku lalui tiap2 ari gi keje (gambar seperti di bawah)...masa byk tol diabiskan dlm keta...mmg bercinta la nak gi keje...sbb tu aku bawak keta cam pelesit...kalau ada peluang, mmg aku main potong jer...tp bersignal la..bukan pakai redah jer...sbb mendatangkan kemarahan org lain plak...lagi satu aku paling benci dgn pemandu2 bengap nih...kalau rasa lembap cam tenuk, gunalah lorong kiri..ini tak, nak gak berlagak guna lorong kanan (lorong laju)...dibuatnyer kalau ada org kecemasan nak ke sepital ker, nak banak sgt ker, cedera parah ker, nak terberak ker, ada keje urgent nak ke opis ker...camne tu, kalau ada pemandu2 bongok yg xde perasaan ni kat lorong laju...x ker menyusahkan org lain...tolong la pikirkan perasaan org...sekolah memandu manalah yg derang gi belajar tu yer, mmg rasa cam nak bakar je sekolah tu...aku selalu sgt berdepan ngan org2 camni...tp aku mmg x kasi chance la..mmg aku cucuk keta depan, bagi high bim, pasang lampu tinggi, hon..dan last sekali..."middle fingger to u la!"...baru puas hati...

sori la kalau aku paparkan sesi luahan rasa pg2 buta ni...sbb dah lama sgt aku simpan perasaan bengang aku kat pemandu2 bangang ni...then lagi satu, jalan tun razak tu mmg satu2nyer jalan nak ke sepital GH ataupun IJN atau mana2 sepital berdekatan...jadi tolonglah bg laluan kat ambulan...ni tak, siap cam nak berlumba ngan ambulan tu pastu buat bodo jer, x bagi laluan...bayangkanlah kalau ahli family derang dlm ambulan tu...x ke haru...

kesimpulannyer "RENUNG2KAN DAN SELAMAT MEMANDU"







12 ulasan:

AieZa berkata...

kerja KL.. harusla mkn jem..

ehh ak komentar no 1 la??? hahaha...

nome berkata...

x kisah mkn jem, udah kebiasaan...cuma yg memandu dlm kadar pelahan...sile ke lorong yg kiri (lorong pelan)...jd tidak menyukarkan org lain yg dlm kecemasan...sbb tu la abby abadi dulu banak dlm keta...ekeke...

Mrs. Simplicity berkata...

nome, aku rasa yg bole merosakkan mood pagi kite nak gi keje ni la. mcm luahan ko ni. bila kite nak cepat ade lak pemandu2 yg buat mcm jalan ni diorg punye. mcm diorg je bawak roadtax dgn tol. kite nak cepat jd lambat. bikin hati lg panas. nak2 ko keje mmg tak tmpt yg heavily jammed lak tuh. da kurang masa ko nak make-up dlm kete kan. heheh.. suka aku tgk org makeup2 ni time nak cepat. hihih..

nome berkata...

alya...kdg2 bile jln dah jem sgt...dan keta plak x bergerak..time tu la aku curi2 makeup..terus je make up time2 tu gak...by the time aku sampai parking...sikat rambut dan sembur2 sket..then blah ke opis...ekeke...

Jue @ atanayuiman berkata...

erm... jadi mcm jue la.. kuar seawal pukul 6.45 pagi.. hehe

nome berkata...

jue, akak ari2 kuar kul 6.30 atau 6.45...tp sampai ke parking kul 7.45 atau 8 camtu...mmg x leh nak watpe..sbb opis akak tmpt kaw jem...huhuhu

fazilzura berkata...

heheheh , aku dh selamat dr itu dugaan .. dh bertahun2 aku jd cm ko .. naik moto pun sama jgk ..
aku dulu keje esso & petronas.. so lalu situ ler mana lg.. dr cheras kan ..

but now sume TIDAK lg.. daku dh bebassssssss.. yehuu sejak2 keje dsara height.. kejap je smp opis..

** beb, tu lum kire time balik lg.. ahaksss. leh jd gilo

A.I berkata...

Ni bukan luahan rasa kau sorang..aku rasa semua org punye! hihhi..aku ni lagi le..keje KL, duk Rawang. Sib bek la bos aku pindah opis gi setapak ni. Makanya, kurang le jem sbb lalu mrr2 gombak tu je..kalau dulu, harus aku kejung kat jln kuching tu!!!

nome berkata...

zura: aku loper plak yg ko penah keje kat celah2 aku nih...berjiran ko..ekeke...skrg ni lega la ko dan pak ajil ye sbb dah pindah kat sane nun...xdelah ko sesak nafas dah lalu kat sini...aku je dah putus napas lalu lalang kat jln sini...bertanduk aku dlm keta...

k.ai: kahhhhhhhhh..luahan ko jugak ke kak ai...alkisahnyer ko pun mengalami cam aku gak ek..eloklah ko keje kat setapak tu kak..terhindar ko dari sesak2 nih..nama pun setapak ye tak..juih kaki sket jer udah sampai..

nota noti: haruslah aku bulan posa sok simpan air atau gula2 dlm keta..dibuatnyer kalau jem dan xde bekalan...haruslah korek apa yg ptt tuk batalkan posa...kahhhhhhhhhhhhh....

fazilzura berkata...

HARUS BEB ..
harus ko simpan apa2 dlm kete , tp jgn makan time lum azan udah le yek .. jgn pose yang yuk .. kahhh ..

** heheh tau tak pe.. aku dr dsara kalau jem skit2 tu .. dlm 20-30min dh smp cheras .. kalau x , dlm 20 tu dh smp umh dh

AieZa berkata...

Mie.. klu lupe bwk apeape dlm kete.. korek la lubang idung mu itu..
Aku bkn pe mie.. wajib tau bukak poser awal2 ikut waktu.. xelok dilengah-lengahkann..

Ryn berkata...

hahahahahah~~~aieza....mie, ape kata before balik tapau ape yg ptt dulu...if jem boleh berkampung dlm kete mkn2...hahahahah~~