Selasa, 20 November 2012

Kronologi Tragedi Aleesya Di Hari Wiken

hai uoolllsss!! aku baru pas lunch (>_<) agak2 korang lunch aku ni menu diet tak? nasi putih suku tapi amik kuah kurma, kerabu kacang botol dan tauge, 3 batang kacang botol rebus, 3 batang sayur bendi tua! dan satu pekedil gemok..kahhhhhhhhhhhh dietkah? pastu sulam plak dengan donut kecik 5 ketul dan 1 ketul donut besar...ha ko! memang bela penyakitkan...keh keh keh...

sebelum aku proceed citer psl Aleesya masuk ward dan buat operation....meh kita citer camne perkara tu boleh berlaku...haruslah kena ada kronologi kan? :)

pada pagi sabtu yang indah 17 Nov, ketika itu bibik aku pergi bercuti di umah sedara...maka bermula lah rutin hidup aku yang sebenar sebagai isteri, ibu dan dot dot dot :P

 rutin aku bermula selepas solat subuh...jam menunjukkan hampir kul 7 pagi





masyAllah...rumah sapa la ni ek? haru biru ko...before proses kemas mengemas




 ada perubahan tak? kahhhhhhhh...takdelah berubah sangat..tp susun la sket dari tadi...keh keh keh






 rumah siap dikemas kul 7.30pagi...so apakata kita jenguk mereka2 yang ada dalam bilik...ekeke






 tu dia lelaki2 kechentaan saya...semuanya masih berkubang atas katil sambil selimut penuh sampai ke dada :)






 
 apa taknya berselimut? mereka2 tido dalam ekon...memang nikmat la kan! bil api naik kang...so sila jawab yer!







 but perempuan is always perempuan...memang perempuan dilahirkan rajin bangun pagi...contoh my anak dara la...awal bangun temankan ibunya...good job nak! pagi good job la..petang kang memang not good job la kan...






 sementara tunggu lelaki2 kechentaan saya bangun, saya masakkan air, buatkan bubur aryan, dan masak bekfes...wahhhh! baru la aku tau erti suri rumah...penat tapi puas hati tau! :)






mari kita masak spaget kerana bekfes spaget adalah yang paling senang dimasak (malas nak masak lelebih sebenarnya...kahhhhhhhhh)





jemput tengok yer...




 jam dah kul 7.50am...semua dah siap..time ni Aryan pun dah bangun...apaknya pun terpaksa bangun..ekeke..




 

 gigi belum gosok, dah nyendeng2 nak susu....so bagi je la yer....aku rasa susu tu lagi sedap kot :P






wahhh bukan main ceria anak bujang aku bangun tdo...cukup tdo la tu! so jom kita mandi....




 aku tak tau nape anak bujang aku ni suka buat muka cenggitu...dia ingat cun kot buat muka camtu? ekeke...tugas mandi adalah tugas ayahnya...lalalallalaala







 dah abis mandi, wajib makan vitamin seven seas 2ml...pastu baru minum susu...abaikan peha berbulu itew yer...keh keh keh





ok time dah kul 8.30am...lepas mandikan aleesya...kita bersarapan sama2 yer :)





aleesya makan coco crunch dan kami berdua makan spaget




time menunjukkan kul 9.30am...sarapan dan selamat, anak2 pun dah kenyang..




kecik2 dah pandai konker remote tv..kalau diambik remote tuh...dia jerit kat kita...sebab tu umah aku ada 2 remote astro...satu utk dia dan satu lagi kami punya...kahhhhhhhhh





eh eh si somi buat apa tuh? 






wahhh bestnya! si somi baik hati masakkan makanan tengahari kami...ini baru namanya kenikmatan berumah tangga...ringan sama dijinjing, berat pikul sendiri sendiri..kahhhhhh..ailebiu abang...





