Khamis, 26 Ogos 2010

Macam2 Cerite

sepanjang wiken lepas, aku sefamily tak kemana2 pun, plan nak gi umah mak kat semenyih utk berbuka puasa...tp tidak kesampaian...aku dan leesya diserang demam...pada mulanyer leesya kena demam dulu ari sabtu pagi...pastu aku plak kena demam selsema ari ahad lepas....demam berjangkit namanyer...

kali nih, leesya demam lama...panik gak ate kat kawasan umah aku tu selalu ada kes2 denggi...demam aku pun x kebah2....so aku amik mc smlm, terus berdesup gi kinik kat sg buloh...doc kompomkan yg leesya kena demam campak...abis naik satu badan sampai ke muka2 kena, dia kena demam campak biasa tuh...baru plan nak gi amik jab utk pneumococal (tol ke aku eja nih), tp terpaksa ditunda sampai leesya tol2 dah sehat...air kelapa, air bali dan air 100plus semua aku dah bg kat leesya...alhamdulillah dia kuat minum cuma makan je selera takde skrg nih...maklumlah tekak merah kan...sok2 dah ada balik la selera dia tuh...amin

aku? dah ok sket skrg nih...tp sore tetap serak2 basah...keje kat opis menimbun, tp nak gak hapdet belog...kahhhhhh...

disebabkan kami dua banak x bape sehat...so mak apak aku tinggal bersama dgn kami dari ari sabtu lepas...insyAllah arini derang berangkat balik ke serdang...huwaaaaa....rindu la...thanks mak dan abah! love u both!

nota sipi: aku nak ucapkan terima kasih tak terhingga kepada jue di atas hadiah birthday untuk aleesya yg baru aku terima ari senin baru nih...sib baik aku mc aritu...cantek sgt baju, suar jeans dan topi jeans tuh...soker bangat...tp leesya kena pakai dari skrg..sbb dah sangkut kat pewot...ya ampunnnn...camnelah leh sangkut tu yer....ekeke...


aku harini....kalaulah muka aku x bermakeup..sure nampak cam org sakit sgt2...mata pun dah sepet sket...sbb selesema aku kali ni teruk giler....


korang nampak tak badan leesya yg kena tempek dgn calamine lotion tuh...dah naik seluruh badan dan muka...cian dia...melepek je tgk kartun


jgn kata cucu je melepek, wan dia pun sama ikut melepek gak...ekeke...ya ampun mak...


leesya yg sonok dibiarkan bebas dlm kinik


disebabkan leesya suka sgt main beskal jiran, maka en somi aku beli sejibik beskal tuk leesya...kejadian ari sabtu lepas...



ada parcel dari babykidscollection la...thanks ye jue...


cantek lak tu kertas adiahnyer...akak soker la


sepasang tshirt, suar jeans dan topi jeans


dalam demam2 tu, sempat gak posing...tol tak aku ckp...baju sangkut kat pewot...ekeke...


menghabiskan masa cuti di umah saje...ate ada 2 org tak sehat kan...


bukan main sonok main beskal dia...kalau leh, nak bawak masuk tdo sekali


demam dia tinggi gak...sib baik ada bekalan ubat dan ubat insert dlm peti esbok...


tido time...atok nak mulakan session bedtime stories...


mmg sonok berbuka puasa ramai2 camni....penoh umah...aku sempat belikan mak abah aku satay MMZ kat TTDI shah alam...mmg power satay dia...abis licin kami makan...best sgt...


amik ko..sampai 50 cucuk aku beli...25 cucuk ayam dan 25 cucuk daging...abis kami kejekan..ekeke...


makan kat bawah je kami sbb meja aku kecik bebenor....ekeke...

6 ulasan:

mamashasha berkata...

nome, lega aku dengar ko dah kembali bekerja..hope ko & leesya recover 100% ye....mujurla atok & wan sudi datang menjaga ....bestla leesya nak manja2 kan...wei beskal tu sama cam shasha punya!hehe...adiah birthdayy leesya ke?
ko larat lagi nak tepek mekap segala ye me...kalau aku nak pandang cermin pun dh tak sanggup....

kat umah aku pun sama kalau ramai ada sure makan bersila la jawabnya...meja kecik sgt....

baju shasha pun sangkut kat perut dah me, ishhhh isssh..

Mrs. Simplicity berkata...

haish, macam2 jadi kat korang anak beranak ye last weekend. kesian aku tgk muka leesya time sakit tuh. melepek je. sure tak selesa kan. syukur cepat recover. lega aku dgr korang 2 beranak dah sembuh. cepat sihat tu sebab dpt basikal baru tuh. nak bawak smapai ke tido ye. hehehe.. sebab baru bole la main dalam rumah kan. wah, buka pose ramai2. seronok sgt. sate tu buat aku nak gi cari satay samuri je ni. cantik baju leesya dpt tuh. tp bak kata ko, mmg dah kena pakai la. heheh..

eh, leesya lepas rambut nmpk cantik la. selalu nmpk rambut dia berikat je.

nome berkata...

bed: thanks for your concern beb...alhamdulillah aku semakin pulih dari demam selsema...tinggal belen2 sore serak jer...yg lain dah sehat dah..leesya pun sudah menunjukkan tanda2 pulih...cuma merah kat badan dia masih ada lagi...alhamdulillah...

tepek makeup? kahhhhh...terpaksa beb...aku terpaksa kuatkan tgn aku tuk conteng muka..kalau tak, sure client aku pitam dlm bilik meeting...kahhhhhhhhhh...x psl2 baca doa halau hantu...

basikal tu sama cam shasha punye ek? ekeke...citarasa yg sama nampaknyer kita nih...

sonok x terkira bile mak apak aku dtg umah temankan kami...arini derang nak balik dah...sedey la plak...

ko pun mkn bersila gak yer bed? ate umah bujang kan

baju shasha sangkut perot? ekeke...sama la ngan leesya...

nome berkata...

alya: x penah dia melepek camtu...selalunyer aktif...sunyi je umah bile dia asik tdo jer...pastu kuat merengek ate badan x sedap...now alhamdulillah...

mmg pun dia nak lekas2 sehat, sbb x sabar nak naik beskal dia tu...

mmg sonok alya kalau bukak posa ramai2 nih...ate ahli keluarga aku tak besar, so bile dpt kumpul camni...mmg meriah!

apa kata beb, bukak posa kang beli satay...cian ko dah tingin nak mkn...kalau gi samuri nun, kena gi awal2...sbb tempat selalu full...

aku pun soker baju yg leesya dpt dari jue..cantek...kena sotat pakai dari skrg...

mmg jarang sgt lepaskan rambut leesya, tu pun aku lepaskan sbb rambut dia basah lg...bukan apa beb, dia ni kuat sgt berpeluh...tu yg aku selalu ikat rambut dia..

Yu'xan Lee berkata...

Bestnyer part mkn beramai2 tue, meriahhhh............

nome berkata...

zura: best sgt...bile dpt berkumpul camtu...terasa kemeriahannyer...