Selasa, 10 Ogos 2010

Sopping Raya

aku sefamily udah samat bersopping raya sabtu dah ahad lepas...kami cadang nak gi ke jalan TAR sbb nak beli kain langsir dan carpet rumah...tp kami kecundang di pertengahan jalan...jln sesak dan tutup utk pasar malam kat jalan TAR...siot tol...xde rezeki di situ..insyAllah bulan posa nnt, kami cuba pegi lagi...

kami teruskan perjalanan ke One Utama plak...punyelah ramai manusia kuar sopping tuk raya...mmg pack..cari parking je dah setengah jam...ya ampunnn....

mula2 kami singgah ke Hush Puppies..aku nak beli sandal utk jalan2

then, singgah jusco...beli keperluan en somi...like suar, shirt, suar kecik, suar jeans dan suar pendek tuk jalan...pastu jump to woman's dept...aku beli baju jalan, baju jimba dan baju ronggeng, jeans je lom jumpa yg berkenan di hati, di kidz brands outlet..kami beli brg2 leesya lak...sempatlah rembat baju kurung, suar pokedot, suar jalan tuk raya...gown xde yg cantek dimataku...for bibik, aku belikan baju kurung, suar kecik dan baju dalam for her...so tu je la xtvt kami di ujung mgu...

di kesempatan ini, aku ingin mengucapkan selamat berpuasa bg semua umat islam di seluruh dunia...mohon ampun dan maaf sekiranyer aku ada terkasar bahasa, terlanjur perbuatan dan terover perangai...mintak maaf dari ujung umbun rambut sampai ujung umbun kaki...ekeke..


aksi kami anak banak di dlm keta...on da way ke One Utama


leesya ngan spek barunyer...


memandangkan jalan terlalu sesak, maka aku benarkan leesya dipangku oleh ayahnyer


kami di jusco OU

leesya yg borink menunggu


masa ni kami menunggu en somi menukar suar di fitting room...


bawak leesya gi toy r us plak...dah pandai memilih si kecik nih


berkenan ngan skuter kecik nih...comel la...kaler pun sweet jer...mau berebut dgn anak nih...


ayah leesya berkenan la tuh...digodek2nyer skuter tuh


bile pewot dah lapo, kami singgah ke restoran charms...unik interior designyer...siap ada buai2 lg...terletak di tengah2 antara new wing ngan old wing...tp rege makanannyer sgt menggiurkan...


kami order limau kasturi with asam boi..rege RM8.90 setiap satu


makanan plak..kami order kue tiow goreng seafood...rege RM15.90 setiap satu...so total yg kami kena aritu RM50 hengget utk dua org...mahal tp terpaksa sbb kebanyakan tmpt kat situ penoh ngan manusia...


sandal yg aku rembat kat Hush Puppies...selesa, simple dan yg pastinyer kaler MERAH


inilah tmptnyer..beli baju leesya..my peberet place


antara brg yg aku beli utk leesya


kompom thn ni aku sefamily pakai kaler grey sbb en somi dah samat beli baju melayu kaler grey...senang jd lelaki kan...balik2 design tu jer...kalau pompuan mmg leceh...sket2 nak fesyen nih, pastu nak fesyen tuh...layankan jer...

12 ulasan:

mamashasha berkata...

me, awal kamo shooping ye...best2! yang tak bestnye orang ramai kan..last weekend mmg kebanyakan org shopping everywhere penuh sesak gitu la sampai nak raya nanti...penuh sesak!

cantek baju-baju leesya tu aku berkenan sgt baju kurung tu me beli kat kids branded outket gak ke? kat sek.9 plaza masalam pun ada gak kedai mcm tu...aku baru usha je belum nk beli lagi ate lately asyik beli baju shasha je..mama & papa aram! bukan takat baju jalan, ronggeng, opis atau pun dok umah...raya apatah lagi...

wei ko pun beli baju hubby dulu eh? pastu matchkan aje dgn baju kau...gitula aku pun..senang!

wei, mujur aku boh gambo kek tu ari ni kalau tak nanti...haha teringat2 pulak...

ate panjang beno aku komen nih!

