Khamis, 12 Ogos 2010

Aku yang frust tak dapat murtabak

semalam lepas keje, jalan mmg jem giler...dahlah drive keta...bukannyer dekat subang hi-tech tmpt keje en somi...jauh giler...ni gara2 moto kami diantar bengkel wat major servis, so kami laki bini bawak keta gi keje...huhuhu...so smlm, mana2 jalan yg aku lencong, semuanyer jem...jem x hengat...aku stuck dlm jem sampai 2jam...x sempat nak singgah param lgsg....mmg frust sgt2...ate tekak tingin nak mkn murtabak..tp x kesampaian...

thanks to bibik sbb masakkan kami nasi ayam...walaupun simple tp sedap...nasi ayam ala2 indonesia....arini plak, nak masak daging kerbau yg mak mertua aku bg aritu..nak buat kari...hope arini dpt la singgah ke param (pasar ramadhan) sbb tingin sgt nak mkn murtabak...mengada2 sbnrnyer...bile time tak posa..tak pandang lgsg pun cik murtabak tuh..bile dah posa nih, sanggup beratur panjang semata2 nak beli murtabak...haih!

baru berpuasa 2 ari, jemputan utk berbuka di luar telah pun menunggu...mana yg aku rasa boleh pegi, aku pegi...kalau tak, kuburkan saja....sbb ati tak kesampaian nak tinggalkan en somi berbuka berdua bersama bibik dan leesya....kang ada plak jd candlelight dinner...ewah2...tak boleh! tak boleh! ^_^

aku dah sangap sbnrnyer...tu yg pikiran jadi tak keruan....to all, selamat berbuka puasa! mesti juadah korang best2 kan?

nota sipi: ryn..bile ko sebut nak mkn steak..terus tekak aku pun tingin nak mkn oooo...

14 ulasan:

mamashasha berkata...

aduhai me takpe ari ni merempit cari murtabak ye...sian kamo...tapi ingat jangan pulak kamu pejam mata kat belakang ye...kena angin pastu sedap je peluk tuuh mmg rasa dibuai2 kan...mujur ada bibik kalau aku harus makan maggi je balik umah tu...

wei lawak la kau bibik candle light dinner ngan laki kau..ishhhh mintak simpang me....

steak ke? aduhai nak jugakla..

Mrs. Simplicity berkata...

wah, adik adam ni mmg western la. nak steak pulak ye. jenuh la yus nak mencari. kahhh...

me, sama la. kalau tak puasa tu sebelah mata pun tak pandang mertabak tuh, kalau puasa, gigih beratur. ada selected food yg sedap dimakan or minum time puasa ni kan?

mujur ade bibik me. kalau aku tu, buka dalam kete kot. huhu..

bulan ni tgk ko nye menu berbuka kat hotel la mcm tahun2 sebelum nye. hehehe..

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ tinieƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ berkata...

bestnya dapat undangan makan kt mana2. makan free ma aku nakkk

A.I berkata...

mmg ramai yg kata jalan jem kan? kt rawang pon sama. jem luar biasa. pelik aku. sib bek la naik moto..
sempat lg la aku masak smp umah smalam. harini tak tau lagi camne..huhu

wana berkata...

Aku kalo jalan tak jammed tu aku expert gaklah kalo sekitar kawasan kite ni.. maklum dah 10 tahun aku duk area ni.. eksen tak? Ke ko lagi lama? Dari shah alam tu ko terus jek pakai Guthrie highway.. pastu hala subang permai.. ko ikut kawasan perumahan tu sampai belakang lalu kuil.. ko sampai kg melayu subang.. ko ambik kanan lalu kat mesjid kg melayu subang ko terussssssssssssssssssssssssssssssss jekkkk… sampai simpang tiga ambik kiri…. Terus sampai umah beso baru buat kaler ijau ambik kanan.. ko dapati ko sampai kat subang perdana.. maka sampai dah pasar subnag perdana…. Nak balik pulak agak complicated sebab kene lalu balik jalan tu ko kene lalu segala bala umah orang… memang lah ko takkan lalu jammed wahai puan nome… aku tau ko tak paham apa aku tulis kekeke.. aku dulu masa duk anak dara duk ngan akak aku.. so aku expert lah sikit jalan2 tembus lalu umah2 orang tu.. cewahh eksennye

aku nak tambah tuk kak ai.. Rawang mana penah tak jammed.. hah yang tu lagi satu aku ikut short cut gak wakakaka..

peah @ peps berkata...

harap2 hari ni..dapat beli murtabak la ye..:)

nome berkata...

bed: tu ar psl bed...bulan2 posa nih buat aku cepat sangap la bed...ate tgh ronggeng atas moto pun sempat lelap...bahaya2...

alhamdulillah ada bibik yg byk membantu...kalau tak, sure aku pun mkn megi cam kamoo gak kalau dah sampai lewat ke umah....huhuhu

kahhhhh...aku pun dok imagine nih kalau2 la aku bukak posa kat luar...adakah laki aku bukak posa ngan bibik hingga bercandle light dinner...simpang malaikat 44...kahhhhhhh...jaga2

smlm aku lom berkesempatan nak mkn steak lg bed...wiken ni la kot

nome berkata...

alya: kan? kan? adik adam ni mmg nak western jer...ekeke...yus2 kena gigih mencari nih...

mmg gigih aku beratur kalau time bulan posa nih...kalau bukan time posa...jeling kat murtabak pun idak...awat la kita ni kan...ekeke...

bersyukur ada bibik tuh, kalau tak aku pun cam ko gak...bukak dlm keta

insyAllah aku follow derang bukak posa kat luar...kang kata x bersosial plak..tp idaklah aku penuhi semua jemputan sbb laki aku bercandle light dinner ngan bibik plak...ekeke...jauhkanlah...

nome berkata...

tinie: derang jemput tinie...tgklah mana aku rasa aku bleh dtg, aku dtg..tak semua aku bleh pegi..

tp kalau derang jemput aku and family...kompom aku dtg

nome berkata...

k.ai: rawang jem jugak ek? payah ek...sib baik ko dan aku sesama merempit naik moto...bleh la lencong2...kalau naik keta, mmg bercinta la...tak pasal2 bukak posa dlm keta...tu pun kalau ada makanan, kalau idak, koreklah mana yg ptt tuk batalkan posa...kahhhhhhhhhhh....

rajin ko masak kak...

nome berkata...

wana: 10 thn ko dok kat area umah kita tu? perghhh tabik spring la kat ko...dari zaman anak dara tuh...aku baru je 4 thn lebey dok situ..so x bape arif jalan2 sana...sile tunjuk ajarku sifu...

fening sket dgn shortcut jalan yg ko bgtau nih...sbb kena redah umah2 org...aku x bape reti...harus mintak ko tunjukkan nih...aci tak? ekeke...

celah rawang pun ko tau ek....perghhh...x yah guna gps dah nih...cayaklah!

nome berkata...

peps: alhamdulillah smlm dptlah beli murtabak...mie beli sampai 2 bungkus..besar lak tu...puas mkn....licin! ekeke

AieZa berkata...

murtabak ehh.. akan kumasukkan dlm list.. ermmm murtabak.. roti jala.. ayam perchik.. emmm sedapnyaa..

nome berkata...

aieza: wahhhhh...bersemangat ko za masukkan list makanan...sedap kan? semua yg ko sebut tuh..semuanyer sedap2 belaka...balik kang nak beli ayam percik plak