Selasa, 15 September 2009

Tag Raya dari Bed

tengkiu lalink bg aku tag raya...terus mood aku pk ke raya je skrg...mood nak keje lgsg tarak..kahhhhhhh...walaupun lobang idungmu baru ku kenal bed...tp rasa cam dah kenal dari kecik lagi...ewahhhhhhhh..ailebiu...
BAJU RAYA
tawun ni tema sefamily aku sepakat pilih warna turqoise..saje je nak pakai kaler terang...sbb lom penah ado sblm nih..aku dan leesya dah settle dah baju raya..tinggal asben aku jer...aku prefer baju melayu johor tuh..payah tol nak jumpa kaler turqoise..padan muka aku pilih kaler payah nak cari..kahhhhhhh
KASUT RAYA
aku x meriah sgt nak sopping tawun nih sbb bonus lom masuk lg...masa aku jenjalan cari baju raya aritu..aku singgah la vincci..jd aku rembat sepasang jerk..kaler itam...pastu ternampak plak kasut kat nine west ngan aldo..target nak beli terus tp haruslah tgu bonus masyuk dulu...kahhhhhhh...kasut leesya lak lom jmpa yg kenan..igt esok atau lusa aku nak gi terjah carik...dpt sepasang dua pun dah cukup...tuk laki aku lak..aku dah adiahkan dia sepasang kasut leather but 2bln lepas..so bleh la dia guna pakai tuk raya nnt...ekeke...



FAMILY AKU
bab ni yg aku sedih nak citer nih..igt tawun ni kalau dimurahkan rezeki dpt duit bonus, aku niat nak belikan baju raya sorang 2 pasang...mak aku ada ckp kasut dia dah koyak, maka aku pun niat nak belikan kasut jugak tuk mak...ni yg tengah tgu bonus nih...kalau ada, alhamdulillah..dgn gelojohnyer aku ajak parents aku gi sopping...



tp aku ada lah belikan kueh2 raya dari kwn opis aku dan zura...so adalah kat umah tu 10 balang kot...tudung utk mak pun aku dah belikan...ada 8 elai sumernyer..mcm2 kaler aku rembat tuk mak..sebahagian yg aku beli, aku rembat kat kedai kak ai


FAMILY MERTUA
umah mertua aku lak mmg jarang nak bertema2 baju nih..x taulah kalau tawun ni ada tema ke apa..tp tuk mertua..aku dah belikan kueh2 raya tuk derang..niat nak belikan jugak sepasang sorang baju raya...tp tgu bonus gak yer...ekeke...





RUMAH BARU
rumah baru??? kahhhhhh...lom ado lagi..umah sewa ada la...kat subang nun..tp balik pun wiken je..insyAllah pas raya ni nnt, aku kembali menetap di umah sewa ku...
inilah umah aku kat subang yg sekangkang semut tuh...



LANGSIR BARU
memandangkan aku ni selalu menetap kat umah mak aku kat serdang..so langsir mmg aku xde niat nak ganti baru..watpe lagipun..membazir jer..aku guna je langsir raya tawun lepas..elok lg..


yg tu langsir raya aku tawun lepas..tawun nih aku gula lagi...tema ttp kaler merah itam..

DUIT RAYA
kahhhhh...aku tgu duit raya dari boss aku nih...lom dpt lagi..muka aku dah cuak 8 dah nih...
selagi lom dpt duit raya dari boss, selagi tulah aku x bleh nak decide bape aku nak bg duit raya tuk budak2 tawun nih...kena tgk budget dulu...

BONUS
part ni yg buat muka aku cam penyapu...cuak 8 beb! aritu kata ada...skrg ni email x masuk2 lagi...bile nak annouce nih..aku dah debau2 giler nih...yelah, ngan duit bonus tulah aku nak sopping brg2 raya, brg2 tuk parents aku, servis keta, duit balik kg, duit raya tuk bebudak dan mcm2 lgi la...duit gaji aku x mo usik sbb bulan depan sure aku sangap nak cover balik..



BALIK KG
huhuhu..huwaaaaaa....tawun ni aku beraya jauh dari parents aku..aku raya belah somi aku kali nih..cadang parents in law aku nak beraya ke pontian johor...haruslah mengalah kan..xkan nak raya umah mak kita jer..so kena jaga ati somi dan mertua..bile lg nak dicop menantu kesayangan...kahhhhhhhhhhh...

pestime beraya sbg somi isteri, tema warna pink...beraya di umah mertua di shah alam


second time beraya...tema warna ijo..udah cam pokok berjalan ko...ni kat umah mak aku plak...

gambar raya ketiga takde la plak..kat manolah aku pi campak ek...

aku nak tag kat kwn2 aku yg lom penah wat tag raya nih

aiza, imah, lea, chekuna, alya, dan sesapa saje yg sudi

3 ulasan:

mamashasha berkata...

wahhh kelass ko nyah siap gambo bagai eh...cantik umah kamoo aku suke....kecik beso bukan alasannye utk tidak menghias rumah me...tersusun kemas je....alesyya tak pandai nak selerakkan eh? kalau shasha habis tongkang pecah lagi cantik dr hall aku tau....

fazilzura berkata...

tu ler .. lawa kan .. smart jek ...

nome berkata...

bed: time acih la ko puji umah aku...umah sewa aku tu kecik jer, jd aku minimize penggunaan perabot supaya nampak besar...aku suka yg simple tp moden...hobi aku kemas umah..tp apakan daya umah sendiri lom ada utk dihiaskan..huhuhu...leesya pun sama jer ngan shasha..suka tol kemas umah (selerakkan)...tp aku biarkan..masa dia tdo, aku kemas balik..biasalah budak2...sumer nak dipegang...ntah2 umah ko lagi mogadevas dari umah aku...x kisahlah bed..janji kita selesa..ye tak...

zura: thanks yang...