Ahad, 29 Ogos 2010

Bunga Hari Raya

ish2 dah nak raya dah...kejap je masa berlalu...cuak plak aku bile ada list brg2 yg lom dibeli...antaranyer:
  • karpet
  • langsir
  • baju raya aku
  • kasut raya
  • beg raya
  • kasut en somi
  • seluar jeans bibik
  • kueh2 raya
  • persiapan utk family
hope semuanyer dpt settle this week...then minggu depan aku nak fokus kemas2 umah lak...semoga semuanyer dipermudahkan....amin

aku tau korang semua mesti dah 90% persiapan siap kan? best tol!

duit raya dah tukar lom? aku lom lg..nnt mintak tolong abg rempit opis a.k.a despatch tukarkan utk aku...thn ni kurang la dpt kad raya....mgkn semua pakat guna tenet sbg laluan tuk sampaikan salam raya...x best la...dulu masa aku kekecik, berlumba2 compare dgn kengkawan sapa yg byk dpt kad raya...siap gantung2 kat umah lagik...rindu sungguh time tuh!

aku tau ada kwn2 aku masa sekolah selayang tgh dok baca blog aku nih....sile contact aku yer...sbb aku rindu sama kamoo semua....huhuhu...


bunga2 ni aku beli semalam kat SACC Shah Alam....di KK Home Deco...inilah bunga raya aku...camne? ok tak?


aku kan x pandai hias bunga, so aku beli jer bunga nih...pakai taruk dalam pasu...senang kan? ada sales giler2 kat KK Home Deco for card member...moh terjah...so part bunga dah settle...lega!


sampul raya percuma dari KK Home Deco


ini plak habuan bukak posa kami ari jumaat lepas selepas kami sopping lappy kat Plaza Alam Sentral...lambat kami bukak posa tau sbb semuanyer full house....


en somi yg sabar menunggu makanan...kami mkn kul 8.30 mlm..lambatkan?


aku yg kepenatan....serabai tol aku masa nih...almaklumlah merempit dari kl ke shah alam...kematu montot tau...


mari legakan tekak dgn ice blended...utk aku chocolate caramel ice blended...for en somi mocha chocolate ice blended


ini en somi punyer


ini aku punyer

8 ulasan:

mamashasha berkata...

nome, ko nye list lagi panjang wei...karpet raya weh? cari kat jakel shah alam me, diorang kata on sales!

aku ingat takmo beli kasut raya tapi gatal gak nak beli sekali buleh? aku baru beli sepasang masa dinner ari tu, then bulan lepas baru beli kasut tuk di leisure kan...huhu mesti laki aku bising....

cantek bunga tu, kk sales eh, ko jadi member sure lagi gempak regenye kan aku non member wei...

8.30? lambat betul tu tapi korang makan dulu tak ? mcm aku kalau pegi mall mesti mcm tula jugak tempat semua full house, kitorang akan beli sikit dulu then lepak mana2...pas berbuka sambung shopping dulu then baru masuk mana2 tuk makan...

wah pak cik Kenny ko menggugat iman aku yang gagal bangun sahur nih! again me back to back nih 2 minggu berturut2 tak sahur....

AieZa berkata...

lerrr.. bed.. tak sahur ke.. ko tido lmbt sgt kut.. tu tak terjaga.. ermmm pasnih mkn la sebelum ko nk tido tuh..

kenny rogers tu menarik gak di mataku.. huhuhu.. arini aku ingat nak jln2 shopping mopping ape yg xde lg.. tp tu la.. nk settlekan kete.. sebijik lg xsettle.. masa husband aku g swk aritu.. ujan lebat air naik smpai kete terendam ko.. langsung takleh start.. 1 je ok.. 1 lg ok tp bile bwk 60km/j bunyikk ape tah kuat bebeno.. ater smlm dh settle yg 2 tu gi servis sume.. tinggal kete papa je nk cek awat takleh start.. eh cite kete aku lak.. suka melalut.. sebenarnya nk bgtau tak berjalan.. dok umah jek aku weekend..

umah xde ape nk ditambah.. persiapan raya la skit skit tu je.. papa langsung xde bj raya.. ater dia yg xmo.. tp aku nk paksa gak dia beli sehelai dua.. huhuhu mengadu lg..

k lah.. nnt kang tah apeape aku taip nih..

nome berkata...

bed: panjang ek list raya aku tuh..ekeke..tu yg buat aku cuak nih, takut x sempat sblm raya..

karpet kat jakel? murah ek bed....blehaku try skodeng nnt...

aku cam ko bed...kasutmmg dah beli...tp gatal nak beli lagi..biasaklah perempuan...

cantek bunga2 kat kk home deco tuh..rambang mata aku bed...lg2 ada rege spesel tuk card member...aku baru je daftar smlm..terus dpt rege diskaun...best2

lambatkan kitaorg bukak posa sbb semua tmpt full house..biasaklah tu...aku cam ko gak, beli air dulu tuk bukak posa...then teruskan sopping..bile dah ada tmpt mkn, baru mkn...ekeke..

2mgu bed ko tak sahur? lama tu bed...tahan tak perot ko x mkn sahur? kalau aku, sure mengah seh...nak aku kejutkan ko tak? meh aku kejutkan ek...ekeke

nome berkata...

aieza: ekeke...sekali sekala melalut xpe za..aku paham...ko tgh stress nak settlekan keta yazid tuh...x settle lagi ek pasal banjir aritu...hope xdelah major kerosakan nak kena repair...masak gak kalau time2 skrg ni nak wat..lg2 nak raya...xpelah, slow2...

ko nak sopping arini ek? samat la bersopping..sile jamu mata yer...yazid x mo tukar baju baru? mula2 je ckp x mo...kang nampak yg berkenan, sure beli punyer...

kang kalau sempat, ko sefamily gi la berbuka di kenny rogers...samat berbuka nnt

Mrs. Simplicity berkata...

weh, korang operasi online dgn komen time subuh ye. sape yg dah siap 90% tu mmg aku respoect la. aku me hanya siap baju dipagi raya je. lain2 semua tak beli lagi me. rasa mcm dah suntuk sgt je masa. takpe la me, harap semua dpt disetelkan menjelang ryaa kan. dinner kat kenny mmg terbaik. walaupun makan lmbt tp puas hati kan.

nome berkata...

alya: baru aku pasan, kitaorg beronline time subuh...kahhhhhhh....

aku baru bape percent je siap beb....masih byk lagi yg perlu dilakukan..ada 10 ari je lagi menjelang raya...hope semua berjalan lancar...

aku harap ko pun dpt siapkan semua persiapan raya...

mmg aku puas hati dpt bukak posa kat kenny...walaupun lambat...

shah-ila-ain berkata...

haha...ko kate org len dah 90% siap ehh...tak de maknenyerrr,aku belom pun p bershoping...duit bulan lepas uruskan kete n rumah punya barang...

tgh tunggu gaji bulan ni ntah bape hb nak kuar...dlm hati risau gak ni,sempat ke aku nak p shoping ni..lagi satu aku ni tak larattt nak p berpusu2 ke tmpt org ramai ni....adoii...mcm mane ni....

nome berkata...

mel: lahai...aku hengat ko dah samat bersopping...ya ampun...dah nak raya nih, gaji lom masuk? x baik tau camtu...boss ko spttnyer kenalah bg awal sket dari bulan2 lain..bulan ni kan spesel sbb nak sambut raya...

now kat mana2 sopping complex padat mandat sbb ramai org...ko larat ker? cian ko...ko dah la mabuk2 skrg nih...