Khamis, 14 Januari 2010

Trauma Kejadian Semalam

masa nak type citer psl kejadian ni pun, aku dah gegel..masih dlm keadaan trauma...x reti nak mulakan kat mana...tp aku nak share kejadian malang yg menimpa aku lewat petang smlm
buat pengetahuan korang kwn2 aku, skrg ni aku pegi keje dan balik keje merempit naik moto...pegi keje somi aku antar...balik keje, somi aku pick up aku kat stesen lrt kelana jaya...aku naik moto ni pun atas permintaan aku gak sbb x mo masuk keje lambat...nak jaga appraisal punyer pasal...lagipun laluan nak ke opis aku ni sesak giler...payah lak tu nak cari parking kalau terlewat sket...jd last2 aku decide rempit naik moto jer...
dan tanpa disangka2, kejadian malang yg tidak berbau terjadi kat aku somi isteri...balik dari beli ikan puyu kat sg buloh, aku ngan somi nyaris kena langgar ngan sebuah kereta honda civic lama warna gold...mmg org cina tu x berhati pewot...nyaris kami terpelanting smlm...bawak keta cam pelesit sampai keta yg ada kat depan pun dia potong, padahal masa tu lampu isyarat merah...aku yg ada kat bahu jalan ni, terus nak dilanggarnyer...so apa lagi...laki aku naik minyak la..dikejarnyer keta tu yg kebetulan tengah berhenti kat lampu isyarat simpang empat...so laki aku amik tupperware bekal yg berisi mee, di campaknyer kat keta tuh..pastu org cina dlm keta tu x puas hati, dia himpit kaki laki aku dan moto kami...dlm keadaan kaki somi aku yg tengkak tu, dia bukakn helmet nak ketuk keta cina tu...laki aku sound suh kuar...ayat laki aku lebih kurang begini la "woi lakhanat, baek ko kuar skrg...ko igt aku takut sgt ngan ko..kuar cepat!" sambil pegang helmet tuh...time tu aku pun ala2 tunjuk berani la walhal kepala lutut dah longgar dah...org pun byk benti time tu, cam nak tolong kitaorg la kalau cina tu wat hal sbb ramai yg nampak cina tu langgar kami...
bile dah suasana happening camtu, cina tu cam kecut pewot, dia kunci keta dan tingkap..pastu terus pecut laju...x lama pastu, ada keta peronda polis cam kejar keta cina tu...aku rasa cina tu cam penyamun la..sbb keta honda yg dia bawak tu cam bukan keta dia..sbb no plat keta tu x jelas...cam dah pecah...tu yg dia bawak keta laju tuh..sbb takut kena tangkap polis
balik je umah, aku terus pengsan...cam org nampak antu..pucat lesi...mmg rasa nak demam pun ada, kaki tangan sumer gegel cam org parkinson tuh...mmg trauma giler! sampai ke arini pun aku rasa aku trauma...cian laki aku...kaki dia terseliuh..ada lebam kat buku lali..mlm td aku dah urutkan, tp still x kurang lagi bengkaknyer...sian kat dia...
cuma apa yg aku bleh simpulkan kat sini, setiap hari kita kuar dari umah...kita hanya mampu bertawakal dan berdoa kepada Allah supaya sentiasa dipanjangkan umo...setiap kejadian yg menimpa, adalah satu petanda dan dugaan utk kita supaya jgn leka mengingatiNya...
aku bersyukur kepadaMu ya Allah, masih diberi peluang utk menikmati hidup pada hari ini...huhuhu...tetiba sayu hati aku....

11 ulasan:

AieZa berkata...

kuang hajau punye driver.. ade la tu dia wat salah tu yg menggelupur je bawak kete..

laki ko mie diam2 gitu ye dia.. skali marah.. hamikkk.. smpai nk hentak cina tu.. sgt berani ok..

Mrs. Simplicity berkata...

yaallah kesian ko dgn suami ko me. tp kalau kita biarkan org tu lepas gitu, nanti dia tak reti bahsa. so mmg wajar la laki ko ajar sikit mamat honda tuh. mmg berani la laki ko. mujur ade org keliling yg berenti nak back up korang. aku baca pun gigil gak tgh bayangkan situasi korang masa tu.

betul cakap ko, nak kua umah kena doa kat Allah moga dipermudahkan segala urusan. kadang kita yg berhati2 pun bole terkena.

