Rabu, 17 Mac 2010

Keje Tag Dari Alya - Selesai sudahhhhhhhhhh

alhamdulillah dlm aku kebizian teramat skrg nih..sempat gak aku curik2 wat keje tag alya nih...

sonok gak recall balik kenangan waktu bercinta dulu...masyuk je layan!

1. first time jumpa with your hubby, bila and kat mana?
aku bertemu dan berkenalan ngan hubby waktu kami sekelas masa belajar bersama di uitm shah alam...satu grup dan dia merupakan class rep aku ketika itu...thn 1999...

2. love at first sight?
nak kata cinta pandang pertama...tak jugak kot...sbb pada mulanyer kami ni kuat tol bergaduh...pantang jmpa, sure bertekak..sampai satu tahap, lecturer english aku masa tu gandingkan kami berdua sbg hero dan heroin dlm teater yg dipentaskan kat dewan skool kami...sotat dari situlah bermulanyer kisah cinta kami...ate dlm dialog tu kena ckp 'i love u'....so ayat2 tu la yg menusuk toiiiinggggggg ke jantung kami..kahhhhhhhhhhh

3. who is he when the first time you meet him?
first time aku jmpa dia...dia hanyalah class rep dlm grup aku...

4. how long it takes for him to ask you out of a date?
sejurus selepas kejadian berlakon together2 tuh..aku diajak kuar ngan si dia...

5. first place dating?
time tu bulan posa..dia ajak bukak posa bersama2 kat bandar klang nun...pastu disusuli lepak2 kat food court seksyen 2 shah alam..ni mesti sama kes ngan bed nih...kan bed kan???? kahhhhhhhhhh

6. how he proposed?
tak silap aku la...dia ckp direct jer masa nak kaple ngan aku...waktu tu aku masih ber 'i' 'u' ngan dia...kahhhhhhhhhhhhh...dia lamar kat klang, bg bunga bagai...pastu dlm bulan posa gak thn 2004..dia masuk merisik ngan family...

7. special date with your hubby?
14th January 1999 - couple day...14th January 2005 - tunang day...and 18th February 2006 - nikah day...

8. changes that he asked you to do?
tak terkira!!! byk rasanyer dia request suh aku wat..antaranyer jgn ckp byk sbb aku ni kuat pot pet, jgn ckp kuat2 sbb sore aku ni jenis tertelan mikrofon, pakai tudung..insyAllah aku akan pakai, jgn gemok sgt...yg tu dlm pembikinan...tp dietkah aku??? kahhhhhhhhhhh...

9. what is about him that you love so much?
dia sgt2 penyabar! aku ni jenis hangin...tp dia ni bagaikan air...rilex jer...tp kalau rilex sgt..aku geram gak...ekeke...dia caring, loving, romantic, byk lagi la yg membuatkan aku terus syg dia sampai kiamat

10. what is about him that you wish he would like change?
aku terima dia seadanya

11. you will lose your mine and crack your head when he?
bile aku tepon x berangkat...mmg aku hangin...lagi satu aku x soker..kalau tengah bertekak..jgn terus letak tepon...aku geram tol part tuh...rasa nak geget2 jer....

12. you will smile through your eyes for the whole day when he?
bile dia soker nyanyikan lagu feberet kami...aku akan senyum sepanjang ari...

13. complete below sentences 'my love towards my hubby is as big as..'
like ocean and sky...doesnt have a stopping .. hubby is my nerve and soul

14. nak pass tag ni kepada siapa?
-kak ai
-ainey
-aieza
-ryn
-lea
-izzati
-farra
-komi
-fariz
-harris
dan semua kwn2 aku yg lain...

10 ulasan:

Ryn berkata...

aku baru nak komen...pasti sama tempat date ngn BED nih...hahahaha...tp kamooo dah tulis...

sama ke BED?

AieZa berkata...

klu dh skolah kt itm shah alam tu kt mana lagi nak pi ryn.. situ la tmpt favourite..

lg satu restoran hakeem tu mamak yg paling best ayam gorengnya.. kompom sume budak itm shah alam pernah jejak n makan..

tersengih sengih aku baca jawapan2 ko.. syahdu weh ater kena berlakon ckp i love you bagai.. terus jatuh chintaaa... i likeeeee...

mie aku udah wat la tag itu.. xmo wat lagii..

LeaKhalid berkata...

waiceceh...cinta berputik tika blaja...huhuhu

mesti sweet kan time kowang berlakon together2...

bile dpt jawab soklan camni, mengimbau kembali kenangan dolu2...i liokeee...hehheeheh

kak mie, pasnih jgn loper jwb tag dr lea plak

nome berkata...

ryn: kahhhhhhhhh...sbb aku tau sure bed pun dating kat situ..mana la kami nak gi selain kat section 2 tuh...tulah tmpt keramat org kaple gi..kahhhhhhhhhhhh

nome berkata...

aieza: aku soker ayam goreng hakim tuh...pandai ko za! tu pun antara tmpt peberet nak berdating..ate dgn ngan kampus kan...lagipun laki aku penah dok menyewa kat umah section 7 tuh...

nome berkata...

za: loper lak psl ayat keramat i love u tuh...mmg berkesan dan menusuk kalbu..thanks kat lecturer aku...

nome berkata...

lea: mmg sgt berkesan lakonan sbg uda dan dara tuh....kerana lakonan tu lah...kami kaple sampai la ni...ekeke...sweet memories

insyAllah pasnih...tag lea pulak...hope x loper...

Mrs. Simplicity berkata...

port budak2 itm masa tu ye. mmg la sama dgn bed. hehe.. lama korang kenal kan? cepat jugak la ko bertemu dgn soulmate ko itu. i like!

ok, tq buat tag aku ni me. best kan sesekali refresh zaman becinta? :)

mamashasha berkata...

alooooolloooooo SO SWEETttttt part yang berlakon tuh......kahhhhh ate student itm mana lagi wei....kat klang tu bukit raja ke me????wahhhhhh gitew cuma aku belum kenal ko je time tu kalau tak harus dating together2 kite me.......beb restoran hakim tu rasenye sumer org pernah makan...aku pun suka ayam goreng dia.....sedap nye lahaiiiii...

psstttt dah 2 kali aku try nak komen harap2 kali ni tak hang lagi!!!!!dushdushhhhhhh

nome berkata...

alya: mmg syiok alya layan kisah2 cinta dulu2...rasa cam melayang jer..sweet memories

kat mana lagi nak dating alya kalau x ke bukit raja, restoran hakim ngan section 2 tuh...dah tu je port yg dekat ngan kampus...ekeke...

bed: lahai..byk kali ko try nak komen yer...tp tenet x mengizinkan....sib baek berjaya gak

mana lagi beb nak dating..haruslah ke bukit raja tuh...sambil2 tgk wayang..sambil mkn kat food court tuh..kahhhhhhhhhhhhhh...terimbau jap...best kan kalau aku awal2 kenal ko bed..sure kita gi dating sama2...kolej pun sebelah jer...kahhhhhhhhhhhh