Rabu, 14 November 2012

Makan2 Di Rumahku Sempena Deepavali (>_<)

arini aku keje...tak bestnya! ngantuk bangat weiii (-_-)

bagi kawan2 hindu aku...selamat menyambut raya semalam yer...bagi kawan2 semuslim, selamat menyambut Awal Muharram esok...

eh semalam aku beraya tau..beraya dengan keluarga mertua di teratak aku kat Subang Bestari...ekeke....bapak mertua aku kepingin sangat nak makan ketam...maka menantu hantu dia ni dengan baek hati memenuhi hajat mertua...so menu aku semalam Sambal Goreng Meletop Bak Mercun Raya, Gulai Ketam Nenas Meleleh Menangkap Jiwa, Sayur Campur Tiram Meruntun Kalbu, Timun dan Telur Rebus Disiram Sos Panahan Mata dan untuk minuman petang aku sediakan Jemput2 Pisang Gorengan Cinta...kahhhhhhhhhhhhh...apa punya nama menu daaaa!!! 

alhamdulillah licin tau...ketam tu bukan sikit yer..apak mertua aku bawak lebey kurang 20 ekor kot...sampai luka tangan makcik...huhuhu...

suka sangat tengok derang makan...berselera sungguh especially bapak mertua...i loikeee!!!

itulah dia hasil masakan aku...sebelah sambal goreng dan sebelah gulai ketam nenas...sebelah kaco sambal...sebelah dok kaco gulai...berpeloh den! tapi puas hati






 ni second time buat sambal goreng jawa...first time buat kaler kureng gelap...hat semalam kasik gelap dan kasik kaw2 punya....terangkat woooo!!!





 inilah Gulai Ketam Nenas Meleleh Menangkap Jiwa...licin sudah :)






 kalau takde ulam, tak best gak kan...so aku perabiskan timun dalam peti ajaib...potong2 campak cili sos...siap!





 ingatkan nak tapau utk adik iparku yg bekerja...tp tak cukup la plak..lenkali akak buatkan utk ko ye An





 sayur2 campur namanya...buat goreng tiram





 inilah dia lauk yang muat2 meja...kahhhhhhh....sorry la yer ate meja makan saya kecik bebenor...aku lagi prefer makan kat bawah jer...baru la nikmat! cam makan kat kampung2 gitew....





 mari kita serbu!





 abang ipar dan bapak mertuaku yang comel! suka sangat tengok derang makan...







mak mertuaku yang syok menjamu selera :)






 bibik suapkan leesya dan akak ipar aku suapkan anaknya anis






 inilah akak iparku yang comel :)






 sementara menunggu jemput2 pisang, mari kita merehatkan mata...ok bai..esok cuti lagi..yabedabeduuu!!!

6 ulasan:

Mrs. Simplicity berkata...

wah mie, marbeles!!! bila ko nak jamu kitorg pulak mie? hehehe.. tak penah sampai lagi kat rumah baru ko ni ye. ketam masak lemak dgn sambal goreng tu mmg combination yg best!

nome berkata...

alya: ha ah ek...aku lom berkesempatan jemput korang...insyAllah satu hari nanti, aku pasti akan jemput geng2 hi5...korang nak makan apa ek? :)

Puteri Satu berkata...

so far set dresing table tu belum ada yang betul2 confirm.. klu nak info akak terus k...

nome berkata...

puteri satu: baik kak...balik kang bincang dgn big boss...kalau dia setuju...dgn kadar segera saya akan inform akak :)

Nurul Ain berkata...

pandai ko masak sambal jawa ye nome..malu aku kat ko!!..semua nampak sedap..menantu pilihan..haha

nome berkata...

ain: ala beb! memula tak menjadik jugak...buat kali kedua baru rasa okeh...boleh la klau setakat masak campak2...ko pun terer masak tuh...saja tak nak tunjuk skill! ewahhh!! aku ni menantu hantu la...ekeke...