Selasa, 12 Januari 2010

Leeysa Sapu Umah

sejuk ati aku smlm, bile balik dari keje tgk anak dara tolong sapu dan kemas2 umah....wah statement x hengat...tp tulah leesya...asal kita nak kemas umah jer, dia pun sama lah nak ngemas...pantang tgk kita sapu umah, dia pun nak sapu umah...kalau kita nak tumbuk cili, dia pun sama nak tumbuk cili...nama pun budak2 kan...dia ikut je apa yg kita wat....skrg ni lagilah, nak capai benda2 atas meja atau almari dapur, siap jengketkan kaki nak capai barang atas meja...as a parents, kita mmg x leh leka lgsg..takut nnt terkena pisau or apa2 yg bleh mendatangkan hazard...skrg ni kan byk kes melibatkan kanak2 di atas kecuaian ibu bapa...cth cam kena air panas, terkena pisau tajam...tu kan merbahaya...nauzubillah, semoga benda2 yg x elok ni dijauhkan dari kita...




leesya yg sibuk sapu umah




tp skjp jer, bile kartun feberet dia kuar..terus benti sapu




kan aku dah ckp...siap melekat ke tv lak tu...



bile mlm plak, sedang kami asyik tgk berita jam 8, dia layan kartun kat enpon ayah dia



kuat tol tgk kartun


masa ni dia khusyuk tgk kartun mickeymouse clubhouse



tgklah bile ayah dan anak khusyuk layan kartun, sampai aku amek gambo pun x pasan

7 ulasan:

fazilzura berkata...

mmg harus ler di ajar dari kecik ..

mmg sejuk ati bile anak2 ringan tulang membantu kite kan ..
aku pun sonok psl now bj2 lepas angkt dari sidaian , anak teruna aku ler tukang angkat bwk masuk bilik...

Ryn berkata...

leesya, kalo terasa terlebey rajin nak sapu, kemas2 rumah meh dtg umah auntie...boleh tolong kemas2 kan rumah sekali...kahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh.....

rajin benau ank dara mu itu...

mamashasha berkata...

sejuk perut kamoo ngandungkan leesya...hehe sweet je gaya leesya menyapu...dah pompuan kan me kene le rajin......bagus2...

Mrs. Simplicity berkata...

AKU SUKA SGT TGK AKSI2 LEESYA. COMEL SGT. MMG DIA BOLE DIHARAPLA. YELA, DUDUK DGN BIBIK BANYAK YG DIA TGK KAN. SEJUK TAK PERUT KO ME? :D

CAM SAMA JE PART ALIHKAN PERHATIAN. SEBAB NAK TGK BERITA. SOH DIA LAYAN CITE KARTUN KAT HENPON. COMEL JE..

mamashasha berkata...

ha ahh la me sejuk ke pewot ko???

nome berkata...

zura: camtu la bebudak kan..rajin je tolong kita...hope sampai ke besar la dia rajin...

ryn: kahhhhhhhhh...agak2 bile la auntie ryn nak guna khidmat leesya nih...upahnyer sekor ikan dlm aquarium tuh...aci? ekeke....

bed: mmg sejuk bed pewot aku sbb dekat ngan aircond...ekeke....

alya: tol kan beb...kalau bebudak ni kalau dah hobi tgk kartun...nak tgk citer lain pun payah...sib baek la ayah dia leh akses tenet kat enpon..so layan kartun enpon sementara aku layan berita...

bed: sejuk giler beb pewot aku...cam ais..tahap beku dah nih...ekeke....

mamashasha berkata...

ooooo kira ok ler tu masih terasa sejuk nye.....maklumla dah tebal kan....me ko tak marah aku kan?????