Rabu, 21 November 2012

Sambungan Kronologi Tragedi Aleesya

Hai geng! korang dah bekfes? Jom amalkan pemakanan sehat nak...aku dah start dah pagi tadi...aku cuma bekfes Nasi Lemak Telur Mata, Cupcake seketul (pemberian budak opis) dan Keropok Sira Sebungkus...ha elok kan bekfes aku? sehat kan? :P

eh jom la kita sambung citer Kronologi Tragedi Aleesya

Maka bermulalah kisah kelam kabut kami bila nampak darah mencurah2 kat baju dan lantai umah...mulanya aku ingat gigi aleesya patah...rupenya dagu dia terbelah...adalah dalam 1 inci lebih camtu..pastu dalam giler luka dia...dengan kadar pantas en somi capai first aid kit...korang tau aku buat apa masa tu? aku diam menangis kelu ko....sumpah aku kejung! bila aku dah panik sangat...memang aku tak reti nak buat apa...aku rasa raungan aku lagi kuat dari leesya kot...si aryan yg tdo pun sama menangis...gile meriah kan kami anak banak? kahhhhh sib baik en somi ada...dia sorang la yg amik Handiplas (betol ke aku eja nih..arrghhh lantak!) dan tempek kat dagu anak aku...pastu dia jugak la bungkus apa yg patut masuk dalam bag...termasuk jugak bekalan susu anak2...ha terbaek kan aku? memang drama sungguh la malam tu...aku hanya peluk aleesya dan aryan jer...pastu terus kami ke klinik....

sampai klinik, doctor periksa leesya dulu...then dia suggest better bawak ke sepital..sebab kalau jahit kat klinik...sure kasar dan berparut...kalau kat sepital...derang bikin cantek2...so doc pun tanya la kat kami...nak pegi sepital mana...korang tau aku cakap apa? dah alang2 ING cover...so kami nak merasa sepital mahal la doctor...ha ko! nak yang 1st class jer...bukan main lagi si ibu leesya nih...keh keh keh...

so doc suggest Tropicana Medical Center Damansara...wahhh merasa la kami berkampung kat sana...best ooo!!! nanti korang tengok yer...



sepital ni baru lagi...siap tahun 2010 rasanya...terletak kat Kota Damansara...dekat sgt la dengan umah aku...




sementara menunggu nama aleesya dipanggil kat emergency...kita bagi dia layan game dulu





tugas aku plak memastikan aryan lekas2 tdo..dia dah mengamuk2...abis satu lobi sepital dengar sore dia (-_-)





akhirnya tdo jugak anak bertuah nih...dia ni cam tau2 je along dia nak kena operate...satu malam dia asik nangis jer...bile nampak along dia..barulah dia senyum and sambung tdo...rapat sungguh korang berdua...





aleesya tengah menunggu di bilik rawatan...doc nak cek dulu, dan set time utk operate :'(






bekalan yang diberi oleh pihak Tropicana utk kami yg akan bermalam di ward...tuala mandi dan peralatan mandian...cun! cun!





pengalaman nih! wajib snap gambo untuk kenangan





kami admit kat Pearl Ward bilik 570...dapat exec single room





masa ni dia tak tau lagi yg dia kena operate...alahai la anak..tak pasal2 jer






aryan tak sedar apa dah...





besar tau bilik dia...ada satu katil utk pesakit dan satu lagi spare utk parents...aku mintak faizal balik umah angkut toto...aryan tak boleh tdo atas katil...kang jatuh sesaja...so adalah lebey baik aku dan aryan berkubang di atas toto jer...





aku tukarkan leesya pakai uniform sepital...bersiap nak masuk OT kul 12.45am...operation start kul 1.30am...faizal temankan aleesya masuk bilik OT...aku jaga aryan dlm bilik...aku tak tdo tau...sbb aryan dah start nangis2...huhuhu





gambar aleesya menggeletek2 atas katil menahan sakit idaklah aku rakamkan...tak sanggup weiii!! sebak ati kami laki bini bile tgk anak dara menahan sakit sorang2..lama tau leesya meraung2 tahan sakit, lepas insert ubat tahan sakit kat montot, barulah dia nampak lega sket...laki aku cakap...masa dalam bilik operation, aleesya masih cool lagi...pastu bile doctor dekat ngan dia..terus dia cuak! pastu doctor bagi gas, tak sampai bape second terus leesya lelap...alahai, kesiannya la kamooo leesya! kalau lah ibu leh ganti tempat kamoo T_T





