Isnin, 24 Ogos 2009

Berbuka di rumah Mak Mertua

sabtu lepas, aku sefamily gi berbuka dan sahur di umah mak mertua kat shah alam memandangkan aku pun dah lama x jenguk derang, jd kami plan tdo sane nak luangkan masa ngan adik badik ipar aku sambil berpoya ngan mak mertua dan pak mertua...so bile sumer adik badik dpt berkumpul, mmg meriah la...makanan x yah ckplah..mmg byk..mak mertua aku plak terlebih rajin masak sup tulang, kerabu toge ngan pewot, pastu buat ikan masak minang campur nenas...then masing2 pun ada beli makanan kat pasar ramadhan...jd mmg byk la...sgt lumayan...mmg mkn sampai muntah


aku lak skrg ni dlm proses mendietkan diri...jd telan air liur je la bile tgk makanan yg sedap2...aku hanya telan kerabu toge ngan pewot tu, pastu hirup air sup ajer...yg lelain...aku terpaksa loperkan...huhuhu..sob...sob...xpe..xpe..demi nak pakai baju raya yg dolu2, aku terpaksa berkorban....



somiku bersama mak mertua ku mengaminkan doa


bapak mertua ku mengodek2 camera, hat bawah tu akak ipoku

adik bongsu ipo membaca doa berbuka




antara juadah berbuka di umah mertua




sementara kami berbuka, leesya gi main2 ngan sepupu dia

6 ulasan:

Ryn berkata...

memang meriah ko...makanan byk tuu...terliur dah aku...

nome berkata...

mmg meriah ryn...tp aku biasa2 jer...dok layan leesya...

AieZa berkata...

wahhhh.. sedapnyerrr.. byk lauks paukss.. klu dh reramai harusla duk di bawah baru best mkn knn.. tp aku xleh duk bwh.. punggung ku sakit..

nome berkata...

za..aku memahami keadaan mu itew...ko pun dah ujung2...tinggal nak teran jer...jd haruslah dok kat kusi..dok bawah payah...tingat plak zamanku bunting dulu..

Mrs. Simplicity berkata...

kerabu perut tu buat aku kecur air liur la. balik kang kena carik. best la bukak puasa ramai2 kan? meriah je rasa. ko mmg kuat semangat diet kan me? kalau aku tu, tak tahan nafsu tgk makanan. hihih..

nome berkata...

alya...mmg cedap kerabu pewot tuh..ni pun dok tingat lg...kuat semangat sbb rasa dah x larat dah nak badan besar nih..udah2 la tu..cian kat laki aku..ekeke...ko kan kecik molek orgnyer alya..x yahlah ko nak mendiet..aku jeles tgk ko..sgt selim shaddy...