Isnin, 16 Ogos 2010

Wiken dan Buka Puasa

seperti tahun2 sebelum ni, minggu ni jadual berbuka puasa di luar amat pack...ati aku berbelah bagi nak memenuhi jemputan...mana yg aku x dpt datang tuh, aku mohon maaf la yer...paham2 sudah sbb aku x bleh tinggalkan en somi berbuka berdua ngan bibik...parah tuh...kahhhhhhhh...x psl2 nnt derang bercandle light dinner plak...ewah2...

aku dah senaraikan jemputan minggu nih, senarai je tau...datang atau tak...belakang ceriter...

1) 16/08 - berbuka di Restoran Seri Melayu, Jalan Conlay (hari ni la tuh)
2) 17/08 - berbuka di Equatorial Hotel bersama semua secretaries
3) 18/08 - berbuka dgn Boilermaster di Crown Plaza
4) 19/08 - offday (wat sementara nih...jap2 lagi ada la tu invitation)
5) 20/08 - Company aku wat majlis berbuka puasa, tempat masih lg TBA (to be advised)

penohkan schedule aku utk berbuka puasa? tp x semua aku pegi...ekeke...

sbnrnyer aku nak citer misi aku wiken lepas utk mencari suar jeans dan baju raya...alhamdulillah semuanyer telah pun terlaksana...kasut raya leesya pun aku dpt beli..yeeeahaaaa....

aku pegi subang parade jer...best la sopping sini..lenggang! x jem pun...parking pun senang...baju2 raya pun lawa2 la kat sini...rege reasonable...x caya? apa kata korang gi terjah...

sonok bukan kepalang bile aku dpt baju raya sedondon kaler grey dgn en somi..cuma baju raya leesya kaler grey je lom jumpa lagi...

apa yg aku beli? aku rembat jeans 2 elai...baju raya pun 2 elai...alhamdulillah...dah abis sopping2 kat subang parade...aku gi terjah Giant kota damansara...cam biasa, beli brg2 dapo...sambil2 tuh, bg chance kat leesya main kat playground....

bukak posa lak, aku beli nasi ayam dan ayam panggang Ayamas...vavava..rege sudah up la..sekor RM21 hengget...then, kami singgah param beli murtabak singapore...sedap! terangkat! pes time nampak nih..tu je lah xtvt aku dan family di kala wiken...


cam biasa aku dan leesya interprem..on da way to Subang Parade..


sementara aku memilih kasut aleesya, derang berdua mencari arah yg hendak dituju


leesya yg sonok bile dilepaskan dari stroller...kawasan luas, mmg luas la langkahnyer


kami stuck kat port mickey mouse...leesya mmg suka sgt dgn koleksi toys mickey mouse...bg chance dia main jap...tp aku x beli arr..dah byk sgt toys mickey kat umah...



dah abis sopping kat subang parade, kami anak banak singgah Giant Damansara...kat sinilah tempat leesya suka main...




aku beli baju raya kat sini la..butik Faiz...aku beli 2 pasang...satu grey dan satu lagi putih...dah elok basuh, gosok dan gantung dlm lemari...walhal raya lambat lagi....ekeke


kasut2 aleesya...satu kaler putih dan satu kaler merah


singgah param, beli murtabak singapore..dah aim lama sbnrnyer...baru dpt mkn ari sabtu lepas...taste dia? biasa2 jer...rege satu murtabak 7 hengget




16 ulasan:

Mama Herda berkata...

mahal nyee murtabak tu..besor ke nome?

Alyn Aellynn berkata...

her, murtabak tu patutnya besar dan tebal
kalo kat singapore, ada 1 tempat special and sagt sedappppp
kat restoran Zam Zam, Arab Street.
TErbaek kalo murtabak mutton dia.

Nome, bz nyer kamoo dgn undangan buka puasa .. meh la ajak aku sekali. hihihi

nome berkata...

her: tu ar psl..mahai kan? saje nak try rasa...tu yg gigh beli gak..

nak kata besar sgt cam pizza..idaklah....dia besar cam pizza hut yg single tuh...besar sket la dari murtabak biasa...

suhida berkata...

nome..tiba2 telan air liur lak bila tengok gambo last ko tu.huhuhu..uhuk uhuk...

nome berkata...

Aellynn: salam beb...pestime ni ko komen blog aku...tq..tq..

arab street? lom penah gi...sure terbaek...perghhh...mana tau aku bleh singgah nnt...

mgu ni penoh dgn undangan..tp x bleh bawak spouse@kawan..kalau la bleh, bleh ku ajak kamooo sekali....ekeke...

nome berkata...

sue: ya ampunnn....sori ek bikin ko terliur....aku nak tunjuk rupe murtabak singapore tuh...nak bezakan dgn murtabak biasa..sbb baru pestime mkn...

