Selasa, 3 Ogos 2010

Persiapan Birthday Party Aleesya

smlm aku mc...aku penat ditambah plak aleesya kena demam panas...alhamdulilllah arini dia dah sehat dah...mgkn demam terkejut kot ramai kwn2 datang...

serba sedikit ttg sambutan majlis harijadi aleesya....alhamdulillah majlis berjalan lancar spt yg dirancang...walaupun penat, tp kepenatan aku berbaloi...gembira dan happy sgt bile ramai tetamu sudi datang ke umah aku yg sekangkang kera tuh....almaklumlah umah apartment biasa...muat2 org jer...ekkee...

thanks kepada semua family, sedara mara, jiran tetangga dan kawan2 yg sudi hadir ke majlis besday aleesya...aku wat simple...konsep kekeluargaan...x sangka ramai yg datang...makanan pun abis licin spt yg dirancang...alhamdulillah...syukur tak terhingga...antara menu makanan yg aku sediakan...nasi ayam hainan, bihun goreng bibik, pengat doyan olahan ibu kandung beserta pulut cap sri mawar, muffin semenyih, kuih2 resipi mertua, agar2 laici turun temurun, tembikai yg tak bape merah, jajan dan macam2 lagi...

sedikit gambar persiapan sblm majlis bermula...gambo jamuan nanti aku tempek yer...

selalunyer aku beli brg dapo x penah penoh troli...pestime oooo...penoh sampai terburai kuar


en somi aku yg khusyuk sopping


malam sblm jamuan bermula, aku, bibik dan family bertungkus lumus membuat goodies


aleesya santai bersama parents aku


bibik aku yg hepi


pucat muka laki aku tiup belon...byk giler!


apak dan apak mertua aku


mak mertua dan mak aku beserta adik ipar aku yg bongsu..dia la yg baca doa aritu...thanks faiz!


antara makanan yg dihidangkan


ini wajib! banner mickey mouse da clubhouse

adik ipar aku yg bz menyusun barang2


mak mertua aku yg turun ke dapo..bz menyiapkan jamuan utk cucunyer


dessert dan kuih2


kek aleesya dari Chocolate Rice, kg melayu subang...

14 ulasan:

AieZa berkata...

salam.. waaa chantik blogg... hehehe..

bestnya tema mickey.. xbestnya xdpt dtg.. xpelah xde rejeki..

best tul tgk dua keluarga bersatu (mak ko n mil la) berpadu tenaga eh.. sama2 menjayakan party utk leesya..

xsabar nk tunggu gambo semasa kejadian plak..

nome berkata...

aieza: saje je tukar kain blog nih...tingin plak background kaler itam...try and error jer...x expert pun za...baru nak belajar....

dont wori lalink....ko x leh nak dtg...wish pun dah memadai..ko lom tol2 sehat lg....next time k....mana tau bukak posa sekali ker? raya sekali ker? insyAllah

jap lg aku hapdet semasa kejadian plak ek

Mrs. Simplicity berkata...

NOME, SEDAP MATA AKU MEMANDANG BLOG BARU KO NI. NAK2 PART HEADER TUH. CUKUP LA SATU SKRIN NAK TGK. SEBELUM NI PANJANG DAH TELEBIH. YG NI JUST NICE.

oh gitu ke rupe kek dia. aku tertanya gak takde nama leesya pun. rupenye dah selamat nama leesya dimakan eh. heheh... leesya terkejut la tu tetiba rumah penuh org sampai demam2 dia. syukur leesya dah sembuh. demam meningkat umur tu me.

persiapan yg begitu sempurna. serba serbi cukup tak rasa kurang pun. mmg bagus korang sekeluarga punya planning. cmni rupe nye preparation dia,. smpi pucat muka laki ko niup belon eh. dapat ke nia, sedap pulak dia pecah kan. ekekek..

mamashasha berkata...

