Isnin, 5 November 2012

Aktiviti Makan-Makan Lagi

ujung minggu aku dan family tak buat apa2pun...paling tidak kami semua buat2 bodo jer...kahhhhhhhhhh....almaklumlah skrg ni musim ujan memanjang...jadi layan tdo adalah perkara paling nikmat sekali di muka bumi ini

selain shopping brg2 dapo kat Giant...aktiviti kami lebey kepada masak memasak...bile dah sejuk2 ni layan pewot yg kebuluran memang masyuk! so ari sabtu pagi aku menggigihkan diri masak lontong...dah teringin sgt nak mkn lontong...kalau beli kat kedai...tak puas! letak nasi impit 3-4 ketul...kuah lebey dan isi kurang...rege dah 4 hengget! tak sanggup la! 

masak sendiri lagi bagus...aku letak udang idup berpuluh2 ekor, campak tahu beratus2, campak tempe berkeping2, segala sayur mayur aku masukkan...so memang berbaloi2! makan la sampai lebam..nasi impit plak aku rebus hat ketupat mini tuh..aku rebus sekali 30 bungkus...licin beb!

pastu merajinkan masak sambal ikan bilis utk makan sekali dgn lontong...bibik plak baek hati masakkan sambal tempe kering dgn ikan bilis...terbaek wooo!!! sedap nak mampos! arini aku request mintak bibik masakkan lagi sambal tempe kering nih....sedap buat kudap2! keh keh keh :)

 ha ni la lontong homemade aku...nasi impit tu aku rebus 15ketul dulu...sekali tak cukup da...terus rebus 15 bungkus lagi...licin!






 puas hati aku makan lontong masakan sendiri...byk lauk pauk dlm kuah lontong tu...tapi suhun plak takde...tapi tetap layan :)







 boleh plak bibik masakkan sambal tempe kering dgn ikan bilis nih...memang terbaek la! sumpah sedap! aku mintak bibik buat lagi...aku nak ratah balik keje kang






 anak-anak plak buat aktiviti main gomol2...best je aku tgk derang berdua main...akhirnya ada gak leesya geng main2...






 Aryan ni tak padan dengan kecik...tp gaya main cam budak besar..selamba je dia tarik rambut along dia...siap tampar2 pipi akaknya...sib baik akaknya ni tak reti membalas...layankan je la! :)






 ha ko! ari sabtu makan lontong...ari ahad plak kitaorang order pizza Dominos...en somi tingin nak merasa menu pizza baru tuh...hat 7 meat wonder with Extreme Edge Crust....sedap gak! pastu kami tebus voucher lambat aritu...so dptlah lagi satu regular pizza...hat tu aku amik classified chicken with Extreme Edge Crust! total kerugian hanyalah 37hengget 10sen utk semua set nih...menarek bukan? so gi la order...nescaya korang akan berpuas hati







 laki sapa lah tu ek? gejoloh dpt makan pizza....itulah 'orang rumah' saya...kahhhhhhhhh







 arini Catering EDSB hantar kami 2 kotak red velvet....memang betol kata pepatah melayu.."Bagai Bulan Jatuh Ke Riba" kahhhhhhhhhhhh...eh betol ke pepatah nih ek? sebat je la....janji maksud aku sampai...






hat lagi satu kotak bukak petang karang....aku dah sorok baek punya! kahhhhhhhhhhh



Tiada ulasan: