Rabu, 6 Januari 2010

SINGER

hah! wat apa aku terjah kedai singer ni ek? kwang...kwang..kwang...ni namanyer aku nak membeli mesin basuh utk umah aku...sbb mesin basuh yg lama dah wat hal...yelah, mesin yg dulu tu pun adiah kawen dari org..tp bukan first hand punyelah...so nak dijadikan citer, dah seminggu lebey umah aku tak bermesin basuh...sumer basuh pakai tgn...tp bukan tgn aku yer kwn2....tgn made from indon iaitu bibik aku...aku dah suh dia x yah susah2 nak basuh...tp dia nak basuh gak...apa leh wat kan..xkan aku nak halang...ekeke....ni namanyer ayat cover...so xdelah org ckp majikan kejam....wakakakaka....motip???
so belek punya belek...aku pun usha la beberapa kedai lektrik celah2 kg melayu subang...tp atas nasehat mak aku...aku diadvisekan amik mesin dari singer...jenama yg dipercayai turun temurun...berbaloi2 kalau beli sbb apa2 kerosakan x yah susah2 antar ke kilang nun...derang akan datang tuk amik dan repairkan utk kita...cam nak promote plak...
dan kebetulan masa aku usha mesin basuh singer nih..adalah kwn baek aku yg sekapla...selalu tol la aku ngan dia ni sehati sejawa...siap bersms dan main tepon2, tanya pendapat aku psl mesin jahit...ate nak bukak butik suatu ari nnt kan...so aku pun suggest la singer ni kat dia....smlm gak kami berdua sama2 gi bayar duit muka tuk mesin jahit dan mesin basuh nih...tp berlainan kedai yer....dia gi cawangan belah subang parade..manakala aku terjah cawangan econsave kg melayu subang....wakakaka....ari delivery pun sama gak iaitu esok (khamis)...ntah2 satu lori kot....kalau korang nak tau sapakah kwn yg aku maksudkan tu...sila terjah ke blog RYN


inilah kedainyer



aku saje je snap gambar ni spesel utk ryn



somiku yg gigih isi form document perjanjian


inilah mesinnyer...leh basuh toto dan blanket...untuk kapasiti 8.8kg



seyesnyer dia



salesman ni namanyer en ibrahim..very mesra alam dan mesra pengguna..sbb tu aku tertarik nak beli brg tu kat sini

7 ulasan:

Ryn berkata...

ptt laa mcm terdgr2 je nama aku org dok sebut2...ropernya kamoo yee...hahahaha...trime kasih buk atas nsht yg bernas itu...

memg tk tggu dah...terus rembat OK!...

p/s : thp keterujaan aku dah lebey 10bintang nih...tp ada org tu berbintang2 sampai tkleh nak kire...hahahahahaha!

nome berkata...

teruja sungguh ko yer sampai 10 bintang lak tu...aku ni bukan kata bintang jer...malah berbulan dan bermatahari rasanyer...teruja giler! ekeke...

AieZa berkata...

yer mari kita beramai ramai membeli barangan letrikk.. hahaha.. en ibrahim tu mcm marah je ko amik2 gambo kt kedai dia.. tu dia pandanggg jerk tuhh..

mamashasha berkata...

belum ko ckp lagi sape kwn baik sekpala tuh aku dah tauu itu mesti dak RYN..sebab aku dah tgk n3 mesin jahit tadi...kahhhh mak aku pun gitew suka tol dgn singer...beli motor pun dgn singer ko....kahhhhhh.tp mesin jahit mmg singer je the only brand yg patut dibeli seumo idup aku dgn mesin jahit singer tu lah tampung duit belanja adik badik tau.....

fazilzura berkata...

wahhhhhhhhhhhhhh soping ler.. besh

mmg SINGER is the besh brand ever beb .. tp laki aku sibuk nk beli panasonic le.. hape ler.. geram aku ..

*** mama aku mmg pembeli tegar setia SINGER

Mrs. Simplicity berkata...

hahah.. 2 2 amik cap singer ye. hari bershopping alat2 letrik ye korang. yela, mesin basuh tu satu keperluan kan. kalau nak basuh pakai tangan, tak lembut tgn ko tu nanti. tp dlm kes ko ni, bibik ko nye tangan la. :D

nome berkata...

aieza: ko pun sama ek...bersama2 beli brg lektrik..cam pakat je kita kan? padahal x rancang pun...beli pun utk kegunaan kita sefamily...x salah pun za

bed: tol bed....aku sokong ko 300% sbb jenama singer ni mmg dari dulu dah kita guna...dah tau dah jaminan brg singer nih...tgk je mak ko..nak membesarkan ko adik badik....guna mesin jahit singer...korang leh jd ratu produk singer nih....sure laku..ekeke....

zura: x salah beb kalau ko nak bertukar ke brand lain...ikut selera masing2....cam aku nih, dah malas nak pk...sbb singer senang nak berurusan kalau ada apa2 masalah...tu yg aku rembat je singer nih...

alya: mmg tol alya...mesin basuh ni satu keperluan...actually aku cuak gak kalau2 bibik aku ni buat komplen kat persatuan bibik semesia...komplen pasal majikan dera wat keje lebey...aci tak aku pk camtu? ekeke..cam lawak jer...