1st thing, aku sgt teruja melihat header baru mu ini, tambah lak dgn page yg berwajab baru...nampak simple and tersusun itu yang aku suka...

well thanks again atas jemputan, maaf atas kelewatan yang tidak disengajakan itu....aku bukan SESAT ye kawan-kawan....hehe

bagi aku even buat kat rumah tapi persediaan lebih rapi and penat pun berbaloi bila makanan semua habis....

mujur ada bibik, adik, in laws & parents yg sudi membantu...

to leesya semoga cepat sembuh ye sayang...

nome berkata...

alya: aku x reti nak ejas blog...ni pun try and error...ya ampun yer kalau ada kekurangan..akan ku improvekan lagi skill sbg blogger...ekeke...

aku pun cuak gak kalau ada kurang sana sini sepanjang majlis berjalan...maaf yer...ater baru pestime wat kat umah...so x pandai lg nak handle...alhamdulillah makanan x membazir...just nice..sonok plak wat kat umah...hope dpt wat lg...bleh kita gather2 lg...

aku tau nia suka belon, sbb tu bg belon kat dia...mmg tabik spring la kat nia sbb berani pecahkan belon...

nome berkata...

bed: thanks bed puji wajah blog aku....try and error je nih...x reti nak ejas sgt...asal nampak simple di mataku..sudah mencukupi...

mmg ko handal tol cari umah aku...x yah tepon lgsg..tup2 dah sampai...bleh ar dtg lg...kan bed kan???

mmg aku bersyukur sgt sbb ahli keluarga dan bibik byk membantu...kalau aku sorang jer, sure pitam...penat seh...mujur derang ada...

mamashasha berkata...

takpe lah me bukan selalu kan...sekali sekala ni pun 1st time kau celebrate kat umah kan...yg penting leesya happy..

nome berkata...

bed: aku mmg pasti anak aku sgt2 hepi...ko tgk je la...terus kena demam lepas jamuan..kahhhhhhhhh..hepi sgt la tu...

Tanpa Nama berkata...

Hmm is anyone else experiеncing pгοblems ωith thе ρictures on thіs blоg loаding?
I'm trying to determine if its a problem on my end or if it'ѕ the blog.
Any feedback would be greatlу apprеciated.


Feel free to visit my webѕite: how to make easy solar panels

Tanpa Nama berkata...

Appreciating the dedication you put intο yοuг sіte and
in depth information you ρгovіԁe.

Ιt's awesome to come across a blog every once in a while that isn't the same unwanted rеhashеd mateгial.

Excellent rеad! I've saved your site and I'm including уour RSS feeds to
my Googlе aсcount.

Here is my web site; How to make your dick bigger without pills

Tanpa Nama berkata...

Hey therе! Dо you know if they
mаkе аny plugіns to safeguard againѕt hackеrs?
I'm kinda paranoid about losing everything I'vе ωorkeԁ
haгd on. Any tips?

My wеb-site natural breast enhancement

Tanpa Nama berkata...

Hеy I аm so glad I founԁ youг wеbsite, I really found уou
bу mistake, whilе I was researсhing on Google for ѕomething elѕe, Αnуhow I аm here nοw
аnd would juѕt likе to say
kuԁοs fоr a tremenԁous
post and а all round entertaining blοg (I also love the theme/design), Ι ԁon�t
havе timе to reaԁ it all at the moment but I have booκ-mаrked
іt and alѕo added in your RSS feeds, so when Ι haνe timе I will be back
to read much mοre, Ρleаse ԁo
keep up the superb jo.

Feеl free to visit my webѕite: father's day gift ideas

Tanpa Nama berkata...

Howdy! I know this is kinda off topic but I wаs wondering
іf you κneω ωhегe I сould find a caρtcha plugin for my comment fοгm?
I'm using the same blog platform as yours and I'm having dіfficulty finԁing
onе? Thanks а lot!

Hеre іs my weblog easiest way to lose belly fat

Tanpa Nama berkata...

I dоn't know whether it's just me or if perhaps everyone еlse ехperienсing problems with your webѕite.
It looks like some of the text οn your posts
are running οff the screen. Ϲan somebody else рleasе сomment and let me knoω if thіs іs happenіng tο them too?
Τhis may be a issuе with mу internet broωseг
because I've had this happen before. Kudos

Look at my homepage; solihull self storage