Isnin, 7 September 2009

Laga2 kapla ngan ryn di umah aku

soker aku bile ryn sound nak berboka umah aku ari sabtu lepas...tu pun plan sblm kejadian menyayat ati yg menimpa kwn aku aiza...
ari jumaat tuh, pas je berbuka kat umah mak di serdang..terus je aku berkemas beg dan apa yg ptt utk ku hangkut balik ke subang...sblm sampai umah aku, aku singgah jap kat tesco shah alam tuk beli apa yg ptt....yelah, esoknyer ada org vvip nak dtg umah..peti esbok umah pun dah kosong sbb aku jarang balik umah...jd haruslah beli menda2 nak masak...akhirnya aku masak gak kat umah sendiri...kahhhhh...
pg sabtu tu, aku laki bini bgn awal...dah siap2kan anak...terus je gelojoh kemas umah...mop apa yg ptt...tukar langsir bagai..bentang karpet sumer...ubah perabot...kahhhhhhhhhh...alang2 terus je kemas ala2 raya...tinggal nak pasang lampu lip lap2 jer...aku kalau balik tiap2 mgu mmg kemas umah...tp setakat sapu2 sawang dan sapu umah la..tp sbb vvip nak dtg...terus je aku lipat gandakan kemas umah...sampai semput laki aku kena habuk...dahlah laki aku ni alah ngan karpet...tp terpaksa kebalkan diri tuk cantekkan umah...ekeke...
tepat jam 1.30pm, lepas dah mandi dan tdokan anak..aku dgn gelojoh dan rakusnyer menyiapkan bhn2 nak masak kat dapur...aku plan nak wat nasi ayam ngan bihun goreng...so berperang la aku kat dapur....mula2 wat sup dulu..wat sup ayam campur kentang ngan karrot...pastu amek beras 5 pot..cuci2 dulu dan toskan...then aku panaskan kuali ngan mentega dlm 4 sudu camtu...terus je masukkan rempah cam kayu manis, bunga lawang, halia, bawah putih ngan bawah merah yg dah dipotong2 dlm kuali...dah sebati, aku amek beras td gaulkan sekali ngan mentega dan rempah tu dlm kuali...bile dah goreng camtu, aku pindahkan beras td ke dlm rice cooker dan amek kuah sup tu campur sekali letak dlm cooker...biarkan sampai masak...
dah siap2 sumer nasi ayam...aku goreng bihun plak...goreng ala2 kg gitew...tp x pedas sbb tujuannyer nak bg anak2 aku dan ryn mkn sekali...aku buh fishball, telur dan udang kering dlm bihun tuh...biasa2 jer...tp abis ko....ryn siap bertapau balik tuk sahur...baik tapau dari terbuang camtu...
ryn plak ngan rasa baik hati, belikan aku murtabak sedap tahap gaban dan ayam tergolek kg melayu subang...sodap hingga menjilat jari kaki...walllahhhhhhhhhh...
bile sumer dah kenyang, masing2 terbongkang dpn tv...aku ngan ryn cam biasak..bergosip2 sementara ada masa...kahhhhhhhhh...laki2 plak membakar nyamuk kat luar...anak2 plak sonok main kejar2...gamat tol umah aku yg sekangkang semut tuh....i likeeeeeeee....
bile sumer dah penat bergosip dan terbongkang...aku tapaukan ryn bihun goreng ngan nasi ayam tuk dia bersahur nnt...pastu aku sefamily antar lah dia ke keta...
hope ko ryn sudilah dtg ke teratak aku ni lg..nnt aku masak benda lain plak...gambar masakan loper lak aku nak snap sbb sonok sgt berlaga2 molot ngan ryn....kahhhhhhhhhh.....

tgklah anak aku leesya...sibuk je nak tolong org menyapu...apa aku nak angkat...dia pun sama nak tolong gak...

