Isnin, 7 September 2009

Takziah tuk Aiza Sefamily

berita ni dah lepas dah..aku lambat nak bukak entry sbb terkezut sgt...masa tu waktu t'hari aku berjimba2 ke Isetan KLCC, cadangnyer nak beli baju raya anak aku sekali ngan besday gift tuk aiza yg bakal melahirkan anak..sbb masa tu sales gila bab kat isetan..dlm kul 1.30pm..aku dpt kol dari ryn yg bgtau anak aiza tak dpt diselamatkan...sedangkan pg tu aku, ryn dan aiza sonok je citer kat skype..tp aiza adalah ngadu pg jumaat tu yg dia x sedap ati sbb anak dlm pewot dia x bergerak since lepas sahur..suppose sblm t'hari anak dia mesti dah gerak 10kali..tp until 11 lebih anak dia lom gerak2...so aku ngan ryn cadangkan suh dia gi sepital segera tuk buat CTG...sbb dulu aku ada pengalaman anak kurang gerak dlm pewot...

pas dah bgtau camtu kat aiza..dia terus je berdesup gi sepital putrajaya...aku pun cuak gak tp x sangka cuak2 aku tu menjadi2 bile ryn tepon gitau yg bb aiza x dpt diselamatkan..doktor dah mengesahkan bb dia mati dlm pewot...innalillah...mmg ni dugaan Maha Hebat tuk aiza sekeluarga...aku sgt2 simpati...begitu juga dgn ryn dan kwn2 yg lain..

menitik air mata aku mengenangkan yg aiza x sempat nak mengedong anak...semoga aiza dan keluarga tabah hadapi segala dugaan...hanya Allah yg menentukan segala2nyer...aku sbg kwn hanya mendoakan semoga aiza selalu sabar...semoga arwah anak aiza menanti aiza dan suami di pintu syurga kelak..aminnn....

kehadiran kami (aku sefamily dan ryn sefamily) ke rumah aiza tuk melihat dan bertanya kabar...pilu dan sebak hati aku bile aku pandang aiza...tp sedikit terubat bile tgk gelagat anak sulung dia, Hana...Mak aiza pun x semeriah dulu...jauh lebih pendiam...aku dan ryn paham...kami cuba tuk gembirakan hati aiza...tp kalah...kalah sbb perasaan sedih masih menyelubungi rumah aiza...kami cuba utk berkongsi kesedihan yg dialami aiza...sempat jugak tengok gambar arwah anak aiza..muka saling tak tumpah mcm kakak sulung dia, Hana...sgt comel...tp Allah lebih sygkan dia...
nasib baik anak2 kami dpt menyerikan suasana kat umah aiza...kelakar tol tgk gelagat anak ryn (adam), anak aiza (hana) dan anak aku (leesya)...siap berebut2 menan ko...

balik je dari umah aiza...aku ngan ryn terus je plan nak bukak posa kat alamanda putrajaya..ala..sekangkang semut ajer...tp sampai je kat sane lebih kurang kul 6.30ptg...terkezut babun aku nengok makluk spesis kami ni ramai kat sane...bygkanlah setiap restoran makanan penoh ngan manusia...abis lak tu makanan dlm K4 pun abis...licin...ryn sempatlah beli sehelai roti kat Rotiboy..aku lak sempat beli yogurt kat dlm K4...tuk anak2 lak, laki aku belikan kentang lenyek kat KFC...pastu terus je booking Pizza Hut..dlm kul 8pm..baru la dpt melantak kat Pizza Hut..fuh, lega!

baju hat merah dan ada pokok kelapa tu anak aku..hat pink tu anak aiza, hana

nari sama2 tgk kartun mickey mouse kat umah aiza...

pandai nak berkawan lak tuh..

mula nak cari pasal..kahhhhhhhh

sesampainyer di alamanda..ryn berdesup ke dpn K4 sambil tolak adam dlm stroller...

perghh..leh tahan anak teruna ryn nih..kecik2 dah pandai suap sendiri...tabik sama lu la adam...pssstt...sapa sebelah adam tuh?? cam supervisor tgk adam mkn..kahhhhhhhhhhh

selera tol dia tenyeh kentang lenyek tu dlm molot dia...mkn nak mkn...pastu leh lompat2 balik..ekeke...

