Khamis, 3 September 2009

keje umah dah siap


aku ucapkan time acih yg sudi bg aku tag dan award nih...pes time dpt nih...rasa teruja nak wat mgu lepas tp ada keje kat opis...jd terbengkalai until la arini baru terhegeh2 nak wat..sori bebanyak..lenkali aku rajinkan diri buat tag...buat aiza dan sesapa yg tag aku..tengkiu yer..ailebiu..

  • Berikan 1 hobi yang paling anda gemari:-
    aku suka main alat make up...kahhhhhhh
  • Berikan 2 nama kawan anda yang paling rapat dengan anda:-
    sapa ek..bg aku sumer org aku rapat..tp yg paling rapat

a) kwn dari sekolah tadika...izmawati @ achik

b) of kos kwn cyber kenal dari forum aiza & ryn

  • Berikan 3 jenis warna yang anda suka:-
    -hitam- (untuk nampak kurus)

-merah- (supaya org senang nak kenal aku dari jauh)

-pink- (coz kaler ni sweet je)

  • Berikan 4 nama orang yang paling anda sayang:-
    a) en somi yg terchenta

b) anakanda aleesya yg tersayang

c) bonda dan ayahanda yg dikasihi

d) kwn2 sepusat sepusing dan sesewel yg disanjungi

  • Berikan 5 jenis sifat manusia yang paling anda benci:-
    a) kedekut

b) bodoh sombong

c) ckp x serupa bikin

d) talam dua dulang

e) eksen

  • Berikan 6 benda yang mesti anda bawa sebelum keluar dari rumah:-

a) of kos alat make up...kahhhhhh

b) kunci keta

c) enpon

d) sunglass

e) sikat

f) beg tgn

  • Berikan 7 destinasi percutian yang anda ingin suka kunjungi:-

a) mekah untuk buat umrah

b) paris

c) amsterdam

d) itali

e) new zealand

f) canada

g) switzerland

  • Berikan 8 kenangan yang paling anda tak dapat dilupai:-
    a) kaple ngan somi masa kat uitm

b) tunang ngan somi setawun - byk dugaan oooo

c) nikah ngan somi dan bahagia sampai kiamat

d) disahkan peknen selepas 1tahun 9bln mencuba

e) melahirkan seorg puteri comel aleesya azzalea

f) dpt menurunkan berat badan sblm kawen

g) dpt keta yg pertama hasil dari usaha sendiri

h) dpt bg duit kat mak apak for the pes time

  • Berikan 9 impian yang anda impikan:-

a) nak kurus cam sblm kawen..huhuhu..hope my wish come true

b) nak dpt anak lagi..

c) nak bahagiakan en somi

d) nak jd anak solehah

e) nak jd menantu solehah

f) mempunyai umah sendiri

g) dpt mengerjakan umrah bersama en somi

h) dpt dinaikkan pangkat dan gaji

i) tingin nak ada MPV

  • Berikan Award dan Tag ini kepada 10 orang kenalan blog anda:-
    macam dah ramai jer wat tag nih..aku sorang je yg lom..jd utk sesapa yg terjah belog aku dan belom buat tag ni, dipersilakan amik..time acih..

4 ulasan:

Ummi Nuhlan berkata...

kak mie...sotong MIL beli..sambal sotong imah masak.request la kununnya..hahaha..xpe la..sekali sekala org request..nak rasa air tangan nantu katanya..kesian gak..MIL sakit kpla..
MIL kata kena pandai pilih masa beli.then masa nak masak..sotong tu kena bagi air kering dulu..then angkat..baru tumis buat sambal... dah masak sambal,baru masukkan sotong..jadi xbyk air sotong
nak taw ada telur...ada lendir2..

Mrs. Simplicity berkata...

alamak, tak buat lg keje umah yg aieza bg kt aku ni. kena buat gak nih..

nome berkata...

imah: thanks bg tip nak masak sotong..tp sambal imah tu pekat semacam..camne nak buat ek? letak kicap ek?

alya: ko pun tertinggal ketapi gak ek...baik ko wat..

Ryn berkata...

mekap mekap mekap...aku phm hobi mu itu...