Jue @ atanayuiman berkata...

baca cerita pun dah kecut perut.. ini akak sendiri yang alami.. pastilah berketar lutut tuee.. memang menakutkan kan..????

nasiblah akak n asben takder paper sangat.. takutnya nak kuar rumah..

Ryn berkata...

memg mcm ^&$#%^$^& kan...aku dr smlm dok nyumpah tak sudah...laki aku dah nak pi dah ms ko sms tuh...giler betol...

jd kn pengajaran udah laa ye...tmbh plak ko trauma tu...keep cool ok...

fazilzura berkata...

sib baik ko xde apa2 beb , kalau ikut kan CINA skang ni ramai samseng, diorg ado besi even pistol dlm kete.. mmg kdng2 kite sakit ati pe yg berlaku .. but just careful key ..k alau kene kat pak ajil tu mmg dia kejor cm laki ko wat ... mmg harus calor..

but myb betul le , aku rs cine tu curik kete tu , hrp2 dia kene tngkap .. padan muke..

heheh ko baru ado pengalman merempit ke beb .. naik moto besh , x jem but ada pro & contras.. aku leps ni mmg kompom merempit, pak ajil akhirbln nak beli moto .. kete rm50 1 week , moto rm50 1 month ..

nome berkata...

aieza: mmg biadap tol cina tu smlm, pakai langgar je kami yg tengah berhati2 nih...berpantang mati sebelum ajal...bersyukur aku masih hidup lagi arini...

za, org yg pendiam la yg bahaya za...sekali dia mengamok, mmg ko kejung la..

alya: tol alya...kalau kita lepaskan org camtu, mesti dia tak serik wat lagi...maka apa yg kami buat kat cina tu adalah sbg pengajaran bahawa org yg bermoto dan bawak bini ni adalah sgt merbahaya..silap2 leh kudung cina tu nnt kami kejekan..wakakaa...(ayat cover trauma namanyer)

jue: mmg jue, sampai skrg ni kepala lutut akak longgar lagi..kesan dari kejadian smlm, masih terngiang2 lagi kat dlm pikiran akak...bersastera plak dah...sib baek kami sihat dan masih lagi bleh berbelog...alhamdulillah

ryn: sorilah beb, aku bersms ngan ko psl kejadian malang nih...tu pun ntah apa ayat aku buat...lawak tol...sms aku pun dah cam ayat tamil jer...terbalik2...thanks keperihatinan ko yg nak tolong aku time tuh...really appreciate!

zura: tu baru laki aku beb, kalau pak ajil, sure terus bertukar jadi hulk...mmg menyakitkan ati tau apa yg cina tu wat kat aku...sampai skrg aku x leh loper...aku pun harap dia masuk lokap...

A.I berkata...

Haiyooo!!!

sib bek la takde jadi benda yg lagi terok. mmg sah la jenis kuang ajar!! kalau aku pon, kompom la demam gak. huhuhu..

Apa2 pon syukur kau laki bini selamat..

suhida berkata...

nome,rasanye memang cina tu kena kejar la kot.ishh....alhamdulillah,takde benda buruk berlaku kat korang.jahat gila cina tu.dah curi kereta orang,pastu na langgar orang lagi.gila.

mamashasha berkata...

sorry beb baru terjah n3 ko....siannye ko....aku harap ko tak gegel lagi hari ni....kalau aku pun sius takut beb....cino ni mmg S**L kan...aku pun risau gak laki aku kalau ade cina main kurang ajar dia mula la bengang or pg himpit kete tu....aku kat sebelah yg suspen...takut dia panggey kuncu2 nye pulak...wei kalau nmpak no. kete buleh wat report kan...

nome berkata...

k.ai: tu arr..giler ar...tingat plak kes ko bunting jatuh moto dulu...lagi haru kan..sib baek ko sehat walafiat...

sue: tgk muka pun ala2 samseng ah long..mmg ptt pun cina tu kena tangkap...dahlah curi keta, pastu langgar org lak tuh...mmg penyapu tol!

bed: aku tau ko bz ngan sopping smlm, ekeke...ada apa2 tuk aku tak? wakakaka..aku gurau2 jer...

shah-ila-ain berkata...

ayoyooo...siannyerr ko mie...seb baik tak ape2....