sopan giler

anak aku pun melantak kentang lenyek..tp aku suapkan la...xde maknenyer mkn sendiri...kang dia mandi ngan kentang tu lak...

kebulur...

lepas je samat melantak, dah mula tenyeh2 mata...ngantuk time

laki sapalah tu...dodoi leesya nak bg tdo...ekeke..laki aku la tuh...kahhhhhhhh


gambar yg paling lawak aku amek smlm...kes mak x tahan bengang ngan anak yg melasak..sila tgk muka ryn yg dah nak malatop tahan sabar...sedangkan adam rilek jer...mengaum di meja mkn...kahhhhhhhhh

sambung lak dodoikan anak dlm pizza hut...mmg selalu pun tiap2 mlm laki aku la yg dodoikan leesya...pastu dodoikan aku lak...siap tgu turn tuh..kahhhhhh....



sedang laki aku dodoikan leesya...laki ryn lak sobar je layan karenah adam yg bateri sentiasa full charge...aku suspek giler ngan laki ryn...sabar tahap melangit ko...

aku pun nak menyelit gak

uwaaaaaa...adam dah nak balik dah...

ada gaya la adam...cam mat kereta...

last but not least...gambar kami berdua sblm masing2 beram nak balik...muka dah ponat...berminyak2 ko...kat parking pun jadiklah...

7 ulasan:

A.I berkata...

Dapat kowang gi lawat dia.. aku ni sms jelah. :(

Sedih sgt bila terima berita baby dia dah takde. Tp takpe..kompom dia jd ahli syurga. Insyaallah..

nome berkata...

mmg sadis dan sebak aku kak ai...bile aku tgk muka aiza tuh..lg gegel2 air mata aku nak kuar...aku tahan jer...sbb x nak aiza nampak aku sedih...

Allah lebih sygkan anak aiza..insyallah anak dia sok akan tgu aiza laki bini kat dpn pintu syurga...

Ryn berkata...

Fuhhh...pjg giler entry nih...

aku benar nya dah nk nitis ayor mata time tgk gambar bb tu...plak tu dah dikafankan...sungguh sebak...

aku memg pasan mak aiza cam diam sikit kali ni..yelah kan masih dlm mood bersedih...hope aiza kuat..smlm tgk muker dia pn sedih..mata bengkak...

nome berkata...

tol la ryn...aku hampir2 nak sawan tangis ble nengok gambar bb aiza yg dikapankan tuh...sgt2 sebak...muka sejibik cam hana anak sulung dia...sgt2 comel...tp xde rezeki dia nak timang anak tu...semoga aiza tabah harungi dugaan..

shah-ila-ain berkata...

huhu...aku pun nak nenes same rrr...sop33x huhu...

nomie..leesya peramah ehh...tingin betul weihh nak jumpa ko hehe..

Mrs. Simplicity berkata...

korg pi alamanda kul 6.30 mmg la da pack. kalau pi kul 5 pun belum tentu leh dpt tmpt sbb sume da reserved. tu yg kena bekampung awal2 kt situ.

suka tul aku tgk muka tension ryn tuh. hehehe.. aku kalo tension kt nia, gitu gak le muka. hehehe...

serious aku mcm agak pressure mengenangkan berita pasal aieza. aku jd terfikir2 je kt kepala ni smpi sekarang. kuat ke aku andai aku diuji mcm tu...

nome berkata...

mel: mmg sebak dada aku bile kenangkan nasib aiza...kita yg tgk ni x sama ngan org yg mengalami..aku harap sgt aiza kuat dan tabah..

alya: mmg penoh giler ngan umat manusia kat alamanda kalau dah ujung2 waktu berbuka..kami sampai sane lewat sbb lambat kuar dari umah aiza...x puas nak berborak ngan dia..

ko jgnla pressure beb..ko tu kan tgh bawak budak dlm pewot..aku harap ko sihat sampai melahirkan bb..ni sumer bahagian masing2..apa yg kita perlu buat, sentiasa mendoakan yg terbaik...ko kena kuat semangat tau alya..