Selasa, 11 Ogos 2009

Kelahiran Puteriku Aleesya Azzalea





Sblm aku tunjuk kat korang video Aleesya pas lahir, aku nak citer detik2 kecemasan yg aku alami masa mengandungkan aleesya...aku lahirkan aleesya genap kandunganku 39wks 4days...doc ckp aku leh banak normal...tp bile sampai ujung2 aku peknen..aleesya kurang gerak...cuak 8 gak la bile leesya kurang gerak...jd aku pun startlah mc on off 2 mgu tuh...ulang alik dari umah mak aku kat serdang ke sepital putrajaya...nak amik bacaan CTG...graf mmg x cantek..last2 kena tahan wad...yg x bleh loper tuh, kena cek bukaan ngan DOC LELAKI...bayangkanlah....nak tak nak..haruslah merelakan...bukaan dah terbukak 1cm...tp aku x sakit nak banak lgsg...

so esoknyer aku kena scan pewot ngan doc pakar...then aku terima sad news..yg anak aku hampir lemas dlm pewot sbb air ketuban dah bocor...isipadu air dlm pewot mmg sket...aku terpaksa buat EMERGENCY C-ZER....rasa nak tumbang aku masa tu bile doc ckp aku kena bedah...seperti biasa, aku purak2 rock dpn doc, konon2 x takutlah...padahal...badan dah gegel2...darah merah lgsg xde..tinggal darah putih je dlm badan...cam MAHSURI aku masa tu ko...

so bile dah abis kena cukur sane sini (sib baik laki aku dah licinkan segala utan belantara), terus aku dpt uniform tuk ke bilik bedah...nampak je troli nak tolak aku ke bilik bedah...aku dah ilang arah...rasa nak terkentut2 naik troli tu...suspen x hengat...mula lah molot kumat kamit..sumer doa aku baca termasuklah doa makan...kahhhhhhhhhh....

tepat lepas semayang jumaat, kul 3.08 ptg..selamat sudah kelahiran puteriku Aleesya Azzalea binti Mohmed Faizal ke dunia...(putih giler anak aku masa tuh...abis sumer tgn dia kecut2 mgkn sejuk kot air ketuban)....pitching si leesya dlm labor room masa tu punyelah gamat..pitching ziana zain...sib baik x pecah tingkap kat sepital tuh...loper nak gitau...bius x lut la kat badan aku...kejap je ilang bius...sakit x yah ckp la...so tu jelah pengalaman aku...byk sebenarnyer..tp aku ikut ckp cikgu BM aku...buat karangan jgn panjang2...takat 350 pth perkataan jer...kahhhhhhhhhhhh.....





2 ulasan:

AieZa berkata...

klip video nih leesya mcm lapa je.. tp suara dia nangis ala cute jerr.. hehehe

nome berkata...

ayah leesya la kaco dia tengah tido...terus jaga lapo...cian sgt sbb time tu aku xde lg susu badan...dah nak kuar sepital..baru susu badan kuar...9 jam anak aku x minum...dah rayu2 kat nes, baru la dpt..sket jer...huhuhu...