CRAZYBEAUTIFUL88 berkata...

akak pun dah shopping baju raya, tinggal kasut aje lagi

nome berkata...

kak rose: tu dia! wahhhhhhh baju dah samat beli ek...senang kan sopping awal2...udah ada kasut yg berkenan di hati? mesti yg vouge nih...kan kak rose? ekeke....

A.I berkata...

amboi..syioknya dah sopin raya. aku ni nk mikir blanje makan habis bulan ni pon sengkak yg amat! huhu..sadis sungguh ;(

mak oii..mahal nk mampos murtabak tu..idak le haku..

murah tol rezeki kau kan nome. sana sini ada jemputan bukak pose. tmpt best2 lak tu..isk

mamashasha berkata...

nome, panjangnye list kau! tumpang sekaki buleh?haha tentu tak buleh kan....

wah selamat bershopping dgn jayanya kau ye..subang parade me? kau mengundang nafsu shopping aku...kahhhhhh harus terjah!

wei shasha dah tak layan mickey dah dora pulak sekarang ni...leesya asyik sungguh nampak toys tu ye...

bestla dah lengkap sumer except leesya nye baju...eh yg kau beli baru ni kat mana me yang kaler putih tu cun sehhh....aku ni ha belum shopping lagi.utk shasha je baru beli gown & kasut tu pun udah selamat dipakainya...cepat2 aku sorokkan kalau tak selamatttttt!

makan murtabak me? sedapnya aku tgk isi perut dia....nikmat...

nome berkata...

k.ai: sabar ye kak...dugaan utk ko..ada hikmah di sebaliknyer...jgnlah sedey sgt..aku sopping biasa2 je yang...x best mana pun..tu pun guna duit korek2 dari bank...

murtabak tu mmg mahal nak mampos...aku saje try beli satu...nak rasa sgt camne rasanyer murtabak singapore...

bukak posa tu mmg tiap2 thn dpt...dari supplier..dari client...alhamdulillah rezeki...

nome berkata...

bed: kalau la bleh tumpang sekaki...mmg aku tumpangkan berpuluh2 kaki tau bed...aku lg soker open to my fren...tp sygnyer invi ni tuk bebudak opis...ampun ye bed...

aku mmg tau ko soker sopping kat sane...saje nak bg enjin soppping ko panas...camne? ada rasa nak terjah tak mgu nih? ekeke...

shasha x layan mickey dah yer...mgkn sbb shasha dah besar kot..sbb tu citer shasha dah beralih arah ke dora...ntah2 leesya pun camtu gak sok...

baju kurung putih tuh, aku beli kat pkns...cantek2 tau bed baju budak kat situ..rambang mata....shasha dah selamat bedal pakai gown ngan kasut raya ek? camtulah bebudak bed, kita dulu pun camtu gak...ekeke...

murtabak mmg sedap...kalau dimkn panas2...nyum2x

peah @ peps berkata...

vavava..sangat bersemangat, okay...dah basuh baju raya...

nome berkata...

peps: ekeke...tol2..posa lom abis lg...semangat raya yg lebey...

Mrs. Simplicity berkata...

me, penuh jadual berbuka puasa kat luar eh. berderet invitation. kalau bole bawah husband dgn anak wajib pergi semua kan? wah, selamat dah korang shopping raya kan? org dok tuju ke tempat lain sampai lupa subang parade kot. nmpk banyak choice tuh sampai ko bole beli baju dgn kasut leesya, ish banyak nye kena beli ni.. kena list ni. setakat 7 hari puasa ni belu dpt lagi makan murtabak. 7 hengget me? tp biasa2 je ek? kalau sedap mesti puas hati kan?

nome berkata...

alya: mmg penoh beb jadual berbuka kat luar...tp aku x leh gi semua...sbb nak temankan ensomi...cian plak kat dia...xkan nak berbuka ngan bibik...parah tu...

maybe ramai sgt org gi tmpt lain, sampai lupa nak sopping kat subang parade....masuk akal gak tuh..sbb lenggang sgt subang parade masa aku gi smlm...rilek je nak sopping...best2...

mmg byk choice baju kurung yg cantek2 kat subang parade...tp thn ni aku x beli baju kurung...mlas la...aku berminat beli menda lain..ekeke...kasut budak2 pun cantek kat parkson...tu yg dpt rembat 2 pasang tuk leesya...

cian ko beb...memahami sgt keadaan ko yg mempunyai 2org anak....x menang tgn..sampai x sempat beli murtabak..xpe...ada masa lg nak lencong beli murtabak...

mahal kan 7 hengget utk satu murtabak...nak kata sedap sgt, aku rasa biasa2 jer...bleh laa....