ok di sinilah bermulanya tragedi menimpa Aleesya...time ni makan malam tau...lupa amik gambo jam...time pukul 7.30 malam...aleesya dah abis makan, so en somi pegilah basuh tangan kat sinki...yang aleesya punyalah tak sabar nak turun...so dia terjun la ke bawah dari kerusi makan dia tuh...dah nak takdirkan, kaki aleesya tersangkut kat kerusi makan, so jadilah peristiwa dagu aleesya cecah ke lantai...terus terbelah 1 setengah inci..apa lagi! kelam kabut kami nampak darah penoh kat baju...cepat2 bawak leesya gi klinik...sampai klinik, doc kata luka dalam sangat, so bagi surat refer ke hospital...maka berkampunglah kami anak banak kat Tropicana Medical Center sebab luka aleesya kena operate utk jahit....huhuhu...hilang nyawa aku weiii! panik! seriau! menangis melolong aku tgk anak aku camtu! (okeh yang ni aku tipu)




hai la anak! ibu dah banyak kali pesan jangan lompat dari kerusi...tapi awak degil! memang anak bertuah awak ni leesya oooiiii!!! tengoklah darah dia tuh! mau aku tak panik pitam2?!


BAKAL BERSAMBUNG ESOK! KRONOLOGI KAMI BERKAMPUNG DI HOSPITAL

12 ulasan:

Liza Hashim berkata...

Alahai nome.. Ni yg aku seriau. Qaleesya and qaireen suka wat aksi berdiri atas baby chair ni huk huk

nome berkata...

ku: ko ati2 ku...sebelum ko basuh tangan, ko turunkan anak2 ko dari kerusi...jadikan pengalaman aku ni pengajaran buat korang semua..memang seriau beb..lagi2 tang anak kena jahit nih...huhuhu

Safwan berkata...

Nome, sambung ler lagi krnologi tuu..x sabar nak baca...jgn risau aku x block punya internet untuk ko..haha

nome berkata...

safwan: ha ko! ni mesti pestime baca blog aku ni kan? syok kah? berani ko block tenet aku? memang gelap nasib ko labu...nantilah esok aku sambung ek...arini aku nak curi tulang melompat2 kat opis :P

Safwan berkata...

Memang syok blog ko nome..aku dah buat bookmarks dah..haha

Tanpa Nama berkata...

nome, ank dara ni. kecik2 dh berparut. tp org kate parut muda akn hilang bile dh besar nnti.
mcm si arissa aritu kan tepi mata kene bucu almari tv, g spital dia gam. klu jahit sohih terang2 nmpk. skrg ni, hari2 sapu bio oil. hrp2 akn hilang spenuhnye la nnti..huuhuhuhu

nome berkata...

safwan: apa yg best psl blog aku nih? wakakakaka....takpelah geng...kalau ko suka baca...aku suka mencipta...so kira cun la tu kan...thanks beb membaca :)

nome berkata...

ira: ha ah la...biol oil..nak try la..alahai arissa...sib baik bergam jer...mie riso nih takut parut aleesya tu x mo ilang...dia dah la perempuan...riso la..

Tanpa Nama berkata...

Rasanye mie kene tgu kering, benang pn dh buang baru leh letak bio oil.
ira pn smpai ari ni rasa kesal, sbb dia main pusing2 tu depan mata kite. ntah macm mane trjatuh & btul2 kene bucu meja tv. hrp2 parut tu hilang la eh mie.. lg 1, dktr ade bg cream aloe vera. nnti ira amik gmbr bekas cream tu.

nome berkata...

ira: thank u sayanggg...ailebiu ketat2..ira ni maintain cam dulu2..suka berkongsi ilmu...tu yg suka sgt jadi kwn ira..tak kedekut ilmu langsung :)

Ƹ̵̡Óœ̵̨̄Æ· tinieƸ̵̡Óœ̵̨̄Æ· ♥●•Ù ·˙ berkata...

huhuhu
budak bertuah kan
jahit ke??

nome berkata...

tinie: ye darl...kena jahit ko...ish tak pasal2 jer...laki aku temankan dia dalam bilik operation...aku kat ward jaga aryan...huhuhu