Rabu, 20 Januari 2010

&%*(%$

Places to Visit in Burma

Rangoon, Burma's capital city, lies at the southern end of the country. Though seedy and deteriorating in parts, the city is worth a brief visit. It is the polar opposite of other big Asian cities whose economies are growing faster than their infrastructures. In Rangoon, remnants of a solid infrastructure exist, but the city is at an economic standstill. Rangoon is now officially called Yangon by the current government, though it is still widely referred to by its old name.








seperti kata karam sigh walia "HUJAN EMAS DI NEGERI BURMA, HUJAN BATU DI NEGERI MALAYSIA, BAIK DOK DIAM2 DI NEGERI MALAYSIA"

"MENGATA DULANG PAKU SERPEH, MENGATA ORG DIA YANG LEBEH"

"TERLAJAK KETA BOLEH DIREVERSE, TERLAJAK KATA, BURUK PADAHNYER"

"BAGAIKAN HANJENG MENYALAK DI BUKIT"

"KERA DI HUTAN DISUSUKAN, KERA DI BANDAR, MENGUMPAT KAT BELAKANG"

"SEPANDAI2 BIAWAK MELOMPAT, AKHIRNYER GEDEBUK JATUH KE TANAH"

nota gampang: tak salah berkawan, ada aku kesah korang nak kwn ngan sapa yg korang nak...jgn dijolok sarang tebuan, sekiranyer terjumpa....nahas di jalanan....

PECAH KACA PECAH GABOS

SUDAH BACA BOLEH BERAMBOS

11 ulasan:

Ryn berkata...

hahahhahahaha...ropernya banyak interesting places kat burma ni eh...ish ish ish...kot ada yg tingin nnt nih...sudah ludah dijilat balik...amik ko...aku pn dah terjebak ngn pepatah2...

bravo2 pepatah yg sungguh menusuk dikalbu...so better watch out!

AieZa berkata...

tu ahh.. sibuk mau kacau kita.. kita skit pun tak kacau dia.. pangai mcm bangkai camtu la.. nk dididik camana lg.. otak xberkembang.. xbertamadun lgsung..

Mrs. Simplicity berkata...

waa peribahasa ko tu da sama level dgn karam singh walia la nome. ko banyak tgk cite aduan rakyat ek? tak nak mengadu? hahaah..

shah-ila-ain berkata...

sebenarnyerr,,aku tak bape nak faham..hehe...

fazilzura berkata...

BEB ... aku nk folow ko g Burmaaaaa.a.. cm besh je tmpt ni .. bil eko nk g ..

cewahhh siap ado pantun beb , cm karam singh kapal karam .. wakakakakakkaak

mamashasha berkata...

Beb..burma pun burma lah me yg penting kite tak kacau
Org dia nk kacau kiter lantak p!!!! Mujur mlm td hujan
Sejuk sikit ati yg bernanah ni..

nome berkata...

ryn: kahhhhhhhh...x abis2 tajuk burma je arini kan...kan...kan...motip???

aieza: mmg itulah adat resam nak jadi manusia...bile dah kering idea x tau nak mengumpat apa...so kita pun jdlah bahan umpatan mereka2 yg direjam...maknenyer derang amik berat psl kita2 nih...tol x? ekeke...

alya: bleh ke isu psl kedengkian diadukan ke rancangan aduan rakyat tu ek? kalau la bleh, aku lah org pertama yg akan adukan...

mel: x yah la susah2 ko nak pahamkan mel...wat merana diri jer kalau ko risau psl menda2 cenggini...

zura: aku gi burma? ada org nak taja ker? wakakaka....

bed: ya bed! aku setuju ngan ko 300%...selama ni, aku diam jer...xde usik sesapa pun..nak tinggalkan jejak pun x...nak kaco keturunan dia pun x...apatah lg nak mengata atau menghina...derang gedik ker, cun ker, burok ker, hebat ker...ada aku kesah? ada aku kaco? x penah pun...

tp tulah, mmg manusia mmg x penah abis dengan hasad dengki...ada je yg x sedap di mata dan x best di hati...

but no worries...aku dah tau sapa punya angkara...soon or later...wat u give, u'll get back!!!

A.I berkata...

Ni apa kes ni..

Sumpah aku ingat kau nk gi holiday kt sana. Memula pelik gak aku. Takde tempat lain ke kau nk berholiday. ekekekekeke...

skali tgk bawah, bom malatop da! sape la punye angkara tu..ish.

mamashasha berkata...

beb.....cool kan sikit degree kepanasan ko tu......aku dah ok ni...

nome berkata...

k.ai: aku ok jer kak...ada molot2 jalanan suke main hina2...tu yg malatop x abis nih...padahal aku x penah pun kaco derang2 tuh...x penah pun hina or maki2 derang...x psl2 kena cop bukan2 plak....hati mana yg x menggelegak...huhuhu

bed: aku pun dah ok dah bed...aku dah lega dah...sib baek econ opis aku ni kuat...sejuk sket badan aku nih...ekeke..

Ummi Nuhlan berkata...

kak mie..bykkan bersabar..insyallah..smuanya akan ok.walaupon imah xtaw hujung pangkalnya..(maklum la..dok pon dah hujung malaysia dah ni..so berita lambat sampai..)]pasni gather2 jemput la cheq sama noo..hehehehe

re:kak mie...seyessss..memamng sedap..
imah sblm ni memang..bwuekkkkkk..memang xleh nak mkn langsung.geli geleman..ntah mcm mana la angin melahap ni menjadi2..hahaha..mai la perlis..ala..dah nak habis musim dah mentarang ni...mai la lani...