Mrs. Simplicity berkata...

eh, betul la, last weekend sangat jem. kat mana2. mujur la aku tak kua ahad lepas. kalau tak, ade yg dapat dosa mencarut. kahhh...

lama tak ke one utama. so dapat bayangkan betapa penuh nye sebab ko kata cari parking je dah makan setengah jam.

cantik2 baju leesya yg ko pilih tu. yg baju putih ade sulam merah tuh. eh cantik lah.

selamat dah korang shopping ye, kitorg belum lagi.

selamat berpuasa ye me, sorry kalau aku ada buat ko terasa. :)

Yu'xan Lee berkata...

wowwwww awalnyer soping raya, best2 (awal ker???)....Yg paling best, theme kiter taun nie samerrr, grey, heheh...Tggu pic raya kita nnt, mesti best theme same...muahaha

nome berkata...

bed: panjang sungguh komen aku....tp aku soker!

ramai kan bed kan wiken lepas? penoh tol org...cam baru dpt gaji plak rasanyer...derang pun malas nak kuar time2 posa, sbb tu derang amik kesempatan kuar wiken lepas...sama la ngan kita2 nih....

ha ah..kat plaza masalam pun ada kidz brand outlet...apa lagi bed? ayuh kita sopping...tp kebanyakan lebey pada anak...kat kita lom ada selai pun kan?

ko pun sama ek beli baju somi dulu, baru kita...mmg senang camtu..bile dah tau kaler apa, baru kita cari baju kita lak...senang dan mudah!

tgk gambo kek ko tu udah membuatkan aku terliur...kena pekena kek dulu la kot mlm ni before posa...ish3x nafsu2...

nome berkata...

alya: ko x kuar ek ahad lepas, kalau tak dah selamat kita berdating together kat empire ek...ekeke...aku pun lom singgah sane lg..moh kita sama2....

ya Allah, jenoh tol nak cari parking kat One Utama...time tak betul lgsg masa terjah OU...ramai tol org...

baju bebudak skrg ni kan beb, sama mahal dgn baju dewasa...ish3x...aku pun soker baju leesya kaler putih sulam tuh...jgn x caya tau, hat tu bibik yg pilihkan....

alya, aku pun nak mintak maaf tau sekiranyer ada membuat ko terasa..halalkan makan minum yer

nome berkata...

yu'xan lee: awal ker? ekeke...xpelah, janji x penat bile sopping time posa...

awak pun kaler grey ek? sama la...mari kita nantikan gambo raya yer..

shah-ila-ain berkata...

wahhhh besttnyerrr udah shopinnn raye....huhu...aku ntah bila..ade gak verangan ni....nak carikk langsir rumah huhu....

leesya pun udah beli baju raya erkkk,,,,cantikk lahh baju leesya tuhh...

nome berkata...

mel: niat dah ada tuh mel..apa lagi...insyAllah ada rezeki...dpt la beraya ngan langsir baru kan mel...

senang beli baju leesya awal2...so boleh aku fokus lebey cari baju aku lak...kahhhhhhhhhh...

peah @ peps berkata...

area Jalan TAR time puasa/nk raya..memang impossible...

anyway..senang kan..shopping sblm puasa...at least tak penat la..dan coincidently..sales pun sana sini..

nome berkata...

peps: padat sgt time posa nak gi jalan TAR....kalau nak pegi gak, kena gagahkan diri naik public transport...kalau tak, payah nak cari parking...jem lg...

mmg best sopping sblm puasa, at least x bape penat sgt...rambang mata tgk sales sana sini..awak camne? dah sopping tuk raya?

AieZa berkata...

wow dh shopping.. aku aritu time MC dh selamat belikan hana beberapa helai gown.. aku tempah baju kurung hana sepasang jek.. selebihnya buat gown jugak.. sama color ngan baju aku..

ahad aritu pun aku dh berbelanja utk MIL.. beli tempat kuih utk dia.. ater yg ade hana dh pecahkan dua biji.. xsyok plak xgantikan.. FIL xnk bj melayu.. dia nk tshirt n slack je.. MIL tudung je dh dibelikan.. bajunye aku dh beli kain.. tp tak sempat dh nk anta taylor.. maka kena la p beli baju siap bg kt dia.. bj pakcik2 aku 2 org yg kurang sihat pun aku dh belikan.. atuk pompuan aku je xbelikan lg bj kurung utk dia..

thn nih kome grey ye.. aku biru la kut.. ater dh husband nya color biru.. kena la follow.. tp dia biru lain aku biru lain la.. hehehe..

nome berkata...

aieza: vavava...byk giler kamoo sopping yer...semua org ko belikan....murah rezeki korang...bleh selitkan utk aku selai dua...bleh ar? bleh ar? cian kat aku...x sempat beli lg...kahhhhhhhhhhhhhhhhh...

geng biru korang yer....aku xde kaler biru...lens biru aci tak? dikira gak tu kan...