Jumaat, 4 September 2009

Leesya timbang berat sendiri

mlm td, pas aku dah lompat2 senam dlm bilik..seperti biasa aku akan timbang berat...alhamdulillah ada penurunan...so far bleh tahan la berat yg turun....tp lom capai target lg...sabar2 dan cuba lg...hope raya leh pakai baju dolu2...kahhhhhhhhhhh...jimat uwang...


berbalik psl leesya..dia ni pantang nengok aku bersenam, sure dia pun nak ikut gak...aku timbang dia pun nak timbang...siap diri leklok atas timbang..alhamdulillah adalah kenaikan berat leesya...tp xdelah byk sgt..biasa2 jer sbb skrg ni dia kurang mkn, berat dia skrg ni dah 10kg..bulan july dulu berat dia 9kg lebih...aku sbnrnyer dah x tau nak bg mkn apa...feveret dia skrg ni bihun sup..tp x bg selalu...sbb kami nak ajar dia mkn nasi...kdg2 tu aku selang seli bg roti, biskut jacobs feveret dia, agar2, calcium, yogurt dan mcm2 lg...x kisahlah janji dia mkn...susu alhamdulillah...selang 3 jam dia minum...
sori mutu gambar tidak memuaskan sbb snap pakai enpon jerk..


tengok berat sendiri


nak lompat dari penimbang tuh...

8 ulasan:

~chekuna~ berkata...

wah nome..nak melaram masa raya la tu..he he..bagus2 teruskan usaha nak menguruskan badan..
betul..bagi aleesa pelbagai makanan..utk memperbanyakkan pilihan..

Mrs. Simplicity berkata...

comel leesya atas penimbang tu. pandai lak siap nak tgk tu. slim leesya ek. takpe2 senang dukung ye tak? asalkan dia mau makan. susu pun penting. gud girl!

ko mmg kuat semangat la nak kuruskan badan. caiyok2!

fazilzura berkata...

wahhh siap dh senam2 tu time pose2 ni .. sure slim bangat ni

Ryn berkata...

ko bersenam ape mie...meh tunjuk sikit...hahahahahah~~

aku tau ko boleh mendapt figure badan yg diidamkan dgn jayanya...skrg ni pn dah byk turun kan...chaiyok!!

p/s : esok aku bwk ayam tergolek sekor jgn ko tk mkn...aku sumbat dlm mulut ko nanti...hahahahaha...

Ibu Mifzal berkata...

wah..bersenam...bagusnya...ainey ni jgk la yg malas nak bersenang..kalau nak kurus..nak nga cara yg cepat jer..tu yg x kurus2 tu..hehe

amboi leesya..bapa berat tu dik?

shah-ila-ain berkata...

teruskan usaha....ko target bape mie nak turun??

leesya> kecik2 dah jaga badan erkk..bagus2...haha

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ tinieƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ berkata...

10kg?? ish berat nyer..semanagt eh anak ko
anak aku last timbang 7.8kg jer :(

nome berkata...

chekuna: mmg dah aim lama nak kuruskan badan balik..x larat la bawak bdn debab nih..asik sakit betis jer, ni yg semangat nak kurus..ekeke..

alya: tu la keje dia alya..asik sibuk je kaco aku nak timbang berat...aku lega sket ble dia nak minum susu..cuma mkn payah sket..tp xpelah janji sihat...aku mmg betul2 nak kurus sgt nih..

zura: aku xdelah dikategorikan slim lg..masih ada lg lemak tepu ko..so far aku baru je turun dlm 11kg...ada byk lg kg harus diturun...kahhhhhhh

ryn: aku senam ala2 itik..kahhhh..nama pun toke itik kan? ekeke..aku main bedal jer...xde pakai cd apa2 pun...esok ko nak bawak aku ayam tergolek sekor kan..hancus teros diet aku..tp ko punyer pasal..aku tolak tepi diet aku..aciiiii....

ainey: dulu mie pun sama cam ainey gak..asik tangguh je nak kurus..tp la ni bersemangat nak kurus sbb asik sakit badan jer..pstu nak beli baju pun payah..sawan je ble nengok x bleh pakai bj cantek2..tu yg nekad nak kurus sgt tuh...n'way berat leesya baru 10kg jer..biasa2 jer..

mel: aku target nak turunkan berat sama cam berat aku sblm kawen...tp tu target jer..x tau la dpt ke idak..

tinie: ala tinie..biasalah budak2...mula2 dulu kencanglah nak minum mkn bagai...tp bile dah lasak camni, mmg selera tu dah kurang dah..derang terlebih aktif..anak aku walaupun 10kg..tp idaklah bambam mana pun..biasa2 jer..