dia pasan aku snap gambar dia...kahhhhhh...rajin anak ibu..jgn masa kecik je tolong tau..dah besar sok wajib ringan tgn tolong ibu yer...

anak aku leesya ni soker bangat ngan laki ryn..sket2 cium tgn..cium pipi...laki ko ada aura nak dpt anak pompuan kot ryn??? kahhhhhhhhhhhh....
adam yg jeles tgk papa dia layan leesya...cute jer bile adam panggil leesya..."sha! sha!"...

adam peratikan leesya main ngan papa dia

aku tgk laki ryn ni cam dah ada anak kembar sepasang lak...berebut2 nak dok pangku


syg lak gambar x jelas...cute je tgk laki ryn jd pengasuh...



sesi tak nak mengalah...


tgklah gaya anak teruna ryn nih...borak ngan laki aku cam budak besar lagaknyer...kahhhhhhhhh...laki aku layankan ajer...


elok je kita org dah antar ryn balik, naik je atas..anak aku dah lalak2 nak tdo...letih la tu main kejar2 dlm umah...kahhhhhhhhh...ryn pun sms yg adam dah dibuai mimpi masa dlm keta lg...


laki aku pun terbongkang sama dpn tv...cian dia..sampai semput2...

10 ulasan:

Ryn berkata...

Sangat sedap ns ayam ko itu...sedap hingga laki aku bertmbh2 la jugak...hehehehe...

thanks eh sebab siap tapaukan lagi...malu aku tau...

nome berkata...

kahhhhhh...sodap celah mana la tu ek? soker aku tgk org mkn bertambah2..ko pun susah2 jer beli murtabak dan ayam tergolek bagai...lenkali bawaklah keepsi ker, ayam percik ker, gulai kawah ker..kahhhhhhhh.....

thanks beb dtg umah aku..aku soker bangat tau...laki aku pun soker giler...xde apa aku nak bg kat ko...kurma lak leh tertinggal...maka aku tapaukan korang nasi ayam dan bihun goreng sbg pengganti..ekeke..

fazilzura berkata...

OIT KORG ,.. amboi korggg .. jimba2 x ajak haku yekkkkkkk..
majuk arrrr.. takat g subang tu .. aku 2 mingu leps buka kat subang tau SS19

nome berkata...

ala zura..rumah aku tu sekangkang semut ajer...ada rezeki sok...aku ajak la ko terjah umah aku...jgn ar majuk...nnt x jelitas...kahhhhhh....

Jue @ atanayuiman berkata...

tadikbaca kat blog ryn.. nie kat kak nome pulaks.. korang berbesan ekk..??

hehehe

nome berkata...

kahhhhhhhh...kitaorg ok jer kalau jd besen nih...tp tgk pd adam ngan leesya dah besar sok...ada gaya jd pakwe makwe tak? ekeke....

Mrs. Simplicity berkata...

korang be2 ni mmg mcm besan dah. adam siap comolot lg dgn leesya yek. aku baca kt blog ryn..

mata aku tertarik kat karpet cokolat ko. sgt siple & cun!

Ummi Nuhlan berkata...

kak mie..nak kata rajin sangat tu..xla jugak..rajin2 malas ni sebenarnya..smlm dah mkn kat alor staq..hari ni beli2 ikan n udang.balik masak umah MIL.
dah pening sgt kak mie xtaw nak masak ape dah..uhuhu

nome berkata...

alya: mmg betol dak adam ngan leesya comolot dpn kitaorg...mmg giler punyer american...

ko soker ek karpet tu? ryn pun soker gak...very the murah...kalau ko nak tau...rege dia cuma 50 hengget ajer...murah kan..besar lak tuh..ryn pun x caya rege murah camtu...aku rembat kat nilai 3...gi la terjah sane...

nome berkata...

imah: camtu punyer mcm2 lauk pun imah ckp malas..huhuhu..kalau akak apatah lagi..ekeke....tp imah rajin tol gi main masak2 umah mertua..bertuah mertua tau dpt menantu cam imah...