Selasa, 5 Januari 2010

Aku Sakit Gigi

camne la aku leh terlepas nak paparkan entry nih...kejadian ni berlaku wiken lepas...aku sakit gigi yg teramat sbb simen gigi aku pecah separuh...lama gak aku tahan sakit kira2 dlm sebulan kot, konon2nyer nak jd supergirl la (sbnrnyer aku ni penakut nak cabut gigi, takut koma masa cabut tuh) last2, aku nekad nak cabut gak sebab dah separuh nyawa aku gegel tahan sakit...nak mkn pun x senang...nak tdo x senang, nak main ngan leesya pun xde mood sbb sakit gigi nih....
so aku pun mengalah jmpa doc, tp doc ckp dia x leh nak cabut gigi aku nih sbb ada bengkak dan nanah kat gusi (hambek ko, degil sgt x nak cabut awal2)....padan muka aku! doc bekalkan aku ubat tahan sakit ngan ubat antibiotik utk seminggu sampailah bengkah dan nanah tu ilang...pastu baru la leh cabut...dis week ari jumaat aku x keje sbb nak cabut gigi...korang doakanlah aku yer...mintak2 aku x pitam masa nak cabut tuh sbb aku ni mmg dasar penakut, harap badan je besar....tp badan aku besar ni sbb aku mkn beras faiza...ni sumer salah beras faiza la...kahhhhhhhhhhhhhhhhhhh...konpius jap..


leesya yg sonok giler main kat kinik....ate kinik tu luaskan...sonoklah dia











masa gambar ni diamek, mmg aku tengah tahan sakit ya amat....sampai bengkak pipi aku tau!


dlm sakit2 tu, leh lak aku kontrol ayu....pirahhhhhhhhhhh!!!



sambil tahan sakit, sambil tu gak aku layan leesya...






somi yg menjadi peneman setia sepanjang rawatan aku

9 ulasan:

fazilzura berkata...

lor .. bile masa plak ko sakit gigi ni ..

smp bengkak .. harus le kene cabut..

beb, aku pun takut kalau nk g cek gigi.. but x penah lg gigi aku kene cabut.. syukurrr..

~chekuna~ berkata...

nome..k.na pun paling takut cabut gigi..ooohhhh..tidak.. tapi dah bengkak terpaksalah... kakna pernah gak pecah simen bekal tampal masa zaman study dulu..
serik...lor..

shah-ila-ain berkata...

haha....mcm penah aku kuarkan entry mcm ni..sakit gigi...hmmm adoiii sakit ya amatt....

mamashasha berkata...

kahhhh blh tak aku gelakkan kamooo....hahaaaaaaa aku dlm byk2 bende cabut gigi paling aku takut beb!!!hehe sama ler kite beb...harus di cabut ye jgn dibiorkan.....aku tak blh tahan muke control cun itew!!!!

suhida berkata...

nome,memang ler..sakit gigi ler yang paling takut selain sakit na beranak.huhu...smoga ko ok je nanti masa cabut gigi.lamanye tahan sakit smpi sebulan.

nome berkata...

zura: lately ni aku selalu sgt sakit gigi...donno la..spoil mood aku jer...tp nak wat camno beb...harus la ku redha...huhuhu

chekuna: akit kan bile simen dah pecah??? rasa nak meraung jer time tuh...apa ntah yg mie makan sampai leh pecah simen gigi tuh....sakit giler

mel: ha ah...aku pasan ko penah paparkan entry sakit gigi gak..sakit kan? mmg separuh nyawa ko tahan sakit kan? skrg aku lak yg tahan sakit

bed: ko gelakkan aku yer? gelak yer...nnt ko..kalau aku jmpa ko sok...aku geletek ko puas2...geram aku ngan dak bed ni tau...aku main kejar2 ngan ko nnt...jaga2...

sue: aku ni konon2nyer nak jd supergirl la leh tahan sakit gigi nih....hambik ko! skrg ni dah meronta2 nak cabut cepat...mmg sakit tol la sakit gigi nih..mengalahkan aku operate nak banakkan leesya dulu...huwaaaaaaaa

AieZa berkata...

mie.. tetibe nmpk wajah xmakeup ko.. hihihihi.. i likee..

Mrs. Simplicity berkata...

mmg kite ni takut bab2 cek gigi kan. laki aku pun sama. da sampai klinik, tgh tunggu turn nak jumpe doktor, bole tak jadi sebab takut. sabajela. sebab sakit gigi ni mmg buat kite tak keruan. aku tak penah rasa lg la. ktne klinik itu? sungguh luas..

nome berkata...

aieza: camne? ko soker ek aku x makeup....nampak cute tak dimatamu? wakakkaa...nak gak tuh..

alya: oh loper nak gitau detail kinik tuh...aku terjah kinik kat balakong uh...cheras batu 11...kinik pergigian tiew...aku soker kinik tu sbb mesra alam...dan yg paling penting adalah kinik panel aku...sgt lah freee....i loikeeeeeeee