Jumaat, 9 November 2012

Aryan Cirit Birit dan Muntah2 :'(

cian tau aku tgk Aryan nih....dia kena cirit birit 2 minggu...susut badan dia....dah la kena cirit...pastu minum susu asik muak dan muntah jer...haih la anak...kalau baby nak membesar camni la...kena hadap macam2 perkara tiap2 bulan...ibu bapa memang kena banyak bersabar...jgnlah nak  menggelupur...bykkan rilek dan tarik nafas seluar dalam...eh salah...tarik nafas dalam2...

aku dah jumpa doctor, doctor nasihatkan aku hentikan dulu susu anmum yg ada laktosa nih...so anak aku minum lah dulu susu soya cap ISOMIL yang takde laktosa....kesian tau kat kemaluan dia sampai melecet merah sbb asik cirit jer...alhamdulillah selepas hampir habis satu tin kecik susu ISOMIL, cirit aryan dah stop..berak pun setakat sekali atau dua kali je sehari...muak dan muntah pun dah kurang...bile dah elok cirit dan muak tuh, rupanya Aryan nak pandai sesuatu....betul la kata org tua..bile anak meragam or demam...memang derang nak pandai sesuatu la tuh....Aryan sekarang ni tengah kuat mengangkat montot...nak merangkak la kot...pastu duduk pun dah duduk sendiri...tak yah nak sokong sgt...alhamdulillah syukur...

disebabkan berat Aryan cam dah susut sikit, maka aku belikanlah vitamin tambahan Seven Seas yg ada minyak ikan kod tuh...tetiap hari bagi 2ml...hope selera makan minum dia datang balik...amin


 aryan dalam proses nak duduk sendiri...tapi tak tegap sangat..suka terjatuh2






 berjaya tapi senget benget la






 yeay! aryan berjaya






 aksi kegemaran Aryan kalau depan camera...suka nganga mulut...





 aku sentiasa ada kat belakang dia...takut2 dia terjatuh ke belakang...at least ada la perot lelamak aku yg hempuk utk tampung dia...eeeiiii tak suka! tak suka! huhuhu





 okeh yg ni mak dia yg over posing...kahhhhhhhhhhhh




 bile mak asik dok posing...so anak pun fed up...ekeke






ibu dan anak lelakinya yang berjaya duduk sendiri...yahooo!!!

2 ulasan:

Mrs. Simplicity berkata...

aryan dah ok ke mie? ko buat camne? tukar susu ke? hope aryan sihat2 aje ye. :)

nome berkata...

alya: aryan dah ok darling...2 minggu dia cirit birit...aku tukarkan susu anmum kepada susu isomil cap soya...alhamdulillah...now turn to anmum balik...thanks babe!