Selasa, 26 Januari 2010

Bile Aleesya Kena Marah

kejadian ni berlaku sabtu lepas...masa dok lepak2 dlm bilik dgn anak dan somi aku...masa aku tgh dok borak2 ngan somi..tetiba anak aku aleesya...terkoyakkan magazine aku...jd aku pura2 marah dia..padahal aku xdelah nak marah mana pun...ekeke...senak pewot aku menahan gelak...

bile korang tgk video nih, tu lah pangai anak aku leesya..alhamdulillah, so far kalau aku marah or tegur dia..dia x melawan..sebaliknyer dia mendiamkan diri..pastu dtg peluk dan salam kita tanda minta maaf...syukur sgt2 dikurniakan anak mcm aleesya...bukan tujuan aku nak 'up'kan anak sendiri...cuma aku sgt2 bersyukur...begitu juga dgn korang, kalau anak pandai dgr kata dan pandai pujuk kita..korang pasti rasa seronok dan bersyukur kan? camtu gak la yg terjadi pd aku...sesungguhnyer anak adalah penyejuk hati kita di kala hati kita 'panas' dgn keadaan sekeliling...

10 ulasan:

oYa berkata...

ermm same lah mcm anak aku darwisy bila aku mrh...muka trs sedih..pastu pujuk pggl ibu3x..aku tak layan trs mai peluk... trs tak jd marah kan...

mamashasha berkata...

SEJUK perut ngandungkan aleesya kan me....mmg ibu mana yg tak suke kalau anak dia cerdik,bijak,pandai ambik hati..bukan nak menguppkan anak masing2 tapi tak salah berkongsi kegembiraan tu kan me....

Ryn berkata...

alolololo...sian leesya ken amarah yee...lain kali jgn wat lg tau...

sesekali marah tak salah...demi kebaikan dia jugak...sape tknk ank yg cemerlang terbilang kan...

apsal keadaan sekeliling ko panas? tak cukup aircon kahhhhh?

fazilzura berkata...

beb , haku kalau maroh akil.. now dia akan ckp " IBU, jgn marah ... nnt tuhan marah tau ... dah dah yek"... aku bantai gelak beb(sejak2 dok taska ni.. banyak tui mulut dia)

masa dia kecik2, kalau aku marah .. dia dtg kat aku and ckp "syg Ibu "../

adeh .. cmner tu

** aleesya tu ok lg ler.. bby gurl ok skit, tungu le ko dpt bby boy .. poning kepala

A.I berkata...

ekekekekeke...sian dia. keras je duk kt situ. tp mmg betol la. harus kita bersyukur dpt anak yg baik2. harap2 biar le smp bebila pon kan?

shah-ila-ain berkata...

haha,,,,sian lak aku nengok leesya kene arah...tunduk diam dia ehhh...kalao lama2 tuhh sure menangis tuhh...kalau anak aku ain aku marah dia melalak...pastu lari kat ayah dia or nenek dia mintak pujokk...sambil pandang aku...tp tak lama pastu dia dtg kat aku n kiss aku...konon nak pujok kitee lah tuhh...soh kawan dia balik...

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ tinieƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ berkata...

untung la anak ko mendiamkan diri
kalau anak aku, di cakarnya muka aku. dia mesti nak POK aku
kalau aku marah dia huhu

Mrs. Simplicity berkata...

sweet nye bila baca entry ko. dpt bayangkan. yela, aku jumpa aleesya pun tau yg dia ni jenis well behave. bagus leesya cium tgn ko lak tu. alaaa.. suka aku.. harap anak aku pun gitu jugak :)

nome berkata...

oya: suwitnyer...camne nak marah kan..kalau anak pandai amik hati ibu...for sure tangkap cair...

bed: tol la bed...bukan nak 'up' kan anak sendiri...tp nak berkongsi kegembiraan...tu ayat yg paling afdal..kang org ckp aku riak plak...sib baek ko paham apa yg aku nak luahkan...

ryn: sumer ibu nak anaknyer berjaya, cerdik kan...mesti sumer bangga jd parents kalau anak berjaya...itu yg aku doakan...semoga anak2 kita berjaya di dunia dan akhirat...

maklumlah skrg ni kan 'cuaca panas', jd pasang aircond 1000kuasa kuda..lom cukup tuk redakan kepanasan...paham2 sudey...ekeke...

zura: aku mmg x sabar nak dpt bb boy nih...harus aku mintak ilmu dari ko..sbb ko kan arif nak handle peel bb boy nih..aci x beb? ekeke...tp akil tu pandai pujuk ko kan...sejuk pewot ko peknenkan dia...

k.ai: mmg bersyukur dpt anak yg comel dan baik kak ai...tgk cam ko sefamily...alhamdulillah sumernyer elok jer..pangai elok..pelajaran elok..beruntung ko kak...

mel: lain budak lain ragamnyer...kalau leesya peel camtu..ain plak peelnyer lain..yg penting pandai amik hati kita...

alya: aku mendoakan semoga anak2 ko nia dan adiknyer pandai jaga hati ko dan wan...skrg ni nia pun dah pandai dah nak jadi kakak...dah bleh diharap bile nak amik barang..tu pun dah kira bersyukur...sama2 lah kita doakan yg terbaek tuk anak2 kita yer...amin

Jue @ atanayuiman berkata...

1stly.. tergelak tgk video ini.. sebab memang terteunduk dan tidak bergerak langsung..

gud girl.. kalo jue, pun pasti tergelak masa marah.. last2 tak jadi marah.. hehe