Jumaat, 26 Mac 2010

Aleesya belajar menumbuk bahan2 memasak

lately ni aku byk citer psl agenda mkn jer...now aku nak selitkan citer psl anak daraku yg kian membesar...

nak dijadikan citer ari rabu lepas aku amik coti temankan parents aku ke sepital...lepas dah selesai sumer, terus dok umah...jadi aku ngan bibik sama2 la ke dapo main masak2...anak aku pun selit sama gak nak nolong kitaorg kat dapo...nak tau dia wat pe...dia tolong kami tumbuk bahan2 utk dimasak...seyes giler dia tumbuk...mmg betol2 lumat bahan dlm batu tumbuk tuh...

cepat betol masa berlalu, terasa anak aku dah besar...dah bleh diharapkan...ada je menda dia nak nolong...dah bleh tolong amikkan brg, tolong jawabkan tepon, tolong bising, tolong sepahkan dan kemas balik menan dia, dan mcm2 lg...ibu sayang aleesya...ibu doakan yg terbaek untuk anak ibu...huhuhu...betol la ckp org..anaklah pengubat hati kita dikala kita kesedihan...syukur aku diberi peluang utk menjadi ibu...alhamdulillah

lumat bahan2 dlm batu tumbuk tuh


sampai berpeluh2 menumbuk


seyes giler...x pandang kiri kanan..abaikan tong gas aku yg lusuh tu yer...almari dapo tu x bape tinggi la..kalau tak, sure aku sumbatkan dlm tuh..ya ampun!!!


dah selesai menumbuk, mari berjoget sambil tgk kartun dibo the gift...aku bukakkan baju dia sbb dia kuat berpeluh..cuaca panas sgt masa tuh


khusyuk!



wahhh..silang panggung ye leesya...dia tgh mkn tuh...mkn buah apple..abis semangkuk




amboi bolatnyer mata mkn apple



sile abaikan keseksian leesya ketika ini...ate cuaca sgt panas...tu yg x berbaju tuh...


leesya as ketua mickey mouse clubhouse....ekeke..saje je tangkap gambo dia ngan patung2




koleksi anak2 patung mickey mouse clubhouse...her peberet cartoon

9 ulasan:

mamashasha berkata...

itu dia leesya tunjuk skill....kahhhh numbuk ape tu sayang? wat sambal belacan tuk ibu ke?

sejuk perut kamu ngandungkan dia me....

dah kata pompuan kan nak tak nak kedapur jua...mmg baya2 anak2 kita ni sama je peel dia...rajin sangat nk menolong didapur....

nome berkata...

aku pun tingatkan shasha kalau bab2 tumbuk nih...dia pun rajin tolong ko kat dapo kan bed kan??? sejuk pewot ko gak mengandungkan shasha...ringan tulang membantu mamanyer...

aku pun mmg sayu je ati tgk dak2 kecik ni rajin tolong kita...

tol la ckp ko bed...kalau dah namanyer pompuan, mmg kedapo jugak akhirnyer...

mamashasha berkata...

suka aku tgk reaksi muka aleesya yg sunguh2 menumbuk tu.....

Tanpa Nama berkata...

FULAWEIIIIIIIIIIIIIII seksi nye asst ko beb ... harus ko bayor gaji berganda2 ni .. hehehehh ramai le yg beratur nak jd menantu ko beb ...

nome berkata...

bed: tu ar beb..seyes gilak muka dia...lawak tol!!!

nome berkata...

zura: sori arrr...sedikit seksis la pic aku tempek tu...ate musim panas skrg nih..tu yg terseksis lebey...

AieZa berkata...

wahhhh rajinnn nyaaa... menumbukkk yerr.. tumbuk lesung je tauu.. jgn tumbuk hat lain plakkk.. hahaha.. tp ko bg tumbuk ape tu weh?? xkn bawang kut.. berderai air mata klu suh tumbuk bawang...

nome berkata...

aieza: ntahlah za...xde sapa pun ajak dia ke dapo..dia sendiri nak tolong kami menumbuk..sib baek bahan2 tumbuk tu dah lumat bibik tumbukkan....dia juz tlg lumatkan lagi...ekeke...

oh ye...bhn dlm batu tumbuk tu, juz bawang putih ngan halia jer...ekeeke...

LeaKhalid berkata...

hamboiii..byk nye anak patung...

huhuh..name pun anak pompuan, haruslar byk anak patung ye dak??

~hehehe(^^,)