aku dan aryan dah selamat ke alam mimpi...en somi lom lagi sebab temankan aleesya layan youtube...time ni aleesya dah tak nangis dah sbb ubat tahan sakit dah masuk kat montot






ni keesokan paginya...nampak dia ceria! macam orang tak operate jer...seriau aku tgk dia terkinja2 dlm bilik ward...aku risau jarum drip dia tu tertanggal...kang tak pasal2 kena cucuk balik...geram sgt dgn leesya nih..lasak bebenor!






aryan masih pengsan...lom sedar lagi :D





bile aryan celik mata, terus cari along dia...cute sgt bile dia pegang tgn along dia...





kami sefamily yang sudah selamat berkampung di sepital






permata hati aku dan en somi






aku ajak leesya kuar lepak kat Play Room...bosan plak dok terperap dlm bilik






masa bukak drip nih...aku yang rasa ngilu lebey...siap suh nurse tu bukak pelan2...leesya rilek jer...over aku kan? ekeke






adoiyai! aku plak rasa nak pitam






aleesya stone jer...tak bergerak2...dia cuak la kot :)






ceria je ward nih...lengang lak tu...tak ramai pesakit pun...sebab mahal rasanya...tak caya? meh tgk bil kat bawah nih





4 ribu lebey untuk penginapan satu malam sekali dgn 'minor' operation...umang ai! tercungap aku tgk bil nih...sib baik bukan kami laki bini yg bayar :)






DIGI yang bayarkan...tapi kena guna kad insuran ING ni la...Thanks DIGI! alhamdulillah sebab segalanya ditanggung beres!


nota sipi:  Tropicana ni memang best la! makanan sedap giler! servis tip top! layanan memang aku boleh bagi 5 star! kalau lah kad ING ni cover utk banak...memang teringin aku nak banak kat tropicana nih...eh boley plak camtu?! kahhhhhhhhhhhh

10 ulasan:

Nurul Ain berkata...

Nome..ko bab drama air mata mmg bg kt ko la..tak thn bc time ko jd Neng Yatimah tu!

Puteri Satu berkata...

Samalah mcm akak.. akak pun gitu.. klu anak-anak jatuh... suara akak meraung lagi kuat dari suara anak yang jatuh tu...ahaks...
apapun alhamdulillah alesya tak apa2 kan.. budak nakal memang itulah yang dapat... hik hik..

nome berkata...

ain: ha kan? aku memang cenggitu...over dari anak...neng yatimah pun kalah weiii...rock aku memang ke laut bile tgk anak berdarah nih...kahhhhhh

nome berkata...

puteri satu: ye ke kak? kita serupa la yer...memang raungan kita lagi kuat dari anak...mau tak anak panik tgk mak2 cam kita nih? ekeke...

bertuah sungguh anak dara saya nih...memang lasak! tak pasal2 dagu berjahit plak....

Nurul Ain berkata...

aku tak tekejut bila ko lg kuat meraung dr anak ko..ko mcm adik aku.dah la anak meraung sakit, tambah maknya lagi..serabut laki nak tenteramkan yg mana dulu!haha..

nome berkata...

ain: muahahahaha! aku kan suka buat drama over acting...ekekeke

Jue @ atanayuiman berkata...

hilang stress and holabg sakit bila dapat bilik hotel mcm tue. giler klasss!!. nak bermalam manyak ari pun xpe... heje asalkan free..

nome berkata...

jue: kan? ate free kan...bermalam byk ari pun akak redha jue...ekeke...

NeenaAnuar berkata...

alahai.. siannya kat aleesya.! but dlm sakit2 dan susah hati tu bile dpt rawatan kat tempat yg first class.. terus rasa cam terubat skit perasaan susah hati tu kan! :)

nome berkata...

neena: memang sian kat dia! kecik2 lagi dah berjahit....huhuhu

tp rasa lega juga la dpt service dan bilik tip top..takdelah rasa kusut kepala :)